Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 15:18

10
مرداد
نان فتیر

نان فتیر

آب ولرم و مایه خمیر را در كاسه‌ كوچك و مناسبی بریزید و مخلوط كنید. رویش را بپوشانید و حدود 10 دقیقه كنار بگذارید تا مایه خمیر فعال شود.

لیلا آیانی صفت

 

 

 

مواد لازم برای 8 عدد

آب ولرم                          حدود 500-600 میلی‌لیتر

پودر مایه خمیر                 1 قاشق چایخوری

آرد نان                            1 كیلوگرم

نمك                               یك‌دوم قاشق چایخوری

روغن جامد مرغوب           3 قاشق سوپخوری

شكر                              1 قاشق چایخوری

زرده‌ی تخم‌مرغ همزده      1 عدد

كنجد                             به میزان لازم

روش تهیه نان فتیر

آب ولرم و مایه خمیر را در كاسه‌ كوچك و مناسبی بریزید و مخلوط كنید. رویش را بپوشانید و حدود 10 دقیقه كنار بگذارید تا مایه خمیر فعال شود. آن‌گاه آرد را الك كنید و در كاسه‌ بزرگ و مناسبی بریزید. حالا حفره‌ای در وسط آرد ایجاد كنید و مایه خمیر ورآمده، نمك و روغن را درون آرد بریزید و مخلوط كنید.

اكنون شكر را با 500 میلی‌لیتر (2 پیمانه) آب ولرم مخلوط كنید و آن را كم‌كم به آرد بیفزائید تا خمیر نرم و لطیفی به دست آید. حالا خمیر را روی سطح آرد پاشیده ورز دهید تا كاملا صاف و یكدست شود و آن را در كاسه‌ی چربكرده بگذارید، رویش را بپوشانید و حدود یك ساعت كنار بگذارید تا حجمش دو برابر شود.

اكنون هر بار به اندازه‌ی یك پرتقال از خمیر بردارید و به شكل توپ درآورید. سپس آنها را با فاصله از یكدیگر، در سینی چربكرده‌ی شیرینی‌پزی بچینید و رویشان را اندكی بفشارید تا پهن شوند. روی سینی را بپوشانید و حدود نیم‌ساعت در محیط آشپزخانه نگه دارید تا حجمشان دو برابر شود.

آن‌گاه روی خمیرها زرده‌ی تخم‌مرغ بمالید و كنجد بپاشید. اینك سینی را در فر گرم‌كرده با دمای 170 درجه‌ سانتیگراد قرار دهید و به مدت تقریبی یك و نیم ساعت نان‌ها را بپزید.

 

برچسب ها: نان، نان فتیر، فتیر، آموزش نان فتیر، روش تهیه فتیر، مواد لازم نان فتیر، تهیه نان فتیر، آشپزی با نان فتیر تعداد بازديد: 1587 تعداد نظرات: 2

نظرات

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز