Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 10:27

26
مهر
سوفله پاستا

سوفله پاستا

پاستا را در آب جوش و نمك بجوشانید تا نرم شود. سپس آن را در صافی بریزید. آن‌گاه در تابه مناسبی پیاز را در روغن زیتون تفت دهید، براكلی را بیفزائید و قدری دیگر تفت دهید تا كمی نرم شود.

مریم امیری

 

 

مواد لازم برای 4 نفر

پاستای شكل دار           150 گرم

پیاز خرد كرده                1 عدد

روغن زیتون                  3 قاشق سوپخوری

كلم براكلی خرد كرده    150 گرم

ژامبون خرد كرده          150 گرم

نمك و فلفل                به میزان لازم

سس بشامل             یك‌دوم پیمانه

تخم‌مرغ                     5 عدد

پنیر موزارلای رنده كرده 150 گرم

مواد لازم برای تهیه سس بشامل

كره                          2 قاشق سوپخوری

پیاز ریز خرد كرده       1 عدد كوچك

آرد                          2 قاشق سوپخوری

آب‌گوشت                100 میلی‌لیتر

شیر                      100 میلی‌لیتر

جوز هندی رنده كرده یك‌چهارم قاشق چایخوری

نمك و فلفل سفید  به میزان لازم

خامه                   3 قاشق سوپخوری

آبلیموی تازه         1 قاشق چایخوری

 روش تهیه سوفله پاستا

پاستا را در آب جوش و نمك بجوشانید تا نرم شود. سپس آن را در صافی بریزید. آن‌گاه در تابه مناسبی پیاز را در روغن زیتون تفت دهید، براكلی را بیفزائید و قدری دیگر تفت دهید تا كمی نرم شود. حالا ژامبون را اضافه كنید و تابه را از روی حرارت بردارید. اینك نمك، فلفل و سس بشامل را با آن مخلوط كنید و بگذارید سرد شود.

اكنون زرده‌های تخم‌مرغ را با سس و پاستا مخلوط كنید. سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. اینك آن را به آرامی با مواد قبل مخلوط نمائید. حالا مایه فراهم كرده را داخل 4 قالب سوفله چربكرده با گنجایش 200 میلی‌لیتر بریزید و سطح آن را با پنیر بپوشانید. سپس در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 30 تا 40 دقیقه بپزید.

روش تهیه سس بشامل: كره را در تابه‌ای گرم كنید. پیاز را در آن تفت دهید تا نرم و سبك شود. آرد را اضافه كنید و به تفت دادن ادامه دهید، به حدیكه بوی خامی آرد گرفته شود اما رنگ آن تغییر نكند. آن‌گاه آب گوشت و شیر را با هم مخلوط كنید و به تدریج به مخلوط آرد اضافه كنید و مرتب هم بزنید تا آرد گلوله نشود.

جوز هندی، نمك و فلفل را نیز اضافه كنید. سس را به مدت تقریبی 10 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید تا غلیظ شود. سپس خامه و آبلیمو را بیفزائید و ظرف سس را از روی حرارت بردارید. صبر كنید تا سس كمی خنك شود. سپس آن را مصرف نمائید.

 

برچسب ها: پاستا، آشپزی با پاستا، روش تهیه سوفله پاستا، سوفله پاستا، مواد لازم سوفله پاستا، سوفله شکل با پاستا، تهیه سوفله پاستا تعداد بازديد: 642 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز