Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 00:23

3
اسفند
ماش پلو

ماش پلو

طرز تهیه ماش پلو

ماش پلو

 

 

مواد لازم :

 

 ماش...................................۲۰۰ گرم

گوشت چرخ كرده...................۳۵۰ گرم

پیاز متوسط  ............................۴ عدد

 روغن....................................۱۵۰ گرم

برنج ...................................۴۰۰ گرم

دارچین.................................یک قاشق مرباخوری

زعفران................................یک دوم قاشق چای خوری

 

روش تهیه :

 

ماش را چند ساعت قبل خیس كنید و با چند لیوان آب بپزید. پس از آنكه پخت، كمی نمک اضافه كنید. گوشت را با یک عدد پیاز رنده شده و كمی نمک خوب ورز دهید و از آن كوفته هائی به اندازه ی یک فندق درشت درست كنید و در روغنسرخ كنید.

سه پیاز باقیمانده را در روغن داغ سرخ نمائید تا طلا ئی شوند. برنج را با مقداری نمک خیس كنید. در ظرفی آب بریزید و بگذارید بجوشد. برنج را در داخل ظرف آب جوش بریزید و آن را نیم پز كنید. هنگامی كه می خواهید برنج را آبكش كنید، ماش را به آن بیفزائید و خوب هم بزنید تا ماش و برنج یكنواخت مخلوط شوند.

سپس آن را آبكش كنید. در ظرف نسوزی كمی روغن بریزید. در ته دیگ هر چه می خواهید بگذارید، مثل نان لواش یا سیب زمینی ورق شده. مخلوط برنج و ماش را در ظرف بریزید و لا بلا ی آن، قدری پیاز داغ، دارچین و كوفته بگذارید. سپس به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه برنج را دم بگذارید. بعد از دم كشیدن برنج، مقداری روغن داغ كنید و روی آن بریزید. پس از كشیدن برنج در ظرف، آن را با برنج زعفرانی (آغشته به زعفران) و كوفته قلقلی (كوفته ی ریز) تزئین كنید.

گوشت چرخ كرده را، می توانید همراه با پیاز یكنواخت سرخ كنید و لا بلا ی برنج بریزید. برای مزه دار كردن گوشت، از نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین استفاده كنید.

 

برچسب ها: آموزش آشپزی، ماش پلو، زندگی آنلاین تعداد بازديد: 631 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز