Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 17:15

22
آبان
ادویه‌ها

ادویه‌ها

وانیل [VANILLA]؛ گیاه بومی كشورهائی مانند هندوستان، مكزیك و آمریكای جنوبی و مركزی است. این گیاه - كه گاهی طول ساقه‌اش به یك و نیم متر هم می‌رسد - دور درختان می‌پیچد و بالا می‌رود.

افسانه ظروفی

 

 

وانیل [VANILLA]؛ گیاه بومی كشورهائی مانند هندوستان، مكزیك و آمریكای جنوبی و مركزی است. این گیاه - كه گاهی طول ساقه‌اش به یك و نیم متر هم می‌رسد - دور درختان می‌پیچد و بالا می‌رود. بلور‌های سفیدرنگ موجود در روی ساقه گیاه وانیل، وانیلین نام دارد.

حال آن‌كه ساقه وانیل، به رنگ قهوه‌ای تیره می‌باشد. وانیل، یكی از پرمصرف‌ترین طعم‌دهنده‌ها در صنعت قنادی به شمار می‌رود و از آن، در تهیه انواع كیك و شیرینی استفاده می‌شود. هنگامی كه از كنار مغازه شیرینی‌فروشی می‌گذرید، بوی خوشی كه به مشامتان می‌رسد، همان بوی خوش وانیل است. وانیل نیز، یكی از هدیه‌های خداوند به ما انسان‌هاست. بد نیست بدانید كه وانیل، به سه شكل مختلف در دسترس است.

چنان كه گفته شد، ساقه وانیل قهوه‌ای رنگ است و عصاره آن نیز -  كه به اسانس وانیل معروف است - به رنگ قهوه‌ای تیره در كارخانه تهیه و در شیشه‌های مخصوص آماده فروش می‌شود.

همچنین، از بلور‌های سفیدرنگ نشسته بر روی ساقه وانیل استفاده می‌شود و در طعم بخشیدن به كیك و شیرینی از آن بهره می‌گیرند.

هرچند بهره‌گیری از ماده موجود در ساقه وانیل بهترین و دلپذیر‌ترین گزینه‌هاست! به منظور بهره‌گیری از آن، می‌باید به كمك چاقوی تیزی، شكافی روی ساقه وانیل ایجاد كنید و از ماده درون آن استفاده نمائید. گفتنی است كه میزان استفاده از وانیل در هر یك از گونه‌های آن متغیر است. به طور مثال، چنانچه وانیلین در اختیار دارید، مقدار اندكی از آن برای كیك و شیرینی به كار برید.

اگر از ساقه طبیعی وانیل استفاده می‌كنید، پس از خراشیدن پوست داخلی آن و بیرون آوردن ماده اصلی وانیل، ساقه آن را دور نریزید؛ چون كه می‌توانید ساقه وانیل را درون ظرف حاوی شكر بگذارید و هر روز ظرف را تكان دهید تا بوی وانیل همه شكر را دربربگیرد و شكر معطری داشته باشید.

همچنین، می‌توانید از یك قاشق چایخوری اسانس (عطرمایه) وانیل در هر دستور كاری كه دارای وانیل است، بهره بگیرید؛ اما در میزان استفاده از وانیلین، دقت لازم را داشته باشید. زیرا مصرف بیش از حد آن، موجب تلخ شدن شیرینی خواهد شد! در پایان، با آرزوی موفقیت روزافزون برای شما همراهان صمیمی و همیشگی، در ادامه كلاس شیرینی‌پزی همراه ما باشید.

 

برچسب ها: ادویه، خواص ادویه ها، ادویه ها، خواص وانیل، انواع ادویه ها، وانیل، ساقه وانیل، موارد استفاده وانیل تعداد بازديد: 593 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز