Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 12:38

29
مهر
ادويـه‌ها

ادويـه‌ها

با توجه به اهمیت موضوع پیش‌رو و به دنبال مباحث كاربردی كلاس شیرینی‌پزی، در این‌جا به معرفی و چگونگی مصرف ادویه‌هائی می‌پردازیم

با توجه به اهمیت موضوع پیش‌رو و به دنبال مباحث كاربردی كلاس شیرینی‌پزی، در این‌جا به معرفی و چگونگی مصرف ادویه‌هائی می‌پردازیم كه در تهیه‌ی كیك‌ها، شیرینی‌ها، دسرها و انواع شكلات به كار می‌روند. امید است مورد توجه شما خوانندگان عزیز و محترم قرار گیرد و سودمند و موثر واقع شود.

ادویه‌ها، هدیه‌های زمین‌اند به ما انسان‌ها كه نه تنها تأثیر بسزائی در طعم و مزه‌ی شیرینی‌ها دارند، بلكه دارای فواید ارزشمند غذائی نیز هستند. توجه به این نكته ضروری است كه باید در میزان مصرف آن‌ها دقت لازم را داشته باشیم تا هم از بو و طعمشان لذت ببریم و هم از زیان آن‌‌ها جلوگیری كنیم. هل (cardamom)، یكی از پرمصرف‌ترین آن‌هاست كه در دو رنگ سبز و سفید وجود دارد و بیضی شكل است. درون دانه‌ی هل، از ریزدانه‌هائی ریزی به رنگ سیاه و قهوه‌ای تشكیل شده است. كه پس از آسیاب كردن هل، می‌باید آن را الك كنیم تا پوسته‌ی هل جدا شود و دانه‌های آسیاب شده، مورد استفاده قرار گیرد. این ادویه‌ی خوشبو، همین‌كه در مجاورت هوا قرار بگیرد، عطر و بوی خود را از دست می‌دهد.

بنابراین، بهتر است هل را در ظرف دردار نگهداری كنیم و آن را هنگام مصرف آسیاب نمائیم تا عطرش باقی بماند. گفتنی است كه تركیب هل با قهوه و شكلات، بسیار مناسب و دلپذیر است. هل، در شیرینی‌پزی سنتی نیز كاربرد فراوانی دارد؛ به طور مثال شیرینی نخودچی، برنجی، رنگینك و باقلوا، با این ادویه معطر و خوشبو می‌شوند. همچنین، می‌توانیم چند عدد از آن به شیر بیفزائیم و شیر را بجوشانیم تا از نوشیدن آن بیش‌ترلذت ببریم. دارچین (cinnamon)، ادویه‌ی دیگری است كه فواید بسیار دارد. این ادویه‌ی خوشبو، شبیه پوست تنه‌ی درخت و قهوه‌ای رنگ است. نوع دیگر آن، كه به كاسیا (Cassia) معروف است، لوله‌ای شكل و قدری محكم‌تر می‌باشد. برای نگهداری صحیح دارچین، نباید آن را آسیاب كرد. زیرا عطرش را از دست می‌دهد. پس بهتر است آن را هنگام مصرف آسیاب كنیم. برای این كار، از دستگاه خردكن مناسبی باید بهره گرفت و هر بار اندكی از آن آسیاب كرد.

همچنین، چوب دارچین را باید در ظرف دردار و دور از نور نگه داشت تا عطر آن به خوبی حفظ شود. بد نیست بدانیم كه مصرف دارچین و شكر همراه با سیب و كدوتنبل پخته، بسیار مطلوب است. از دارچین، در تهیه‌ی انواع پودینگ هم استفاده می‌شود. دارچین، در تهیه‌ی بیسكویت، كیك و بستنی نیز به كار می‌رود و طعمی دلپذیر و به یادماندنی از خود به جا می‌گذارد. در زمان‌های گذشته برای خوشبو كردن محیط زندگی، اندكی دارچین روی حرارت ملایم می‌گذاشتند تا عطر آن فضا را پر كند و بوی خوبش به مشام برسد. در فصل‌های بعدی كلاس شیرینی‌پزی و در ادامه‌ی موضوع، به معرفی سایر ادویه‌های دیگر همچون جوز هندی، انیس، میخك، زنجفیل و وانیل خواهیم پرداخت. همراهان صمیمی و همیشگی، همچنان با ما باشید!

برچسب ها: زندگی آنلاین، اموزش اشپزی، ادويـه‌ها تعداد بازديد: 466 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز