Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 14:26

14
شهریور
نان قندی كشمشی

نان قندی كشمشی

كره را در دمای محیط بگذارید تا اندكی نرم شود، آب پرتقال را در كاسه مناسبی بریزید و كشمش را یك ساعت در آن بخیسانید. آن‌گاه كره و شكر را با همزن برقی بزنید تا سبك شود.

افسانه ظروفی

 

 

مواد لازم برای 16 نفر

كره                                  250  گرم

آب پرتقال                         60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

كشمش پلوئی خرد كرده    110 گرم

شكر‌ریز                           200 گرم

آرد                                 375 گرم

آرد برنج                          90 گرم

شكر (اضافی)                 1 قاشق سوپخوری

 روش تهیه نان قندی كشمشی

كره را در دمای محیط بگذارید تا اندكی نرم شود، آب پرتقال را در كاسه مناسبی بریزید و كشمش را یك ساعت در آن بخیسانید. آن‌گاه كره و شكر را با همزن برقی بزنید تا سبك شود. سپس آرد و آرد برنج را با هم مخلوط كنید و نیمی از آن را همراه با كشمش به كره و شكر بیفزائید و مخلوط كنید.

حالا باقیمانده آرد را بیفزائید و مخلوط كنید تا خمیر نرم و یكدستی به دست آید. اكنون خمیر را نصف كنید و هر تكه را به قطر 23 سانتیمتر باز نمائید. اطراف خمیر را به كمك انگشت اشاره و شست نیشگون بگیرید تا به شكل زیبائی درآید. اینك روی خمیر را به 8 قسمت علامت بگذارید ولی نبرید!

سپس روی خمیر چنگال بزنید و نیمی از شكر (اضافی) را بپاشید. حال خمیر را روی سینی دارای كاغذ روغنی بگذارید و به مدت تقریبی 20 دقیقه در فر گرم كرده با دمای 150 درجه سانتیگراد بپزید. همینكه نان روغنی خنك شد، آن را از روی خطوط ترسیم كرده ببرید و برای پذیرائی در ظرف زیبائی بچینید.

یاد‌آوری1: می‌توانید این نان روغنی را به مدت دو هفته در ظرف دردار و در دمای محیط نگه دارید.

یادآوری2: میل نمودن این نان روغنی همراه با فنجانی چای یا شیر برای سحر بسیار مناسب و گواراست.

 

برچسب ها: نان کشمشی، نان قندی، نان قندی کشمشی، تهیه نان قندی، آموزش نان قندی، روش تهیه نان قندی، مواد لازم نان قندی تعداد بازديد: 1704 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز