Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 00:38

19
بهمن
پلو تره فرنگی؛ یک پلو شیک و مجلسی

پلو تره فرنگی؛ یک پلو شیک و مجلسی

تره فرنگی پلو که در آن از تره‌ی فرنگی استفاده می‌شود غذایی بسیار سالم و مقوی است و می‌توان به راحتی آن را در خانه تهیه کرد.

تره فرنگی هم خانواده پیاز و سیر است، اما طعم کمتری نسبت به این دو سبزی دارد. اما ترکیب تغذیه ای آن به همان شکل میباشد. البته میزان پروتئین تره فرنگی، نسبت به پیاز و سیر بیشتر است. در برگهای سبز تره فرنگی، ویتایمن C موجود است. رویش این سبزی پرخاصیت، بیشتر در فصل بهار است. تره فرنگی منبع ویتامین و املاح معدنی است. دو نوع تره فرنگی وجود دارد که یکی دارای پیاز بزرگتر و دیگری دارای پیاز کوچکتر است.

تره فرنگی هایی که دارای پیاز بزرگتر هستند، اصولا بصورت خام خورده نمیشوند و در کوکو یا سوپ های مختلف، بصورت پخته استفاده میشود. اما از تره فرنگی هایی که دارای پیاز کوچکتر هستند، در سالاد سبزی و بصورت خام استفاده میشود. از ویتامینهای موجود در تره فرنگی میتوان به ویتامینهای B و C اشاره کرد. این گیاه دارای املاح معدنی هم هست. این املاح معدنی شامل گوگرد، که خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد، منیزیم که ضد سرطان است، آهن که وظیفه اکسیژن رسانی به خون را بر عهده دارد، فسفر که به تقویت حافظه کمک میکند و پتاسیم که کاهش دهنده فشار خون است، میشود. البته این نکته هم مهم است که بدانید میزان ویتامین C و منیزیم و کلسیم و آهن در تره فرنگی نسبت به تره کمتر است.

مواد لازم:

تره فرنگی: 5 ساقه (بزرگ)

برنج: 4 پیمانه

مرغ: 2 قطعه

هویج: 1 عدد

روغن زیتون و نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه:

*ابتدا تره فرنگی ها را پاک کنید و با قسمت سبز آن، برشهای حلقه ای یک سانتی متری میزنید و آنها را در روغن سرخ میکنید.

*زمانیکه ساقه تره فرنگی تفت داده شده و نرم شد فلفل و نمک را افزوده و در ظرف دیگری با رنده درشت هویج را رنده کرده و نمک و فلفل را به آن می افزاییم و با کره یا روغن آنرا تفت میدهیم.

*مرغ را تکه تکه کرده و به همراه کمی زعفران و هویج آنرا تفت میدهیم.

*در یک قابلمه جدا، برنج را در آب جوش میریزیم و پیش از له شدن آنرا آبکش کرده و به سه قسمت تقسیم میکنیم و مقداری از آنرا با زعفران ترکیب میکنیم، بخش دیگر آن بصورت سفید باقی میماند و قسمت سوم هم با تره فرنگی های سرخ شده مخلوط میشود.

*هر کدام از این سه قسمت را در سه قابلمه جداگانه دم میکنیم. پس از دم کشیدن برنج آنرا قالب میزنیم. به اینصورت که یک ظرف گود مانند کاسه را بصورت وارنه در ظرف قرار میدهیم. در ابتدا برنج زعفرانی را در ظرف میریزیم و با پشت قاشق آنرا فشار میدهیم. پس از آن برنج سفید را روی آن میریزیم و مجددا با پشت قاشق آنرا فشرده میکنیم. سپس پلویی که با تره فرنگی مخلوط شده بود را اضافه میکنیم. آنرا هم به همان صورت فشرده میکنیم. در نهایت برنج را در یک ظرف مخصوص سرو غذا برمیگردانیم. در قسمت خالی ای که توسط کاسه وارونه در وسط برنج ایجاد شده مرغ ها را میچینیم.

نکات:

*استفاده از زعفران بیشتر طعم بهتری به این غذا میدهد.

*برای تزیین غذا میتوانید از زرشک سرخ شده استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید:

پلو ترش؛ غذایی با طعم و بویی به یاد ماندنی

ته چین شهمیرزادی ؛ یک غذای اصیل سمنانی

خورش ته بیران ؛ یک خورش خوشمزه گیلانی

والک پلو ؛ پلوی تهران قدیم

زیره پلو کرمانی ؛ یک پلو مقوی با عطر و بوی فوق العاده

برچسب ها: تغذیه و سلامت، آموزش آشپزی، غذاهای سالم، غذاهای محلی، زندگی آنلاین، دستپخت، انواع ته چین، پلو تره فرنگی، پلو قالبی، پلو طبقه ای رنگی، طرز تهیه انواع غذاهای سنتی تعداد بازديد: 573 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز