Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 11:52

30
بهمن
آشپزی با انواع آجیل

آشپزی با انواع آجیل

آشپزی با آجیل فوق العاده است. انواع متفاوت آجیل، از جمله گردو، بادام و بادام هندی، وجود دارد که می توانید از آنها در تهیه خوراکی های مختلف استفاده کنید.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

آشپزی با آجیل فوق العاده است. انواع متفاوتی آجیل، از جمله گردو، بادام و بادام هندی، وجود دارد که می توانید از آنها در تهیه خوراکی های مختلف استفاده کنید.

درضمن آجیل طعم دهنده هایی عالی و اشتهاآور هستند. در ساده ترین حالت می توانید کمی بادام به شیر اضافه کرده و نوش جان کنید.

در واقع وقتی با آجیل آشپزی می کنید، اصلا محدودیتی ندارید.

راهنمایی های کلی در مورد استفاده از آجیل در آشپزی

* هنگام استفاده از آجیل در غذا، از نوع بدون پوست آن استفاده کنید. پوست آجیل موقع مصرف، کمی گلو را اذیت می کند، بنابراین همیشه آجیل بدون پوست، خریداری کنید و اگر هم آجیل با پوست بود، خودتان پوست آن را بگیرید (تصویر 1).

* آجیل ها را روی اجاق و با حرارت ملایم تفت دهید تا به طعم دلخواه برسید. البته آنها را درون فر و یا مایکروفر نیز می توانید تفت دهید.

زمان آن هم بسته به نوع طعمی است که می خواهید به دست آورید.

وقتی آجیل را درون فر می گذارید، ابتدا روی سینی فر، یک ورق کاغذ پخت قرار داده و سپس آجیل را روی آن پخش کنید و درون فر، طبقه وسط، با دمای 162 درجه سلسیوس بگذارید و وقتی به اندازه ای که می خواستید سرخ شد، آن را از فر بیرون آورید.

اگر هم می خواهید آنها را در مایکروفر قرار دهید، هر یک دقیقه یکبار آنها را بررسی کنید تا بیش از حد سرخ نشوند. هنگام تفت دادن آجیل هیچ نوع روغنی به آن اضافه نکنید.

* آجیل های مختلف مدت زمان متفاوتی برای سرخ شدن، نیاز دارند. مثلا بادام در مدت 10 دقیقه به خوبی تفت داده می شود. اما بادام زمینی برای سرخ شدن، 20 دقیقه زمان لازم دارد.

* می توانید گوشت ماهی و یا قرمز را به پودر آجیل مورد نظر خود آغشته کرده و به طعم بی نظیری دست پیدا کنید.

روغن موجود در آجیل، گوشت را طعم دار کرده و در نهایت غذای ترد و خوشمزه ای به دست می دهد.

گوشت و بادام هندی ادویه دار

برای آماده کردن بادام هندی ادویه دار، 100 گرم بادام هندی پودر شده با کمی فلفل قرمز، 2 قاشق غذاخوری روغن سبزیجات، 1 قاشق غذاخوری پودر زیره سبز، 6 عدد حبه سیر خرد شده و یک قاشق چایخوری زنجبیل را با هم ترکیب کنید و سپس 140 گرم فیله گوشت ماهی را به این پودر طعم دار و خوشمزه آغشته کنید.

سپس روی سینی روغنی فر گذاشته و به مدت 15 دقیقه با حرارت 190 درجه سلسیوس بپزید (تصویر 2).

* روش دیگر استفاده از آجیل، به کار بردن آنها در سالاد است. آجیل معمولا طعم بی نظیری به سالاد ها می دهد.

می توانید روی سالاد مرغ، سالاد سزار و یا هر سالاد دیگری که دوست دارید، پودری از آجیل های مختلف بپاشید (تصویر3).

آشپزی با استفاده از گردو

1- مینی سیب زمینی های گردویی

برای درست کردن این خوراکی بسیار خوش طعم، ابتدا 15 عدد سیب زمینی کوچک را از وسط به دو نیم تقسیم کنید و روی آنها را روغن زیتون بمالید.

فر را روشن کرده و روی حرارت 204 درجه سلسیوس قرار دهید. سیب زمینی ها را روی کاغذ های پخت بگذارید و 15 دقیقه درون فر حرارت دهید.

* در کاسه ای جدا، یک فنجان خامه ترش، نصف فنجان پنیر، یک فنجان گردوی خرد و تفت داده شده، 1/8 فنجان پیازچه، نصف قاشق چایخوری نمک، نصف قاشق چایخوری فلفل و 2 لایه خرد شده گوشت قرمزی که از قبل آن را پخته اید، با هم ترکیب کنید.

* وقتی سیب زمینی ها پخته شدند، از قسمت گرد سیب زمینی، یک لایه نازک، برش بزنید تا بتوانید آن را روی بشقاب بگذارید.

سپس با استفاده از یک قاشق درون سیب زمینی را خالی کرده و به همان اندازه از مواد مخلوطی که در کاسه ای جدا، آماده کرده بودید، بریزید.

تمام سیب زمینی ها را به همین ترتیب آماده کنید. اکنون 15 دقیقه دیگر با همان حرارت 204 درجه سلسیوس، سیب زمینی های آماده را داخل فر بگذارید.

پس از 15 دقیقه غذای خوش طعم تان آماده است (تصویر 4).

2- کیک هویج گردویی

کیک هویجی طعم شیرینی دارد و در کنار یک فنجان چای گرم، خیلی می چسبد.

* یک و نیم فنجان آرد گندم، کمی نمک، 1 قاشق چایخوری دارچین، نصف فنجان نارگیل خشک، 3 قاشق غذاخوری بیکینگ پودر، 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین، یک چهارم فنجان خرمای بدون هسته، نصف فنجان گردوی خرد شده را با هم ترکیب کنید.

* در کاسه ای دیگر مواد کیک را آماده کنید. دو سوم فنجان شیر، یک چهارم فنجان روغن نارگیل، یک سوم شربت افرا، یک دوم قاشق چایخوری وانیل و 2 قاشق غذاخوری آب پرتقال را با هم ترکیب کرده و سپس این مواد را با مواد قبلی که آماده کرده بودید، با هم مخلوط کنید. سپس 2 فنجان هویج رنده شده به کل مخلوط اضافه کنید.

* اکنون مخلوط را درون ظرف مخصوص پخت کیک ریخته و بگذارید به مدت 30 تا 40 دقیقه در دمای 176 درجه سلسیوس، بپزد (برای اینکه مطمئن شوید، کیک تان به خوبی پخته شده، می توانید یک خلال دندان را درون آن فرو کنید، اگر مواد کیک به آن نچسبید، پس کیک تان آماده است).

* حالا برای درست کردن خامه روی کیک، یک فنجان بادام هندی، 1/4 فنجان شیر، 1/2 فنجان آب لیموترش، کمی پوست رنده شده لیموترش، 1/4 شیربت افرا، کمی نمک و 1/4 فنجان روغن نارگیل را درون یک کاسه بزرگ ریخته و کاملا هم بزنید.

* پس از آماده شدن خامه روی کیک، یک لایه نازک به تمام بخش های کیک بمالید (تصویر 5).

3- پای گردو

برای درست کردن پای گردو، به خمیر پای حدود 22 سانتی متری نیاز دارید.

* ابتدا سه عدد تخم مرغ را در یک کاسه هم بزنید و 1/4 قاشق چایخوری نمک، 3/4 فنجان، 2 قاشق چایخوری وانیل و 3/4 فنجان شربت ذرت را به مخلوط اضافه کنید.

* 1/4 فنجان کره را آب کرده و به درون مخلوط بیفزایید.

* 1 فنجان گردوی خرد شده را داخل کاسه بریزید و کل مخلوط را روی خمیر آماده شده پای قرار دهید.

خمیر را به مدت 10 دقیقه با دمای 204 درجه و سپس به مدت 40 دقیقه با دمای 149 درجه حرارت دهید. پای خوشمزه گردویی تان آماده است (تصویر 6).

آشپزی با بادام هندی

توفوی بادام هندی

توفوی بادام هندی، منبعی غنی از پروتئین است. برای شروع یک قاشق چایخوری روغن را روی حرارت ملایم، گرم کنید و به آن 1/3 فنجان بادام هندی اضافه کنید.

در صورت تمایل می توانید 4 یا 5 عدد فلفل کوچک قرمز خشک به آن بیفزایید. مواد را روی حرارت آنقدر هم بزنید تا بادام ها به رنگ طلایی درآیند.

* سپس 4 یا 5 حبه سیر کاملا خرد شده و حدود 1 قاشق چایخوری زنجبیل به مواد اضافه کنید و کاملا هم بزنید.

* اکنون نصف یک عدد فلفل دلمه ای سبز خرد شده، 3/4 فنجان بروکلی ( یا هویج یا هر سبزی دلخواه ) به مواد اضافه کنید و مواد را حرارت دهید.

* حالا تقریبا یک فنجان توفو به مواد اضافه کنید. روی مخلوط 1/4 قاشق چایخوری فلفل سیاه بریزید و چند دقیقه بیشتر روی حرارت بگذارید بماند.

* در پایان، در کاسه ای مجزا، 1/4 قاشق چایخوری روغن کنجد، 1 قاشق غذاخوری سس سویا، 1/4 فنجان سوپ سبزیجات، 3 قاشق غذاخوری سس هویسین ( به دلخواه )، 1/4 قاشق چایخوری شکر را با هم کاملا مخلوط کنید و روی حرارت به مدت 1 دقیقه تفت دهید.

اکنون از مخلوط آماده شده به روی توفوی بادام هندی ریخته و از خوردن آن لذت ببرید (تصویر 7).

آشپزی با بادام درختی

کدو سبز و بادام

چند ورقه نازک گوشت گاو آماده کرده و آن را طعم دار کنید.

* برای شروع 1/3 فنجان بادام را به مدت 3 دقیقه روی حرارت 190 درجه سلسیوس تفت دهید.

* سپس یک پیاز کوچک را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به مدت 3 دقیقه تفت دهید و پس از آن یک عدد حبه سیر رنده شده به مواد بیفزایید و بگذارید یک دقیقه دیگر هم تفت بخورد.

* در پایان حدود 250 گرم گوشت گاو کم چربی خرد شده و نصف قاشق چایخوری گشنیز، نصف قاشق چایخوری دارچین، 1/4 قاشق چایخوری فلفل قرمز و یک قاشق چایخوری نمک را به مواد قبلی اضافه کنید و یک دقیقه دیگر هم بگذارید روی حرارت بماند.

* در ادامه 2/3 فنجان بلغور گندم، 3 قاشق غذاخوری کشمش و 1 فنجان گوجه فرنگی (خرد و خشک شده) به مواد اضافه کرده و بگذارید 2 دقیقه دیگر بپزد. در انتها بادام های تفت داده شده را به مواد اضافه کنید.

* دو یا سه عدد کدوی سبز را به صورت طولی برش زنید و درون آنها را با قاشق خالی کنید، تا چیزی شبیه قایق شوند.

اکنون بخش خالی شده را با موادی که آماده کرده اید، پر کنید. سپس به مدت 30 دقیقه آن را در فر 190 درجه سلسیوس قرار دهید. کدوی سبز آجیلی تان آماده است (تصویر 8).

منبع:

https://www.wikihow.com

  

برچسب ها: آجیل، مغزها، آشپزی با گردو، پای گردو، آشپزی با آجیل، آشپزی با مغزها، کیک هویج گردویی، آشپزی با بادام هندی، آشپزی با بادام درختی تعداد بازديد: 1050 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز