Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 14:31

2
مهر
پرسش و پاسخ آشپزی

پرسش و پاسخ آشپزی

پرسش و پاسخ آشپزی

 برای تهیه‌ی هلیم مرغوب و با كیفیت چه نكاتی را می‌باید رعایت كنیم؟

گوشت مناسب برای تهیه‌ی هلیم، گوشت گردن گوسفندی است كه می‌باید به روش سنتی كوبیده شود تا پس از مخلوط كردنش با گندم، به حالت غلیظ و كشدار از قاشق بریزد. همچنین گوشت را كم‌كم به هلیم اضافه كنید.

 

 

 نكات مهم و كلیدی برای تهیه‌ی پیتزا چیست؟

قبل از افزودن پنیر به پیتزا، ابتدا آن را نیم پز كنید و بعد پنیر را رویش بریزید و دوباره در فر قرار دهید تا پنیر آب شود. در این روش پنیر لطافت خود را از دست نمی‌دهد و پیتزا كیفیت بهتری خواهد داشت. زیرا چنانچه پنیر از ابتدا به پیتزا اضافه شود، در مدت زمانی كه نان آن می‌پزد، پنیر سفت می‌شود.

 

 

 در طبخ برنج‌های هندی چگونه پلوی خوش طعمی داشته باشیم؟

اگر چه برنج هندی دارای ظاهری زیبا و فریبنده است، اما طعم و مزه‌ی خوبی ندارد و در مقایسه با برنج ایرانی كه بهترین طعم و مزه را در بین انواع برنج دارد، اصلاً معطر نیست. بنابراین برای به دست آوردن نتیجه‌ی بهتر، 5/2 كیلوگرم برنج هندی را با 750 گرم برنج مرغوب ایرانی و 250 گرم برنج دودی و مرغوب ایرانی، مخلوط كنید و بعد به تهیه‌ی پلو یا چلو اقدام نمائید. از نمك یددار برای خیساندن برنج استفاده نكنید و آن را بعد از پخت به غذا بیفزائید.

 

 

 برای تهیه‌ی پیاز داغ ترد و طلائی رنگ چه كار كنیم؟

پیاز سفید را به كمك چاقوی تیزی، به اندازه‌های مساوی خرد كنید. مقدار زیادی روغن مایع مخصوص سرخ‌كردنی در قابلمه بریزید و آن را روی اجاق داغ كنید. آن‌گاه پیاز را بیفزائید. ابتدا آن را هم نزنید و همینكه پیاز قدری طلائی رنگ شد، آن را به آرامی هم بزنید تا یكدست سرخ شود. بعد پیاز داغ را در آبكش فلزی بریزید تا روغن اضافی‌اش گرفته شود و پس از خنك شدن آن را در ظرف دردار بریزید و در یخچال نگه‌دارید.

 

 

 چه اقداماتی برای تهیه‌ی كباب كوبیده‌ی خوب و مطلوب لازم است؟

گوشت قلوه‌گاه گوسفند و راسته‌ی گوساله را به نسبت مساوی، سه بار چرخ كنید و به ازای هر یك كیلوگرم گوشت، 250-300 گرم پیاز رنده كرده و آب گرفته، در نظر بگیرید. سپس گوشت، پیاز، نمك، فلفل و زعفران حلكرده را با هم مخلوط كنید و خوب ورز دهید تا چسبندگی داشته باشد. آن‌گاه قدری از گوشت را بردارید و با دست مرطوب، آن را به سیخ بكشید. سروته گوشت را كاملاً به سیخ بچسبانید و آن را به مدت یك‌ساعت در یخچال نگه‌دارید و بعد روی آتش كباب كنید.

 

 

 چگونه ماهی شكم پر را آماده و طبخ كنیم؟

ابتدا فلس‌های ماهی را بگیرید و پس از تمیز كردنش، آن را بشوئید و خشك كنید. آن‌گاه به ماهی نمك بزنید و روغن زیتون بمالید و به مدت یك ساعت در یخچال نگه‌دارید تا مزه‌دار شود. سپس شكم ماهی را با مواد دلخواه پر كنید، آن را در ظرف نسوزی بگذارید و در فر بپزید.

 

 

 برای جدا نشدن خمیر سوخاری، در تهیه‌ی شنیسل گوشت یا مرغ چه كار كنیم؟

پس از انجام مراحل سوخاری كردن، گوشت یا مرغ را به مدت تقریبی یك ساعت، در یخچال نگه‌دارید و بعد آن را سرخ كنید تا خمیر سوخاری كاملاً به گوشت یا مرغ بچسبد و جدا نشود!

 

 

 ساده‌ترین روش پخت پلو كدام است؟

ابتدا برنج را با آب ولرم بشوئید و بعد به مدت

20 دقیقه، در آب جوش بخیسانید. آن‌گاه قابلمه‌ای را تا نیمه آب بریزید و روی اجاق بجوشانید. سپس برنج را در آن بریزید و صبر كنید تا مغزش كمی نرم شود. اكنون به ازای هر پیمانه برنج، یك قاشق سوپخوری نمك بیفزائید و هم بزنید و در آبكش بریزید. قدری آب ولرم روی آن بدهید، قدری روغن در قابلمه بریزید و برنج را بیفزائید و دم كنید. حالا قدری روغن یا كره روی پلو بریزید.

 

 

 روش تهیه‌ی عصاره‌ی مرغ، گوشت، ماهی و غیره چگونه است؟

برای تهیه‌ی عصاره كه به آن- بویون- نیز می‌گویند، ابتدا استخوان‌های مرغ، گوسفند، گوساله و یا ماهی را در قابلمه‌ای بریزید و پیاز، برگ بو، سیر و به میزان لازم آب به آن بیفزائید تا روی استخوان‌ها را بگیرد. سپس آن را روی اجاق بجوشانید و بعد حرارت را كم كنید و به مدت تقریبی 5-6 ساعت؛ استخوان‌ها را بپزید. آن‌گاه محتویات قابلمه را در صافی بریزید و آب باقیمانده را برای تهیه‌ی انواع سوپ و آش مصرف نمائید.

 

 

 برای سرخ كردن قطاب یا پیراشكی چه كنیم تا روغن دیرتر كف كند و خراب شود؟

خمیرهایی كه در دستور تهیه‌ی آن‌ها تخم‌مرغ به كار رفته است بیش‌تر كف می‌كند. بنابراین باید روغن را بعد از چند بار استفاده، صاف كرد. در ضمن هنگام باز كردن خمیر، می‌توان از كیسه نایلونی استفاده كرد كه آرد كمتری به خمیر زده شود زیرا آن هم باعث كف كردن روغن می‌شود.

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین، اموزش اشپزی تعداد بازديد: 529 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز