Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 15:24

26
آبان
تـرشی بادمجان دلمه‌ای با تمر‌هندی

تـرشی بادمجان دلمه‌ای با تمر‌هندی

ابتدا تمرهندی را با سركه مخلوط كنید و از صافی عبور دهید. حالا این سس را با یك‌دوم قاشق سوپخوری نمك، به مدت 5دقیقه بجوشانید. آن‌گاه بادمجان را بشوئید، خشك كنید و شكافی در آن ایجاد نمائید.

پوراندخت نمیرانیان

 

 

مواد لازم

تمر هندی             400 گرم

سركه                   500 میلی‌لیتر (2 پیمانه)

نمك                     1/5 قاشق سوپخوری

بادمجان دلمه‌ای    6 عدد

هویج                   100 گرم

سیر                   50 گرم

پیاز                    1 عدد

گل‌كلم               150 گرم

فلفل تند           50 گرم

ترخون خشك     2 قاشق سوپخوری

پودر گلپر     ‌      یك‌دوم قاشق سوپخوری

پودر تخم گشنیز 1 قاشق سوپخوری

سیاه دانه         1 قاشق سوپخوری

 

روش تهیه تـرشی بادمجان دلمه‌ای با تمر‌هندی

ابتدا تمرهندی را با سركه مخلوط كنید و از صافی عبور دهید. حالا این سس را با یك‌دوم قاشق سوپخوری نمك، به مدت 5دقیقه بجوشانید. آن‌گاه بادمجان را بشوئید، خشك كنید و شكافی در آن ایجاد نمائید. سپس قدری داخل آن را به كمك قاشق خالی كنید.

حالا در قابلمه مناسبی آب بریزید و روی اجاق بجوشانید. باقیمانده‌ نمك و بادمجان‌ها را در آن بریزید و به مدت 5 تا 8دقیقه بپزید. سپس آنها را در صافی بریزید تا خنك شوند. آن‌گاه روی پارچه‌ای قرار دهید تا رطوبتشان گرفته شود.

اینك هویج، سیر، گوشته بادمجان، پیاز، گل كلم و فلفل را پس از تمیز كردن، خرد كنید و همراه با نیمی از ترخون، گلپر، پودر تخم‌گشنیز، سیاه‌دانه و نیمی از سس تمرهندی مخلوط نمائید.

اكنون داخل بادمجان‌ها را با این مواد پر كنید و در شیشه مناسبی قرار دهید. حالا باقیمانده‌ سُس تمر هندی و ترخون را مخلوط كنید و روی بادمجان‌ها بریزید. در ظرف را ببندید و ترشی را در یخچال نگهداری كنید تا پس از یك هفته قابل مصرف شود.

 

برچسب ها: ترشی، آموزش ترشی، روش تهیه ترشی، ترشی بادمجان، مواد لازم ترشی بادمجان، تـرشی بادمجان دلمه‌ای با تمر‌هندی، ترشی دلمه ای، ترشی با تمرهندی تعداد بازديد: 925 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز