Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 19:33

8
شهریور
كيش پنير و جعفری

كيش پنير و جعفری

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالب 6 تائی مافن را چرب نمائید. آن‌گاه روغن زیتون را در تابه بریزید و روی اجاق گرم كنید.

 منيژه غفوری

 

مواد لازم برای 6 عدد

روغن زیتون                            1 قاشق چایخوری

پیاز ریز خرد كرده                     3 قاشق سوپخوری

ژامبون خرد كرده                     50 گرم

نان سفید برشی                    6 ورق

تخم مرغ                               2 عدد متوسط

شیر                                   160 میلی‌لیتر (دو سوم پیمانه)

جعفری ریز خرد كرده            2 قاشق چایخوری

نمك و فلفل                         به میزان لازم

پنیر چدار یا گودای رنده كرده   یك دوم پیمانه

جعفری خرد كرده اضافی        به میزان لازم 

روش تهیه كيش پنير و جعفری

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالب 6 تائی مافن را چرب نمائید. آن‌گاه روغن زیتون را در تابه مناسبی بریزید و روی اجاق گرم كنید. پیاز و ژامبون را بیفزائید و در حدود 2 دقیقه، تفت دهید. حالا روی نان‌ها وردنه بكشید تا نازك و تخت شوند و آنها را بزرگتر از قطر قالب‌های مافن، قالب بزنید. سپس نان‌ها را در قالب‌ها بگذارید و اندكی بفشارید تا به شكل قالب درآیند. اكنون قالب را در فر بگذارید و نان‌ها را سه دقیقه، برشته كنید. مراقب باشید كه نان‌ها خشك نشوند! اینك تخم‌مرغ‌ها، شیر، جعفری، نمك و فلفل را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط كنید.

آن‌گاه مخلوط ژامبون و پیاز را درون نان‌های برشته كرده، بریزید و رویشان پنیر بپاشید. حالا روی هر مافن، دو و یك‌دوم قاشق سوپخوری از مخلوط تخم‌مرغ و شیر بریزید و آن را به مدت تقریبی 12-15 دقیقه، در فر بپزید تا تخم‌مرغ ببندد و روی كیش، طلائی رنگ شود. اكنون كیش‌ را برای پذیرائی، با جعفری (اضافی) بیارائید و گرم میل كنید.

 

برچسب ها: كيش پنير و جعفری، روش تهیه كيش پنير و جعفری، روش تهیه کیش، کیش پنیر، کیش جعفری تعداد بازديد: 698 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فیلم روز
تصویر روز