Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 10:06

20
تیر
سوپ ذرت

سوپ ذرت

طرز تهیه سوپ ذرت

 سوپ ذرت

 

 

مواد لازم برای 6 نفر:

 

ذرت ...........................500 گرم

 فلفل قرمز......................... 2 عدد

 كره .................................2 قاشق غذاخوری

 پیاز متوسط خرد شده........ 1 عدد

 آب مرغ ..........................1 لیتر

 خامه .........................150 میلی‌لیتر

 نمك و فلفل................. به میزان لازم

  

روش تهیه:

 فلفل‌ها را در ماهیتابه تفت دهید تا پوست آن حالت تاول پیدا كند سپس آن‌ها را در كیسه پلاستیكی قرار دهید و در كیسه را ببنید كه بخار در آن بماند. 10 دقیقه صبر كنید، سپس فلفل‌ها را درآورده و پوست آن‌ها را بگیرید. از وسط دو نیم كرده و تخم‌های وسط آن را درآورید سپس خرد كنید مقداری از فلفل‌ها را خلال كرده و كنار بگذارید. كره را كمی حرارت دهید، پیازها را داخل آن تفت دهید تا نرم شود سپس فلفل‌ها را تفت دهید آنگاه این مواد را همراه با آب مرغ و ذرت بگذارید تا 10 دقیقه بجوشد سپس در مخلوط‌كن ریخته و به صورت پوره درآورید. حال داخل قابلمه‌ای بریزید و دوباره روی حرارت قرار دهید؛ فلفل‌‌های خلالی را كه كنار گذاشته بودید و مقداری ذرت را به آن اضافه كرده و بگذارید تا چند دقیقه بجوشد سپس داخل سوپ‌خوری ریخته و با خلال فلفل و دانه‌های ذرت و خامه آن را تزیین كرده و سرو نمایید.

 

نكته تغذیه‌ای: ذرت یك منبع بسیار خوب برای فیبر به حساب می‌آید كه با آزادسازی آهسته انرژی در بدن از به هم خوردن تعادل قندخون جلوگیری می‌نماید.               

 

برچسب ها: سوپ ذرت، زندگی آنلاین، اموزش اشپزی تعداد بازديد: 525 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز