Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 23:25

27
اردیبهشت
فلفل دلمه‌ای شکم پر با پنیر + دستور تهیه

فلفل دلمه‌ای شکم پر با پنیر + دستور تهیه

فلفل دلمه‌ای شکم پر روش خوبی برای استفاده از فلفل‌های دلمه‌ای رنگارنگ است. این غذا خوشمزه و شگفت انگیز است و پیشنهاد خوبی برای همراهی با سایر غذا‌های مهمانی است.

دلمه فلفل خوب است، اما فلفل دلمه‌ای شکم پر ظاهر زیباتری دارد و خوشمزه‌تر نیز هست. در ضمن شما برای پر کردن شکم این سبزی خوش رنگ کاملا آزاد هستید. استفاده از گوشت چرخ کرده، سوسیس و برنج برای یک غذای سریع عالی است، اما می‌توان جایگزین‌های دیگری نیز داشت مثل سویا یا قارچ به جای گوشت.

موقع انتخاب کردن فلفل برای فلفل دلمه‌ای شکم پر، نوع رنگ بستگی به سلیقه شما دارد، اما فلفل‌های سبز مزه‌شان کمی ملایمتر است و شیرینی کمتری نسبت به فلفلهای، قرمز و زرد و نارنجی دارند. فلفل‌های سبز توی این دستور با وجود گوشت و وسوسیس واقعا طعم خوبی پیدا می‌کنند.

مواد لازم:

فلفل دلمه‌ای: ۶ عدد
گوشت چرخ کرده کم چرب: ۱۱۰ گرم
سوسیس: ۱۰۰ گرم
پیاز نگینی شده: ۱ عدد کوچک
سیر: ۲ حبه
گوجه نگینی شده: ۲ عدد متوسط
برنج: ۱/۲ پیمانه
آب: ۱ و ۱/۴ پیمانه
سس ورچسترشایر: ۱ قاشق غذاخوری
ادویه: ۱/۲ قلشق چایخوری
سس گوجه: ۲ و ۱/۲ پیمانه
پنیر چدار: ۱/۲ پیمانه رنده شده
فلفل دلمه‌ای شکم پر با پنیر برای روز‌های شلوغی

طرز تهیه:

۱. فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سلسیوس گرم کنید.

۲. قسمت بالای فلفل‌ها را ببرید و جدا کنید، دانه‌ها و بخش‌های متصل به آن را هم جدا کرده و دور بریزید. تکه‌های بالایی فلفل را که جدا کردید، نگینی کنید تا به مواد میانی اضافه شوند.

۳. یک قابلمه بزرگ آب را روی گاز گذاشته و بگذارید بجوشد. فلفل‌ها را به مدت ۵ دقیقه در آن بپزید. پس از این زمان فلفل‌ها را درآورده و خشک کنید.

۴. در یک ماهیتابه بزرگ، گوشت چرخ کرده، سوسیس، پیاز و سیر را روی حرارت متوسط گاز گذاشته گرم کنید تا زمانی که هیچ بخشی از گوشت صورتی نماند. هر گونه چربی داخل ماهیتابه را خالی کنید.

۵. گوجه‌ها را که قبلا با حرارت آب نرم کرده‌اید، نگینی خرد کرده و همراه با آبشان داخل ماهیتابه بریزید. برنج، ۱ و ۱/۴ پیمانه آب، فلفل دلمه‌ای نگینی و سس ورچستر شایر و ادویه را هم به آن بیفزایید.

۶. بگذارید به قل بیفتد، سپس حرارت را کاهش داده و درب ماهیتابه را بگذارید. به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که برنج نرم شود آن را بپزید. در صورت نیاز می‌توانید باز هم به آن آب اضافه کنید.

۷. ۱/۲ پیمانه سس گوجه را داخل یک ظرف پهن بریزید (همانند ظرف پیرکس داخل تصویر)، داخل هر کدام از فلفل‌ها را با مواد مخلوط گوشت و برنج پر کنید. باقیمانده سس را روی فلفل‌ها بریزید.

۸. ظرف را با فویل آلومینیوم پوشانده و به مدت ۳۵ دقیقه در فر بگذارید. پس از این مدت فویل را بردارید. روی فلفل‌ها را پنیر چدار بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه دیگر بگذارید بمانند یا تا زمانی که پنیر ذوب شده و فلفل‌ها نرم شوند. موقع برداشتن فلفل‌ها از داخل ظرف آن‌ها را همراه با سس بردارید و سرو کنید.

نکات لازم

برای فریز کردن فلفل‌های شکم پر پخته را در ظرفی دردار با ارتفاع مناسب بگذارید. اگر بخواهید دوباره آن‌ها را گرم کنید، ابتدا آن‌ها را در ظرفی در یخچال گذاشته و بگذارید یک شب تا صبح بمانند سپس موقع گرم کردن آن‌ها را در فر با حرارت ۱۷۵ بگذارید گرم شوند.‌
می‌توانید آن را بدون گوشت درست کنید، در اینصورت یا سویا را جایگزین کرده یا سبزیجات برشته خودتان را همراه با برنج داخل مواد بریزید. استفاده از سبزیجات برشته در فر طعم خوبی به آن می‌دهد.‌

می‌توانید سس ورچستر شایر را حذف کنید. اگر سس سویا دارید ۲ قاشق از آن را جایگزین کنید در غیر اینصورت نیازی نیست. سس ورچسترشایر برای ایجاد طعمی کبابی و خوشمزه استفاده می‌شود، اما بدون آن هم غذای شما خوشمزه است.

ادویه مورد نظر در این غذا ادویه ایتالیایی است تا بتوانید طعمی پیتزایی و خوشمزه به آن بدهد، اما من از ادویه‌های معمولی خودم استفاده می‌کنم. فقط طعمی متفاوت، اما خوشمزه خواهد داشت.

همانطور که قبلا هم گفتیم برای انتخاب رنگ فلفل دلمه‌ای آزاد هستید، اما فلفل‌های سبز طعم بهتری داشته و شیرینی کمتری نسبت به سایر فلفل‌ها دارند.

در صورتی که از پنیر ورقه‌ای استفاده می‌کنید روی هر کدام از فلفل‌ها یک ورقه بگذارید البته بطوری که لبه‌های پنیر بیرون نزند، چون در غیر اینصورت به ظرف شما خواهد چسبید.

این غذا در عرض یک ساعت آماده می‌شود و از این جهت برای روز‌هایی که سرتان شلوغ است، گزینه مناسبی است.

 

منبع:برترین ها

برچسب ها: غذاهای فوری، تغذیه و سلامت، آموزش آشپزی، سبک زندگی سالم، غذاهای رژیمی، فینگر فود، غذاهای فست فودی، فلفل دلمه ای شکم پر تعداد بازديد: 665 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز