Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 09:56

12
اسفند
خوراک میگو و انبه به روش هنگ کنگ

خوراک میگو و انبه به روش هنگ کنگ

طرز تهیه خوراک میگو و انبه به روش هنگ کنگ

خوراک میگو و انبه به روش هنگ کنگ

 

 

مواد لازم برای۴ نفر

میگوی درشت     ۳۰۰ گرم

انبه     یك عدد

شكر     یک چهارم قاشق چایخوری

خیار     یك عدد

آرد سیب‌زمینی     یك قاشق چایخوری

نمك و فلفل     به میزان لازم

روغن كنجد     چند قطره

قارچ     ۱۰۰ گرم

هویج     ۱۰۰ گرم

زنجفیل تازه     ۱ سانتیمتر

روغن برای سرخ كردن     به میزان لازم

 

روش تهیه :

 

ابتدا سر میگوها را جدا كنید. بعد پوست آنها را از ناحیه‌ی دم بكنید. پوست انبه را نیز بگیرید و از طول برش بزنید. هسته‌ی آن را جدا سازید و آن را مكعبی خرد كنید. قطعات انبه را به مدت پنج دقیقه در آبی كه شكر در آن ریخته‌اید، بخیسانید.

خیار را از رنده‌ی چیپس بگذرانید و كنار بگذارید. پشت میگوها را برش بزنید و روده‌ی آن را دربیاورید. حالا میگوها را داخل كاسه‌ی پر از آبی بریزید و روی آن‌ها آرد و نمك و فلفل بپاشید.

چند قطره هم روغن كنجد بیفزائید. قارچ‌ها را تمیز كنید و بشوئید. پایه‌ی آن‌ها را جدا كنید و كلاهك‌ها را به چهار قسمت برش بزنید.

سپس هویج‌ها را خلالی خرد كنید. زنجفیل را هم خرد كنید. روغن را داخل تابه‌ی بزرگی داغ كنید. وقتی روغن كاملا داغ شد، میگوها را در آن به مدت ۳ تا ۴ دقیقه سرخ كنید.

میگوها را مرتب این رو، آن رو كنید تا هر دو طرف آن‌ها بپزد. اكنون میگوها را از روغن دربیاورید و روی هوله‌ی كاغذی قرار دهید تا روغن اضافی خود را پس بدهد. سپس قارچ‌ها را تفت دهید.

بعد هویج و زنجفیل را ۲ تا ۳ دقیقه در روغن تفت دهید. روغن اضافی تابه را دور بریزید. میگوها را داخل تابه برگردانید و حرارت اجاق را كم كنید. در آخر انبه را بیفزائید و یك لحظه در تابه تفت دهید و در بشقاب بكشید و دور آن را با خیار ورقه شده تزئین نمائید.

 

 

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، خوراک میگو و انبه به روش هنگ کنگ تعداد بازديد: 569 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز