Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 13:24

4
آذر
پرسش و پاسخ آشپزی

پرسش و پاسخ آشپزی

پرسش و پاسخ آشپزی

 

 

آیا استاك سبزی از آب سبزی خاصی تهیه می‌شود؟

خیر. استاك سبزی به این روش تهیه می‌شود كه سبزی‌هائی همچون هویج، پیاز، كرفس، جعفری و سیب‌زمینی را همراه با سیر، نمك و فلفل با آب بپزید تا كاملا نرم شود. هرچه زمان پخت طولانی‌تر باشد این استاك خوشمزه‌تر خواهد شد. سپس مواد را كنار بگذارید تا خنك شود. اینك استاك را از صافی عبور دهید تا عصاره‌ی سبزی‌ها خارج شود. این استاك را به مدت 2روز در یخچال و 2 ماه در فریزر می‌توانید نگه‌داری كنید.

 

 

چگونه پوست فلفل دلمه‌ای یا بادمجان را پس از كبابی كردن به راحتی جدا كنیم؟

وقتی فلفل دلمه‌ای یا بادمجان را كبابی كردید، آن را داخل كیسه‌ی نایلونی قرار دهید و در كیسه را محكم ببندید تا عرق كند. پس از 20دقیقه آن را از كیسه خارج كنید و به راحتی پوستش آن را بگیرید.

 

 

قارچ سرخكرده پس از فریز شدن سفت و لاستیكی می‌شود، چه كنیم تا این اتفاق نیفتد؟

قارچ شسته شده را همراه با آبلیمو، روغن و نمك در تابه‌ی مناسبی بریزید و روی اجاق قرار دهید تا آب قارچ گرفته شود. آن‌گاه قارچ را در صافی بریزید، به تابه برگردانید و مجدداً روی حرارت آن را تفت دهید تا آخرین ذرات آب درون بافت قارچ هم تبخیر شود. همینكه قارچ خنك شد آن را بسته‌بندی كنید، به‌طوریكه هوا داخل بسته‌بندی نفوذ نكند و سپس در فریزر نگه‌داری نمائید.

 

 

چرا پس از پخت پیتزا در فرهای خانگی پنیر حالت كشدار بودن خود را از دست می‌دهد؟

زیرا اكثر فرهای خانگی قدرت پخت سریع نان زیرین پیتزا را ندارند و مدت زمان پخت طولانی می‌شود. به همین دلیل پنیر روی سطح آن حالت لاستیكی پیدا  می‌كند و لطافت خود را از دست می‌دهد. بنابراین ابتدا پیتزا را بدون ریختن پنیر 15 – 20 دقیقه در طبقه‌ی وسط فر بپزید. سپس پنیر را اضافه كنید و 5-8 دقیقه با گریل پخت را ادامه دهید.

 

 

چرا هنگام سرخ كردن، كتلت از هم پاشیده و خرد می‌شود؟

علت آن نامرغوب بودن سیب‌زمینی مصرف شده می‌باشد. بهتر است در این مورد حتماً دقت كنید كه نوع سیب‌زمینی مرغوب باشد. ضمناً افزودن یك سیب‌زمینی خام مشكل را حل می‌كند.

 

 

لطفا یك راه ساده برای پوست كندن سیر و پیاز به ما پیشنهاد كنید.

بهتر است سیر یا پیاز را چند دقیقه داخل ظرفی حاوی آب گرم قرار دهید تا پوستشان به راحتی كنده شود.

 

چكار كنیم تا كره هنگام آب شدن روی حرارت دود نكند؟

بهتر است قدری روغن مایع به آن اضافه كنید و همچنین كره را روی حرارت ملایم آب كنید.

 

 

تخم‌مرغ‌ها را چگونه بپزیم تا ترك نخورد؟

تخم‌مرغ‌ها را پس از شستن داخل كیسه‌ی نایلونی قرار دهید و در كیسه را محكم ببندید. حالا كیسه را درون قابلمه‌ی حاوی آب و كمی نمك بگذارید و روی حرارت ملایم بجوشانید.

 

 

چاره‌ی شوری خورش چیست و چگونه این مشكل را رفع كنیم؟

بهترین روش، اضافه كردن سیب‌زمینی می‌باشد و پختن سیب‌زمینی در خورش باعث گرفتن شوری آن می‌شود. پس از پخت سیب‌زمینی را از خورش درآورید.

 

بهتر است استیك را در چه تابه‌ای بپزیم؟

بهترین نوع تابه برای پخت استیك؛ تابه‌ی چدنی است.

 

برچسب ها: زندگی آنلاین، اموزش اشپزی تعداد بازديد: 582 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز