Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 02:44

9
آذر
بسته موضوعی 11: بیماری خونی ایدز

بسته موضوعی 11: بیماری خونی ایدز

HIV به نوع خاصی از گلبول‌های سفید به نام CD4 در خون حمله می‌کند و آنها را نابود می‌کند. کارکرد اصلی این سلول‌ها مبارزه با انواع بیماری‌ها در بدن است. وقتی میزان این سلول‌ها در بدن فرد کمتر از حد خاصی می‌شود.

HIV به نوع خاصی از گلبول‌های سفید به نام CD4 در خون حمله می‌کند و آنها را نابود می‌کند. کارکرد اصلی این سلول‌ها مبارزه با انواع بیماری‌ها در بدن است. وقتی میزان این سلول‌ها در بدن فرد کمتر از حد خاصی می‌شود، آن فرد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌ها قرار می‌گیرد و نسبت به آنها آسیب پذیرتر می‌شود. ایدز یک مرحله فراتر از عفونت ناشی از ورود ویروس HIV به بدن است.  هنگامیکه سلول‌های مدافع بدن در مقابل بیماری‌ها و عفونت‌ها (CD4) به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابند، توانایی بدن فرد برای مقابله با بیماری‌ها از بین می‌رود. علاوه بر این، بیماری‌های خاص دیگری برای چنین افرادی به وجود می‌آید که به آنها بیماری‌های ناشی از ایدز گفته می‌شود. در این بسته موضوعی به مطالب مرتبط با ایدز و علائم آن می پردازیم. 

ایدز چیست: در این مقاله شما با بیماری خونی ایدز و خطرات آن آشنا می شوید.

دندان‌ها از ایدز خبر می دهند: در این مطلب با مشکلات دندانپزشکی و مراقبت های دهان و دندان بیماران مبتلا به ایدز آگاه می شوید.

فاجعه‌ آفرینی ایذر در دنیای زنان: این مقاله را به روابط و مراقبت های بهداشتی و جلوگیری از ایدز در خانم ها اختصاص داده ایم.

مروری بربیماری ایدز: در این مطلب با علائم و جلوگیری و راه های پیشگیری بیماری خونی ایدز آشنا می شوید.

تغذیه در ایدز: در این مقاله با تغذیه، کاهش و افزایش وزن بیماری ایدزی آگاه می شوید.

نیم نگاهی به AIDS در سال‌‌‌های پیش و پس از شناسایی: این مطلب شما را با راه های جدید درمان و آگاه سازی بیماری ایدز آشنا می کند.

بروسلوز در بیمار مبتلا به ایدز: در این مقاله با بیماری خاص و مشترک با حیوانات آشنا می شوید که در بعضی موراد با بیماران ایدز در ارتباط است.

اعتیاد تزریقی همچنان اصلی‌ترین راه انتقال ویروس ایدز: در این مطلب شما را با اعتیاد تزریقی و مبتلا شدن به بیماری ایدز آشنا می کنیم.

رفتار‌های پر خطر جنسی و ایدز: در این مقاله با روابط جنسی و ابتلا به بیماری ایدز آشنا می شوید.

 

برچسب ها: بیماری خونی ایدز، روابط جنسی و ایدز، مشکلات بیماران مبتلا به ایدز، بیماران مبتلا به ایدز، دندان و بیماری ایدز، پیشگیری از بیماری ایدز تعداد بازديد: 1016 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز