Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 20:42

12
شهریور
خوراك‌های رژيمی قدرت آب میوه‌ها و سبزیجات  

خوراك‌های رژيمی قدرت آب میوه‌ها و سبزیجات  

طرز تهیه خوراك‌های رژيمی قدرت آب میوه‌ها و سبزیجات  

خوراك‌های رژيمی قدرت آب میوه‌ها و سبزیجات  

 

 

آب میوه‌ها و سبزیجات:

 

مراقبت از سلامتی باید اولویت نخست شما باشد. هدف بسیاری از مردم مراقبت از سلامتی‌شان است، اما گاهی اوقات فراموش می‌کنند که آب بنوشند و روزانه 5 سهم میوه و 5 سهم سبزیجات میل کنند. این افراد همواره احساس خستگی و کسالت می‌کنند و بسیار بیشتر از افراد سالم مستعد ابتلا به بیماری‌ها هستند. چنانچه مایل به خوردن 5 سهم سبزیجات در روز نیستید یا فکر می‌کنید 5 سهم میوه کمی زیاد است (چون احتمالا به آن عادت ندارید)، راه دیگری نیز برای میل کردن این مقدار توصیه شده وجود دارد. می‌توانید با استفاده از یک آبمیوه‌گیری، هر روز میوه و سبزیجات را بصورت یک اسموتی میوه و یا سبزیجات میل کنید. آبگیری از میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند بسیار لذت بخش باشد و شما می‌توانید انواع و اقسام سبزیجات مفید را (که ممکن است به آنها علاقه‌مند نباشید) با سبزیجات مورد علاقه‌تان یا سبزیجات خوش طعم‌تر مخلوط کنید. در این صورت سبزیجاتی كه طعم مطبوع‌تری دارند، بخوبی طعم آنهایی را که دوست ندارید، می‌پوشانند و شما می‌توانید بازهم از مواد مغذی و مقوی آنها بهره‌مند شوید. مثلاً اگر طعم نخود فرنگی را دوست ندارید، سعی کنید یک مشت نخود فرنگی را با مقداری کرفس مخلوط و میل کنید.

 

مزیت‌ آبمیوه‌های خانگی:

آبمیوه‌های موجود در بازار نیز برای شما مفید، اما حاوی مواد نگهدارنده هستند. مواد نگهدارنده عامل بسیاری از چاقی‌ها و بیماری‌ها هستند. با خرید میوه‌ها و سبزیجات تازه و خوردن آنها و یا تهیه اسموتی، نه تنها می‌توانید خود را از مضرات مواد نگهدارنده و سوء‌تغذیه محافظت کنید و از طعم خوب آنها لذت ببرید، بلکه می‌توانید از مبلغ قابل توجهی که صرف خرید این مواد زیان آور می‌شود، صرفه‌‌جویی کنید.

 

لذت آبگیری از میوه‌ها و سبزیجات:

آبگیری از میوه‌ها و سبزیجات کاری مفرح و لذت بخش است. می‌توانید با استفاده از میوه‌ها و سبزیجات گوناگون نوشیدنی‌هایی با طعم‌های متفاوت تهیه کنید. می‌توانید عصاره سبزیجاتی را که معمولا دوست ندارید، با گلابی، سیب، توت فرنگی و حتی موز مخلوط  و در عین حال همه مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را دریافت کنید. توجه داشته باشید كه شما باید به اندازه کافی آب بنوشید. آب موجود در چای، نوشابه‌های انرژی زا یا حتی نوشیدنی‌هایی که شما تهیه می‌کنید، نمی‌تواند آب مورد نیاز بدنتان را تامین کند. باید چندین بار در روز (معادل 8 لیوان) آب ساده بنوشید.

 

دستور تهیه آب میوه‌ها و سبزیجات:

 

آبمیوه‌های تازه و انرژی افزا خاصیت شفابخش و جوانسازی دارند و می‌توانند به  بهبود مشکلات پوستی کمک کنند. تحقیقات نشان داده‌اندکه مصرف آب میوه و سبزیجات به بدن کمک می‌کند که مواد زائد خود را دفع کند و در نتیجه پوستی نرم و لطیف‌تر و سالم تر داشته باشید. پوست ما بزرگ‌ترین عضو بدن است، از این‌رو می‌توان با رعایت یک رژیم غذایی حاوی مواد غذایی سالم و آبمیوه‌های تازه از آن مراقبت کرد. دستورالعمل‌های صفحه بعد حاوی میوه‌ها و سبزیجاتی است که ثابت شده باعث بهبود و بهترشدن پوست می‌شوند. استفاده از دستور تهیه آب میوه‌ها و سبزیجات به عنوان یک درمان تکمیلی برای مراقبت از پوست مستلزم استفاده از بهترین محصولات، ترجیحا محصولات ارگانیک است. نمی‌توان از این دستورالعمل‌ها به عنوان درمان‌ برای مشکلات پوستی جدی استفاده کرد، اما مصرف آب میوه و سبزیجات ارگانیک به پوست کمک می‌کند تا ظاهر بهتر و سالم‌تری داشته باشد. اگر مصرف آبمیوه‌‌ها و آب سبزیجات بخش ثابت رژیم غذایی روزانه تان را تشکیل دهد، متوجه تغییر انرژی افزوده و پوست سالم خود خواهید شد.

 

 انرژی و سلامتی بیشتر با آب میوه‌ها و سبزیجات:

 

این روزها مقوله سلامتی نه تنها یکی از نگرانی‌های روزافزون کارشناسان سلامتی بلکه از جمله نگرانی‌های هر فردی به شمار می‌رود. با توجه به وجود عوامل زیان آوری که امروزه سلامت مردم سراسر جهان را تهدید می‌کند (از هوای آلوده و رادیکال‌های آزاد گرفته تا افزایش مصرف مواد غذایی فرآوری شده که غذای روزانه اکثر مردم را تشکیل می‌دهد) باید اقدامی اتخاذ شود. در حقیقت بدن انسان برای مقابله با هوای آلوده، رادیکال‌های آزاد و حتی مواد غذایی بد و مضری که وارد بدنمان می‌کنیم، طراحی شده است، اما بدون کمک شما بدن نمی‌تواند با این عوامل زیان آور مقابله کند. بدن انسان یک ماشین پیشرفته است اما اگر شما به وظیفه خود در خوردن مواد غذایی مناسب، نوشیدن آب کافی و دریافت مقدار کافی فیبر عمل نکنید، آنگاه بدنتان بهتر از خودرویی که روغنش را تعویض و آن را سوخت‌گیری و تعمیر نکرده‌اید، کار نخواهد کرد.

 

اگر احساس خستگی می‌كنید...

 

آیا بدن شما یک خودروی کهنه اسقاطی است؟ آیا از خستگی رنج می‌برید، همیشه احساس خستگی و کسالت می‌کنید و فاقد انرژی لازم برای فعالیت‌هایی از جمله فکر کردن هستید؟ در این صورت، احتمالاً شما به اندازه کافی مواد مورد نیاز بدن خود را دریافت نمی‌کنید. شاید با نحوه مقابله با این کمبودهای بدنتان آشنا نباشید، اما برای شروع، یک راه موثر و کارآمد وجود دارد که بسرعت شما را به نتیجه می‌رساند. آن راه، روشی موسوم به آبگیری از میوه‌ها و سبزیجات است، یعنی اینکه شما از یک مخلوط‌کن و یک آبمیوه‌گیری برای تهیه نوشیدنی‌هایی که بدنتان دقیقا به آنها نیاز دارد، استفاده کنید. صدها نوع میوه و سبزی در طبیعت موجود است که هر کدام دارای مواد مغذی و طعم مخصوص به خود هستند و شما می‌توانید از آنها برای تهیه یک معجون مقوی اما خوشمزه استفاده کنید. معمولا دستگاه آبمیوه گیری آب میوه و سبزیجات را می‌گیرد و گوشت آنها را جدا می‌کند. برخی از مردم مجددا آن گوشت را به این نوشیدنی اضافه می‌کنند، زیرا مقدار قابل توجهی مواد مغذی نیز در بافت میوه و سبزیجات یافت می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از میوه‌ها بسادگی اسموتی تهیه کنید!

 

آب توت فرنگی و انگور

توت‌فرنگی     8 عدد

انگور سبز یا بنفش     120 گرم

 

آبمیوه‌های تازه به بدن آبرسانی می‌کنند و خشکی پوست را از بین می‌برند.

 

آب خیار و كرفس

مواد لازم :

خیار     1 عدد

کرفس     2 ساقه

سیر     1 بوته کوچک یا متوسط

ریشه زنجبیل     به مقدار كم

 

آب خیار برای مراقبت از پوست و بهبود رنگ چهره مفید است.

 

آب طالبی

 

مواد لازم :

 طالبی      1 عدد

یخ     5 تکه کوچک

پودر دارچین     به مقدار كم

 

 

خربزه، طالبی و گرمک از جمله میوه‌های مقوی برای مبارزه با سرطان پوست به شمار می‌روند.

 

آب هویج

مواد لازم :

هویج      4 عدد

کاهو     6 برگ

اسفناج     4 برگ

جعفری     4 شاخه

 نوشیدن آب هویج یک راه شگفت انگیز برای درمان آفتاب سوختگی است.

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، خوراك‌های رژيمی قدرت آب میوه‌ها و سبزیجات   تعداد بازديد: 873 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز