Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 16:04

5
بهمن
آشنايی با برخی از سس‌های ميوه‌ای

آشنايی با برخی از سس‌های ميوه‌ای

با بهره‌ گرفتن از ميوه‌هاي تازه، سبزي‌هاي معطر و ادويه‌ها مي‌توانيد سس‌هاي خوشمزه...

با بهره‌ گرفتن از میوه‌های تازه، سبزی‌های معطر و ادویه‌ها می‌توانید سس‌های خوشمزه و شگفت‌انگیزی را فراهم كنید و از تركیب آنها با بستنی یا دسر ساده طعم فوق‌العاده و دل‌انگیزی ایجاد نمائید. در اینجا روش تهیه‌ی چند نوع سس میوه از نظرتان می‌گذرد.

 

 

سس ریواس

 350 گرم ریواس را خرد كنید و همراه با 95 گرم شكر قهوه‌ای نرم، 250 میلی‌لیتر (1 پیمانه) آب و یك‌چهارم قاشق چایخوری ادویه‌ی مخلوط (شامل هل، دارچین، جوز هندی و زنجفیل) در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر حل شود. آن‌گاه مایه‌ی فراهم كرده را 10دقیقه بجوشانید و در این میان گاهی آن را هم بزنید. سپس سس را صاف كنید و به دلخواه خود گرم یا سرد مصرف نمائید. گفتنی است كه از این مقدار مواد، 375میلی‌لیتر (یك‌و یك‌دوم پیمانه) سس به دست می‌آید.

 

 

سس انبه

 پوست 2 انبه را بگیرید، خرد كنید و همراه با 3قاشق سوپخوری آب پرتقال در كاسه‌ی دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن كنید تا انبه پوره شود و سس صاف و یكدستی به دست آید. این مقدار مواد برای تهیه‌ی 350میلی‌لیتر (یك‌و یك‌سوم پیمانه) سس كافیست.

 

 

سس توت‌فرنگی

 برگ‌های 250 گرم توت‌فرنگی را بگیرید و همراه با 2قاشق‌سوپخوری پودر شكر و 2 قاشق چایخوری آبلیمو در كاسه‌ی دستگاه غذاساز بریزید و پوره كنید. آن‌گاه در صورت دلخواه سس را صاف كنید. از این مقدار مواد 250 میلی‌لیتر (1 پیمانه) سس توت‌فرنگی خواهید داشت.

 

 

سس لیمو و گشنیز

 250 گرم شیره‌ی خرما را همراه با 60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه) آب و 2 قاشق سوپخوری شكر قهوه‌ای، در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر حل شود. آن‌گاه 1 قاشق چایخوری تخم گشنیز كوبیده، 1 قاشق چایخوری پوست لیموی رنده كرده و 2قاشق چایخوری آب لیموی تازه را به آن بیفزائید و به مدت تقریبی

15-20 دقیقه یا تا زمانیكه سس غلیظ شود، بجوشانید. حال در صورت دلخواه سس را صاف كنید و همراه با میوه‌های گرمسیری، بستنی یا پن‌كیك میل نمائید. از این مقدار مواد،

250 میلی‌لیتر (1 پیمانه) سس به دست می‌آید.

 

 

سس هلوی ادویه‌ی

 500 گرم هلو رادر ظرف مناسبی بریزید، رویش را با آب جوش بپوشانید و 20 ثانیه كنار بگذارید. سپس هلوها را در صافی بریزید، پوست و هسته‌شان را بگیرید و خردكنید. آن‌گاه هلوها را همراه با 250 میلی‌لیتر (1 پیمانه) آب، نصفی از ساقه‌ی وانیل، 2 عدد میخك و یك تكه چوپ دارچین در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد، سپس حرارت را كم كنید و آن را 15-20 دقیقه بجوشانید تا هلو نرم شود. حال 3 قاشق سوپخوری شكر به آن بیفزائید و بگذارید شكر حل شود. اكنون حرارت را زیاد كنید و سس را 5 دقیقه بجوشانید. اینك وانیل و ادویه‌ها را از سس در آورید و صبر كنید سس خنك شود. حال سس را در دستگاه غذاساز پوره كنید و از صافی عبور دهید. این مقدار مواد برای تهیه‌ی 440 میلی‌لیتر (یك‌و سه‌چهارم پیمانه) سس هلو كافیست.

 یادآوری: اگر ساقه‌ی وانیل در دسترستان نبود. در پایان پخت و خارج از حرارت یك‌چهارم قاشق چایخوری وانیلین به سس بیفزائید.

 

سـس گــرم بلـــوبــری

 500 گرم بلوبری، 60 گرم (یك‌چهارم پیمانه) شكر و 1قاشق‌سوپخوری سركه‌ی بالزامیك را در ظرف غیرفلزی بریزید و 30 دقیقه كنار بگذارید. آن‌گاه این مخلوط را در ظرف مناسبی بریزید، 2 قاشق سوپخوری آب به آن بیفزائید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر حل شود و 5 دقیقه بجوشد. گفتنی است مصرف این سس همراه با بستنی و كیك شكلاتی گرم بسیار دلپذیر و گواراست. از این مقدار مواد حدود 500 میلی‌لیتر (2 پیمانه) سس به دست می‌آید.

 یادآوری: می‌توانید به جای بلوبری از آلبالوی هسته‌گرفته نیز استفاده كنید.

برچسب ها: زندگی آنلاین، اموزش اشپزی، سس‌های ميوه‌ای تعداد بازديد: 504 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز