Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 17:46

22
آبان
آش زرشک؛ یک آش پرخاصیت پاییزی +طرز تهیه

آش زرشک؛ یک آش پرخاصیت پاییزی +طرز تهیه

زرشک در طب ایرانی صاف کننده خون و متعادل کننده طبع است. آب زرشک که از زرشک آبی هسته دار به دست می آید، در درمان فشار خون و تنظیم قند و چربی و اوره و شست و شوی کلیه و کبد به کار می رود.

آنچه امروز به عنوان آب زرشک طبیعی در دکان ها و آبمیوه گیری ها عرضه می شود، قطعا حاوی افزودنی ها و شکر و ترکیباتی است که خوردنش شفا نمی دهد و دردی هم می افزاید.

برای تهیه آب زرشک طبیعی خانگی کافی است مقدار مثلا 250 گرم زرشک آبی از عطاری تهیه فرمایید، یک شبانه روز آن را خیس کنید و بعد آب و زرشک ها را یک جا در مخلوط‌کن بریزید و صاف کنید. مایع به دست آمده نوشیدنی گوارای بی مانندی است.

مواد لازم : 

برنج  375 گرم

سبزی آش  1 کیلو

فلفل  قدری

زردچوبه  قدری

نمک  قدری

آب زرشک  5 فنجان

لپه  75 گرم

پیاز  275 گرم

نعناع  3 قاشق سوپخوری

گلپر  قدری

طرز تهیه :

سبزی آش یعنی تره ، جعفری ، شنبلیله و اسفناج را پاک کرده آنرا خرد نمائید سه کاسه آب در دیگ ریخته سبزیجات و برنج را در آن بپزید ، همینکه برنج پخته شد و لعاب پس داد ، یک پیاز درشت را حلقه حلقه بریده در ماهی تاوه سرخ نموده و همراه با زرد چوبه ونمک آنرا پس از ریختن آب زرشک ، در آش بریزید.

سپس قدری گلپر نرم هم در آش ریخته نعناع داغ را آماده کنید تا آنرا روی آش بریزید.

اگر بخواهیم آش آبلیمو یا آش گوجه و یا آش آب نارنج و یا آش آبغوره و یا آش زرشک و یا آش آلو بخارا بپزیم ، بجای آب زرشک هر یک از مواد فوق ذکر را در آش میریزیم تا آش مطلوب بدست آید.

برچسب ها: آش، آشپزی ایرانی، غذاهای ایرانی، آش پاییزی، دستور پخت انواع آش، آش زرشک، آب زرشک، آش های سنتی، طرز تهیه انواع آش تعداد بازديد: 782 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز