Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 19:56

28
مهر
آداب غذاخوردن در ونزوئلا

آداب غذاخوردن در ونزوئلا

رژيم غذائي مردم ونزوئلا، اغلب شامل غذاهاي گرم، گوشتي، انواع پاستا، غذاهاي...

رژیم غذائی مردم ونزوئلا، اغلب شامل غذاهای گرم، گوشتی، انواع پاستا، غذاهای آب‌پز و كاسرول یعنی همین تاس كباب خودمان با تركیبات گوشت و سبزی‌های مختلف كه با حرارت ملایم پخته می‌شود. برنج هم از مواد غذائی رایج در ونزوئلا می‌باشد. ذرت (بلال) نیز از مواد غذائی است كه در اكثر خوراك‌ها به كار می‌برند و مواد غذائی مختلفی با ذرت و آرد ذرت درست می‌كنند. در بیش‌تر شهرها، فروشگاه‌های بزرگ، انواع میوه‌های مناطق استوائی و سبزی‌های تازه را به خریداران عرضه می‌كنند. هات‌چاكلت (شكلات داغ) نیز، همانند قهوه از نوشیدنی‌های رایج و موردعلاقه‌ی مردم ونزوئلاست.

كشور ونزوئلا با توجه به شرایط جغرافیائی خاص خود، دارای منابع صنعتی متنوع و همچنین تنوع فرهنگی می‌باشد. فرهنگ مردم آن كشور، از نیاكان اروپائی خود (ایتالیائی‌، اسپانیائی، پرتغالی و فرانسوی) نشأت گرفته و از این‌رو، دارای تنوع فرهنگی است و در نتیجه از تنوع غذائی برخوردار است و نوع غذاها از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر متفاوت می‌باشد. به همین خاطر، غذاهای مردم آن كشور، چه غذاهای نوین و امروزی و چه غذاهای سنتی، ارتباط تنگاتنگی با غذاهای اجداد اروپائیشان دارد.

رایج‌ترین غذاهای مردم ونزوئلا برحسب مناطق آن كشور، گوناگون و عبارت است از:

 

مناطق شرقی و جنوب غربی كشور ونزوئلا: خوراك مردم این قسمت از كشور ونزوئلا، بیش‌تر شامل انواع ماهی‌های آب‌شور، غذاهای دریائی (صدف، خرچنگ و...) و سخت پوستان، سیب‌زمینی هندی، سیب‌زمینی شیرین، برنج، ذرت و پاستا (بعد از ایتالیائی‌ها، دومین كشور جهان از نظر مصرف پاستاها)، گوشت، انواع سبزی‌های تازه و میوه (كاهو، گوجه‌فرنگی و...).

مناطق غربی كشور ونزوئلا: در آن مناطق، خوردن گوشت بز – كه معمولاً با گوجه‌فرنگی تهیه و پخته می‌شود - و خرگوش معمولی می‌باشد. استفاده‌ی فراوان از انواع پنیرها و همچنین نوعی میوه به نام Plantain - كه همانند موز نارس است و دارای پوست سبز می‌باشد - رایج است. نوع خوراك‌های این منطقه، بیش‌تر تحت تأثیر غذاهای محلی مردم می‌باشد و غذاهای كلمبیائی در آن‌جا رایج است.

منطقه‌ی مركزی: غذاهای مردم این منطقه، اساساً عبارت است از: ماكیان، ماهی، گوشت گاو و خوك، انواع پاستا (به مقدار فراوان)، برنج و انواع سالادها. غذاهای این منطقه از كشور ونزوئلا، اغلب تأثیر گرفته از اروپا بویژه ایتالیا می‌باشد.

منطقه‌ی لیانوس [Lianos]: غذاهای مردم این منطقه، شامل گوشت گاو و همچنین گوشت پرندگان و حیوانات وحشی مانند گوزن و آهو می‌باشد كه از طریق شكار به دست می‌آید و به روش گریل شده و یا تفت داده می‌خورند. ذرت و چندین نوع پنیر و فرآورده‌های دیگر لبنی، از مواد غذائی پرمصرف مردم این منطقه می‌باشد.

منطقه‌ی آندین [Andean]: افراد این منطقه از ونزوئلا، بیش‌تر از مواد غذائی مانند انواع سیب‌زمینی، گندم، گوشت گاو و برنج استفاده می‌كنند. مصرف ماهی در این منطقه كم است. زیرا كم‌تر از رودخانه و دریا برخوردار است و بیش‌تر از ماهی پرورشی قزل‌آلا استفاده می‌كنند. نوع غذاهای این منطقه، بیش‌تر اروپائی و محلی است.

مصرف مواد غذائی دیگر از قبیل انواع سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، پیاز، بادمجان، كاهو، كدوتنبل و كدوسبز در كشور ونزوئلا رایج می‌باشد.

از آن‌جا كه در كشور ونزوئلا مهاجرانی از كشورهای مختلف زندگی می‌كنند، غذاهای چینی، اسپانیائی، ایتالیائی و همچنین خاورمیانه‌ای، در میان انواع غذاهای این كشور به چشم می‌خورد. میوه‌های گوناگون مخصوص مناطق حاره‌ای و استوائی مانند: آناناس، موز و‌ خربزه‌ی درختی در آن كشور مصرف فراوان دارد.

نوشیدنی‌های رایج در ونزوئلا، عبارتند از:

Merengadas: مخلوطی از شیر و میوه

(میلك شیك)؛

Chicha: مخلوطی از شیر و خامه و میوه؛

Papelon limon – مخلوطی از شیره‌ی نیشكر و لیموترش.

آداب مهمانی رفتن:

اگر در كشور ونزوئلا به مهمانی دعوت شده‌اید:

15 تا 30 دقیقه دیرتر از ساعتی كه اعلام كرده‌اند، وارد مهمانی شوید (سرساعت به مهمانی نروید)!

در نزد ونزوئلائی‌ها، به موقع و یا زودتر از ساعت موعد به مهمانی رفتن، اصلاً خوشایند نمی‌باشد!

مراقب لباس پوشیدن خود باشید! سعی كنید لباس سنتی یا رسمی و در عین حال شیك و برازنده بپوشید.

اگر پیشنهاد قهوه به شما داده شد، هرگز آن را رد نكنید. زیرا پیشنهاد قهوه در مهمانی‌ها، نوعی مهمان‌نوازی است و از آداب پذیرائی از مهمان شمرده می‌شود.

آداب غذا خوردن:

زمانی كه به منزل میزبان وارد می‌شوید، اجازه دهید تا میزبان جائی را برای نشستن به شما پیشنهاد دهد.

همیشه هنگام غذاخوردن، چنگال را در دست چپ و چاقو را در دست راست خود بگیرید.

برای شروع به غذاخوردن، منتظر باشید تا میزبان شما را با گفتن جمله‌ی «بفرمائید»

[buen provecho] به خوردن غذا دعوت نماید.

تا زمانی كه تمام میهمانان بر سر میز غذا قرار نگرفته‌اند، شروع به خوردن نكنید، مگر آن‌كه میزبان شما را دعوت به خوردن كرده باشد.

زمانی كه سرگرم خوردن غذا هستید، به گونه‌ای روی صندلی بنشینید كه دست‌هایتان كاملاً دیده شود و هرگز آرنج‌های خود را بر روی میز غذا نگذارید.

در خانواده‌های ونزوئلائی، برای رعایت ادب، و احترام گزاردن به بزرگ‌ترها، معمولاً صندلی‌های دو سر میز غذاخوری، به پدر و مادر خانواده اختصاص می‌یابد.

در كشور ونزوئلا، غذا خوردن افراد به ویژه بزرگسالان در هنگام راه رفتن در كوچه و خیابان – حتا اگر ساندویچ باشد – اصلاً خوشایند نیست!

آداب غذاخوردن

غذا را همیشه با كارد و چنگال یا قاشق بخورید و هرگز چیزی را با دست نخورید و حتا برای خوردن میوه، از كارد و چنگال استفاده كنید.

زمانی كه برای خوردن غذا روی صندلی و پشت میز غذاخوری نشسته‌اید، حتماً دستمال سفره را بر روی پاهای خود بیندازید.

هنگامی كه قصد ندارید از كارد و چنگال خود استفاده كنید، آن‌ها را طوری قرار دهید كه لبه‌شان بر روی بشقاب غذای شما و دسته‌ی آن‌ها بر روی میز باشد.

خوردن كامل غذائی كه در بشقاب است، بی‌نزاكتی محسوب می‌شود. بنابراین، سعی كنید مقداری از غذا در بشقاب بماند!

انعام دادن: اگر در رستوران غذا می‌خورید، می‌توانید بنا به میل خود انعامی روی میز بگذارید؛ هرچند در تمام رستوران‌ها ده درصد به عنوان حق خدمات به صورتحساب اضافه می‌شود.

 

برچسب ها: زندگی آنلاین، اموزش اشپزی تعداد بازديد: 557 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز