Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 13:49

29
آبان
بیگلز

بیگلز

آرد و نمك را در كاسه مناسبی بریزید و تخم‌مرغ و آب ولرم را به آن بیفزائید و قدری مخلوط كنید، آن‌گاه مایه خمیر را اضافه كنید و خمیر را روی سطح آرد پاشیده، به مدت تقریبی 10 دقیقه ورز دهید تا صاف و یكدست شود.

مهدیس رحیمیان

 

 

مواد لازم برای 10 عدد

 آرد نان                    350 گرم

نمك                       یك‌دوم قاشق چایخوری

تخم‌مرغ همزده       یك‌ قاشق سوپخوری

آب ولرم                200 میلی‌لیتر

مایه خمیر فوری    10 گرم

سفیده تخم‌مرغ    1 عدد

آب                     2 قاشق چایخوری

زیره                   2 قاشق سوپخوری

 

روش تهیه بیگلز

آرد و نمك را در كاسه مناسبی بریزید و تخم‌مرغ و آب ولرم را به آن بیفزائید و قدری مخلوط كنید، آن‌گاه مایه خمیر را اضافه كنید و خمیر را روی سطح آرد پاشیده، به مدت تقریبی 10 دقیقه ورز دهید تا صاف و یكدست شود. حالا خمیر را در كاسه چربكرده قرار دهید، رویش را بپوشانید و به مدت تقریبی یك ساعت در جای گرم نگه دارید تا حجمش دو برابر شود.

سپس به مدت 2 دقیقه آن را ورز دهید و به 10قسمت مساوی تقسیم كنید. خمیرها را به شكل توپ در آورید، رویشان را بپوشانید و استراحت دهید. اكنون روی خمیرها را قدری تخت كنید و با انتهای یك قاشق چوبی در مركزشان حفره‌ای ایجاد كنید و در سینی آرد پاشیده قرار دهید، رویشان را بپوشانید و 20 دقیقه دیگر، استراحت دهید.

اینك در ظرف مناسبی، آب بریزید و روی اجاق بجوشانید. حال حرارت را كم كنید و خمیرها را به مدت 1 دقیقه در آن بجوشانید و بعد روی كاغذ هوله‌ای آشپزخانه بگذارید. آن‌گاه خمیرها را در سینی بچینید و رویشان را با مخلوط سفیده تخم‌مرغ و آب مرطوب كنید و زیره بپاشید. سینی را در فر گرم كرده با دمای 220 درجه سانتیگراد، بگذارید و به مدت تقریبی 20 دقیقه، نان‌ها را بپزید.

 

برچسب ها: روش تهیه بیگلز، تهیه بیگلز، آموزش بیگلز، مواد لازم بیگلز، بیگلز، آشپزی با بیگلز تعداد بازديد: 1469 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز