Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:38

12
آذر
لازانيا با سويا

لازانيا با سويا

طرز تهیه لازانيا با سويا

 لازانیا با سویا

 

  

مواد لازم برای 4-6 نفر:

 كره     50 گرم

نمك، فلفل و آویشن     به میزان لازم

سویای ریز     150 تا 200 گرم

رب گوجه‌فرنگی     2 قاشق سوپخوری

كنسرو قارچ خردكرده     1 قوطی (یا قارچ تازه نیم كیلوگرم)

سس سفید     در حدود 400 میلی‌لیتر

روغن     به میزان لازم

فلفل دلمه‌ای ریز خردكرده     2 عدد

لازانیا     16 ورق

پنیر موزارلای رنده‌كرده     300 تا 350 گرم

 

كره را در تابه‌ای بریزید و روی حرارت بگذارید تا آب شود. بعد نمك، فلفل و آویشن را به مدت یك دقیقه در كره تفت دهید. سپس سویا را به آن بیفزائید و كمی تفت دهید. آن‌گاه رب گوجه‌فرنگی و قارچ را به آن افزوده و تفت دهید.

 حالا نصف سس سفید و فلفل دلمه‌ای را اضافه كنید. اكنون مواد را روی حرارت قرار دهید تا كاملاً جا بیفتد. به این ترتیب سس لازانیا آماده است. اینك در قابلمه‌ی مناسبی آب بریزید و روی اجاق قرار دهید. بعد نمك و روغن را به آن بیفزائید و صبر كنید تا به جوش آید. حالا ورقه‌های لازانیا را در آن بپزید تا كمی نرم شود ولی له نشود. سپس آن را در آبكش بریزید.

 اینك پارچه‌ی تمیزی روی میز پهن كنید و ورقه‌های لازانیا را یكی‌یكی روی پارچه قرار دهید تا آب آن را بگیرد و به هم نچسبد. اكنون ته ظرف نسوزی را چرب كنید و مقداری از سس سفید كف ظرف بریزید و روی آن ورقه‌ی لازانیا بگذارید. آن‌گاه مقداری از سس لازانیا و بعد كمی پنیر رنده كرده رویش بریزید.

حالا یك ردیف دیگر لازانیا روی آن قرار دهید و رویش پنیر بریزید، این كار را مرتب تكرار كنید تا مواد تمام شود و لایه‌ی آخر ورقه‌ی لازانیا قرار بگیرد. در پایان روی مواد باقیمانده‌ی سس سفید را بریزید و بر روی آن پنیر رنده كرده بپاشید و در فر(تاون) گرم شده با دمای 200 درجه‌ی سانتیگراد، به مدت تقریبی 30 تا 45 دقیقه یا تا زمانی كه رویش كمی طلائی رنگ شود قرار دهید. حالا لازانیا برای پذیرائی آماده است.

 

برچسب ها: لازانیا، آویشن، لازانيا با سويا تعداد بازديد: 759 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز