Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 13:12

15
اردیبهشت
کشک کدو - کرمان

کشک کدو - کرمان

طرز تهیه کشک کدو - کرمان

کشک کدو 

 

 

 استان کرمان اولین استان پهناور کشور است که دارای شهرستان‌های زیادی می‌‌باشد و به تبع آب و هوا، اقلیم‌ها، فرهنگ و آداب و رسوم بسیار متنوعی در خود جای داده که غذا و به‌ویژه غذاهای محلی از این جنبه مستثنی نبوده و به این تنوع افزوده است که این خود، ناشی از ذوق و هنر مردمان و به‌ویژه کدبانوان این دیار است. بدین جهت جا دارد که با تعدادی از غذاهای محلی استان کرمان و نحوه پخت و خواص دو تا از پرطرفدارترین و پرمصرف ترین آنها که در سراسر ایام سال بویژه ایام نوروز صرف می‌‌شوند آشنا شوید و با استفاده از این غذاها ضمن لذت بردن از طعم یک غذای دلچسب ایرانی از سلامت و مغذی بودن آن نیز بهره‌مند شوید... بزقرمه –شولی-کشک کلجوش- قاتوق تخم-سیروبنه- قاتوق بنه- فله-پی پیاز-چمال(چنگمال) -آب روغنو- شولی بنه-گورماست-دوشاب- قرمه-خاگینه- دوغشت -بلغور شیر–اوماچو- آب گرمو(اشکنه) ) بزماچ-کشک کدو-آش کرمانی-شوربا-جو با همگی از غذاهای سنتی این دیار هستند. بزقرمه و كشك كدو در مهمانی‌ها و ایام نوروز بیشتر طبخ می‌شود.

 

این غذا از جمله غذاهای محلی کرمان و منبع پروتئین، آهن، کلسیم و روی می‌‌باشد، بنابراین خوراکی مناسب برای تمامی افراد به ویژه نوجوانان که در سن رشد هستند می‌باشد.

 

مواد لازم برای(6-4 نفر)

 

کشک ................................1 پیمانه 

 کدو سبز ..........................750 گرم (10 عدد متوسط)‌ 

 پیازداغ ..............................2 قاشق غذاخوری

 سیر داغ، نعنا داغ ..............به میزان لازم 

 گوجه‌فرنگی ......................4 عدد 

 پودر مغز گردو ..................برای تزیین

 نمک، فلفل، زردچوبه........ به میزان لازم

روغن ............................به میزان لازم

 

روش تهیه

شش عدد از کدوها را پس از پوست گرفتن، خرد نموده و سرخ کنید.نیمی از پیاز داغ، سیرداغ و فیله‌‌های گوجه فرنگی خرد شده را نیز اضافه نموده و چند بار هم بزنید. کمی نمک، فلفل و زردچوبه به آنها بیفزایید.سپس حرارت را ملایم نموده و درب ظرف را بگذارید تا کدوها با آب گوجه فرنگی بپزند.بعد از آن که آب غذا کشیده شد، نیمی از کشک را اضافه نموده و شعله را خاموش کنید.سپس کدوهای خرد شده و گوجه‌فرنگی را با گوشتکوب کاملا بکوبید تا نرم شود.چهار عدد از کدوهایی را که کنار گذاشته‌اید، از وسط نصف کرده و سرخ کنید و اجازه دهید تا این کدوها نیز کمی بپزند.مغز کدوهای دو نیم شده را خارج نموده و در ظرف بچینید و وسط آنها را از مخلوط کشک کدو و گوجه‌فرنگی پر کنید و روی آن را با بقیه پیاز داغ، سیرداغ، پودر گردو، نعنا داغ و کشک تزیین نمایید.

 

 

انرژی کل:

2300 کیلوکالری

 

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، کشک کدو - کرمان تعداد بازديد: 929 تعداد نظرات: 0

نظر شمابعد از تایید مدیر منتشر خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز