Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 08:10

4
آبان
پای قارچ و لوبیا سبز

پای قارچ و لوبیا سبز

در تابه مناسبی، یك قاشق كره بریزید و روی اجاق گرم كنید. آن‌گاه قارچ را در آن تفت دهید. سپس در تابه دیگری، باقیمانده كره را بریزید و روی اجاق آب كنید و پیاز و لوبیا سبز را در آن تفت دهید و با افزودن قدری آب لوبیا را بپزید.

اعظم گلزارمنش

 

 

مواد لازم برای 8 تا 10 نفر

كره                                 60 گرم

قارچ ورقه‌ای خردكرده        500 گرم

پیاز ریز خردكرده               2 عدد متوسط

لوبیا سبز                        500 گرم

آویشن                            یك‌دوم قاشق چایخوری

نمك و فلفل                     به میزان لازم

پنیر خامه‌ای                    200 گرم

شیر                               3 قاشق سوپخوری

آرد                                 450 گرم

نمك                              یك‌چهارم قاشق چایخوری

بیكینگ‌پودر                     2 قاشق چایخوری

شوید خشك                   1 قاشق چایخوری

كره سرد و خردكرده         150 گرم

خامه                            125 گرم

تخم‌مرغ همزده              1 عدد

 روش تهیه پای قارچ و لوبیا سبز

 در تابه مناسبی، یك قاشق كره بریزید و روی اجاق گرم كنید. آن‌گاه قارچ را در آن تفت دهید. سپس در تابه دیگری، باقیمانده كره را بریزید و روی اجاق آب كنید و پیاز و لوبیا سبز را در آن تفت دهید و با افزودن قدری آب لوبیا را بپزید. حالا آویشن، نمك، فلفل، پنیر خامه‌ای، شیر و قارچ را به آن بیفزائید و مخلوط كنید و تابه را از روی حرارت بردارید و كنار بگذارید. اكنون در كاسه مناسبی آرد، نمك، بیكینگ‌پودر و شوید را مخلوط كنید و كره سرد و خرد كرده را بیفزائید و با نوك انگشتان با آرد مخلوط كنید. سپس خامه و تخم‌مرغ را به آن بیفزائید و مخلوط كنید تا خمیر مناسبی به دست آید.

خمیر رادر كیسه نایلونی بگذارید و 30 دقیقه در یخچال نگه دارید. حالا خمیر را روی سطح آرد پاشیده، به ضخامت نیم سانتیمتر باز كنید و در قالب پای به قطر 22 سانتیمتر، پهن كنید و مواد فراهم‌كرده را در آن بریزید. اینك از باقیمانده خمیر نوارهائی به عرض یك سانتیمتر، ببرید و روی مواد میانی بگذارید، رویش تخم‌مرغ بمالید و به مدت تقریبی 25 دقیقه، در فر گرم‌ كرده با دمای 200 درجه سانتیگراد، یا تا زمانیكه روی پای طلائی رنگ شود، بپزید.

 

برچسب ها: پای، روش تهیه پای قارچ، مواد لازم پای قارچ، پای با لوبیا سبز، آموزش پای قارچ، پای قارچ، پای لوبیا سبز، تهیه پای، پای با قارچ تعداد بازديد: 506 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز