Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 08:30

30
شهریور
سوفله سيب‌زمينی

سوفله سيب‌زمينی

ظرف‌های مخصوص سوفله را با كمی روغن چرب كنید (گنجایش ظرف‌ها در حدود سه‌چهارم پیمانه و یا 180 میلی‌لیتر باشد).

مرضیه مرشدی

 

مواد لازم سوفله سيب‌زمينی

برای 4 نفر

سیب‌زمینی پوست‌گرفته 600 گرم 

سیر له‌كرده 4 حبه

خامه صبحانه 60 میلی‌لیتر 

روغن زیتون 2 قاشق سوپخوری

گوجه‌فرنگی خشك‌ و خردكرده 35 گرم 

آویشن یك‌دوم قاشق چایخوری

نمك و فلفل به میزان لازم

تخم‌مرغ 2 عدد 

سفیده تخم‌مرغ 2 عدد 

 

روش تهیه سوفله سيب‌زمينی 

ظرف‌های مخصوص سوفله را با كمی روغن چرب كنید (گنجایش ظرف‌ها در حدود سه‌چهارم پیمانه و یا 180 میلی‌لیتر باشد). سیب‌زمینی‌ها را به قطعات 4 سانتیمتری خرد كنید و همراه با سیر و به میزان كافی آب در قابلمة مناسبی بپزید. آن گاه پس از خنك شدن، به صورت پوره در آورید. خامه، روغن زیتون، گوجه‌فرنگی خشك، آویشن، نمك، فلفل و زرده‌های تخم‌مرغ را به آن بیفزائید و خوب مخلوط كنید. سفیده‌ها (4عدد) را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا كاملاً پفكی شود. بعد به آرامی با مواد مخلوط نمائید. حالا این مخلوط آماده را درون ظرف‌های مخصوص سوفله (كه از قبل آماده كرده‌اید) به طور یكنواخت بریزید. سپس در ظرفی آب داغ بریزید و كاسه‌ها را در آن به اندازه‌‌ای كه تا نیمه در آب باشند، بچینید. آن‌گاه در فر گرم ‌شده با دمای 180 درجه سانتیگراد، به مدت 35 دقیقه قرار دهید و سوفله را بپزید.

 

برچسب ها: آشپزی با سیب زمینی، سوفله، سوفله سيب‌زمينی، مواد لازم سوفله سيب‌زمينی، روش تهیه سوفله سيب‌زمينی، روش تهیه سوفله تعداد بازديد: 864 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز