Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 13:40

19
خرداد
ته‌چین گوجه‌فرنگی

ته‌چین گوجه‌فرنگی

روش تهیه ته‌چین گوجه‌فرنگی

فاطمه درویش

 

 

مواد لازم برای 8-10نفر

برنج                                       750 گرم (5 پیمانه)

كره                                        60 گرم

سینه‌ مرغ خلالی خرد كرده       500 گرم

قرص عصاره‌ مرغ                      1 عدد

ادویه‌ كاری                             1 قاشق چایخوری

قارچ ورقه‌ای خرد كرده             400 گرم

ماست چكیده                        200 گرم

زعفران حلكرده                      4 قاشق سوپخوری

روغن مایع                           150 میلی‌لیتر (حدود دوسوم پیمانه)

نمك و فلفل                         به میزان لازم

زرده‌ تخم‌مرغ                        4 عدد

فیله‌‌ گوجه‌فرنگی رنده كرده     7-8 عدد

روش تهیه ته‌چین گوجه‌فرنگی

برنج را در قابلمه‌ حاوی آب و نمك بپزید و آبكشی كنید. نیمی از كره را در تابه‌ مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم‌ قرار دهید. آن‌گاه سینه‌ مرغ، قرص عصاره‌ مرغ و ادویه‌كاری را بیفزائید و تفت دهید تا مرغ، طلائی‌رنگ شود. حالا قارچ را بیفزائید و حرارت را زیاد كنید تا قارچ نرم شود. سپس تابه را از روی حرارت بردارید.

اكنون ماست، زعفران، روغن، نمك، فلفل و زرده‌ تخم‌‌مرغ‌ها را در كاسه‌ مناسبی بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا مایه‌ صاف و یكدستی حاصل شود. آن‌گاه برنج پخته را به این مخلوط بیفزائید و هم بزنید. اینك كف ظرف نسوزی را با كره چرب كنید و یك‌چهارم از مخلوط برنج را در آن بریزید و با پشت قاشق صاف كنید.

حالا قدری از مایه‌ مرغ و قارچ روی برنج بریزید و رویش را با اندكی از مخلوط برنج بپوشانید. سپس روی آن گوجه‌فرنگی بدهید و به همین ترتیب لایه‌های برنج، مرغ و قارچ و گوجه‌فرنگی را تكرار كنید. به گونه‌ای كه آخرین لایه‌ ته‌چین، گوجه‌فرنگی باشد! حالا باقیمانده‌ كره را خرد كنید و روی ته‌چین بچینید.

اكنون روی ظرف را با فویل بپوشانید و چند جایش را سوراخ كنید تا بخار ته‌چین خارج شود. اینك ته‌چین را به مدت تقریبی یك‌ونیم ساعت در فر گرم كرده با دمای 180درجه‌ سانتیگراد قرار دهید تا بپزد و طلائی رنگ شود.

 

برچسب ها: آشپزی با گوجه فرنگی، روش تهیه ته چین، مواد لازم ته چین، تهیه ته چین، مواد ته چین، آموزش ته چین، ته چین با گوجه فرنگی، ته چین گوجه فرنگی تعداد بازديد: 830 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز