Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 13:40

4
آبان
اِستراتای قارچ

اِستراتای قارچ

در تابه مناسبی روغن بریزید و روی اجاق بگذارید. آن‌گاه پیاز، فلفل دلمه‌ای و سیر را در آن تفت دهید. سپس كدو و قارچ را بیفزائید و 5 دقیقه دیگر همه موادرا تفت دهید.

اعظم گلزارمنش

 

 

مواد لازم برای 6 نفر

روغن زیتون                              3 قاشق سوپخوری

پیاز خردكرده                            2 عدد متوسط

فلفل دلمه‌ای قرمز خردكرده       1 عدد متوسط

سیر له‌كرده                            2 حبه

كدو سبز حلقه‌ای خردكرده        3 عدد

قارچ خردكرده                         250 گرم

پنیر خامه‌ای                          180 گرم

خامه                                   60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

نمك و فلفل                          به میزان لازم

تخم‌مرغ                               3 عدد

نان سفید برشی(تست)        8 برش

 روش تهیه اِستراتای قارچ

در تابه مناسبی روغن بریزید و روی اجاق بگذارید. آن‌گاه پیاز، فلفل دلمه‌ای و سیر را در آن تفت دهید. سپس كدو و قارچ را بیفزائید و 5 دقیقه دیگر همه موادرا تفت دهید. حالا پنیر خامه‌ای، خامه، نمك و فلفل را با هم مخلوط كنید و تخم‌مرغ‌ها را بیفزائید و خوب هم بزنید تامایه صاف و یكدستی به دست آید.

اكنون نان‌ها را به شكل مكعب‌های كوچك خرد كنید. و نیمی از آن را همراه با مخلوط فلفل و كدو به مایه تخم‌مرغی بیفزائید. قالب نسوزی به قطر 20 سانتیمتر را چرب كنید و باقیمانده نان‌های خردكرده را در آن بریزید.

آن‌گاه مایه فراهم كرده را بیفزائید و به مدت تقریبی 30-45 دقیقه، در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید. اكنون استراتای قارچ را برای پذیرائی در ظرف مناسبی برگردانید.

نكات خواندنی

استراتا- Strata- خوراكی از خانواده كَسرول است. این غذا اصالتاً مربوط به آمریكاست و بیشتر در میان وعده‌ها میل می‌شود. این خوراك را همچنین می‌توان در رده كیش و یا فریتاتا نیز قرار دارد. مواد اصلی این خوراك تكه‌های نان، تخم‌مرغ و پنیر است كه ممكن است انواع گوشت یا سبزی‌ها به آن اضافه شود.

استراتا را می‌توانید در تابه‌ای روی اجاق نیز بپزید. به این ترتیب كه، تابه نچسبی به قطر 20 سانتیمتر را با روغن مایع كامل چرب كنید. نان‌های خردكرده را كف آن بچینید و مایه فراهم‌كرده را روی آن بریزید و روی حرارت بسیار ملایم با درپوش و یا فویل آلومینیوم قرار دهید تا مغزپخت شود.

 

برچسب ها: روش تهیه اِستراتای قارچ، اِستراتای قارچ، اِستراتای، مواد لازم اِستراتای، تهیه اِستراتای با قارچ، آموزش اِستراتای، آشپزی با اِستراتای تعداد بازديد: 766 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز