Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 18:24

3
آبان
پرسش و پاسـخ آشپـزی

پرسش و پاسـخ آشپـزی

پرسش و پاسـخ آشپـزی

چرا در پخت خورش‌ها، گوشت را باید قبل از پختن سرخ كرد؟

باید گفت كه هیچ ضرورتی نیست كه گوشت خورشت‌ها سرخ شود، یا پیازداغ در خورش مصرف شود، بلكه این ذائقه‌ای ما ایرانی‌هاست كه غذاهای سرخ‌كرده و غذا را با پیاز داغ بسیار دوست داریم. البته باید گفت كه پیازداغ و سرخ كردن گوشت در خورشت‌ها، غذا را خوش طعم‌تر و مطلوب‌تر می‌كند.

 

 

ویژگی‌های برنج مرغوب، چیست؟

بلندی دانه، رنگ استخوانی، عطر و بو و استحكام برنج، از نشانه‌ها‌ی مرغوب بودن آن است و هر قدر برنج كهنه‌تر باشد، مرغوب‌تر است.

 

 

برای سفیدتر شدن برنج در هنگام پخت، چه باید كرد؟

خوشبختانه امروزه برنج‌هائی كه در بازار به فروش می‌رسد، مرغوب و سفید هستند. ولی اگر با برنج تیره رنگ روبه‌رو شدید، با افزودن یك لیوان دوغ غلیظ به آن، می‌توان رنگ برنج را روشن‌تر كرد. در گذشته برای این كار، از زاج سفید استفاده می‌كردند.

 

 

برای از میان بردن بوی سوختگی برنج، چه باید كرد؟

چنانچه برنج ته بگیرد و بسوزد، همراه با بخاری كه از آن بیرون می‌آید، بوی نامطلوب سوختگی، تمام سطح برنج را فراگیر می‌گیرد. البته با گذاشتن تكه‌ای نان یا پیاز قاچ كرده بر روی برنج، قدری بوی نامطلوب آن گرفته می‌شود. ولی بهتر آن است كه برنج را سریع در قابلمه‌ی دیگری بریزید و بعد این‌كار را انجام دهید.

 

 

بهترین روش برای پخت زبان گوساله، كدام است؟

بهترین روش، این است كه اولاً زبان را در زودپز بپزید؛ چون كه مدت پخت آن قدری طولانی می‌باشد. دوم این‌كه آن را همراه با 2 حبه سیر، 2 تا 3 عدد برگ بو و یك عدد پیاز درشت، قدری زردچوبه و فلفل سیاه بپزید و درنهایت پوست روئی آن را بگیرید و به هر طریق كه دوست داشتید، آماده كنید. سوم آن‌كه صبر كنید آب زبان به مقدار یك پیمانه برسد تا طعم و مزه‌ی زبان از بین نرود.

 

 

برای خوشمزه‌تر شدن سویا، چه باید كرد؟

بهتر است سویا را از قبل یك‌ساعت بخیسانید. بعدئ كاملاً آن‌را بفشارید و در تابه‌ی نچسب، همراه با پیازداغ، ادویه، زردچوبه و مقداری روغن، تفت دهید.

 

 

چنانچه غذا بیش از حد تند شده باشد، آیا راه‌حلی دارد؟

راه‌حل اول، افزودن سیب‌زمینی و پیاز خام به غذا می‌باشد. راه‌كار دوم این است كه در صورت امكان، قدری آب به غذا بیفزائید؛ و سوم آن‌كه سس‌هایی كه قدری طعم شیرین دارند، تندی غذا را كم‌تر كنید.

 

 

آیا می‌توان گوجه‌فرنگی را در فر(تاون) خشك كرد؟

بله می‌توانید این‌كار را انجام دهید. منتظر باشید در شماره‌های آینده‌ی نشریه، مفصل درباره‌ی آن توضیح خواهیم داد.

برچسب ها: زندگی آنلاین، اموزش اشپزی تعداد بازديد: 476 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز