Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 شهریور 1396 - 05:30

26
مرداد
جلوی گرمازدگی بچه ها را بگیرید

جلوی گرمازدگی بچه ها را بگیرید

گرمازدگی به ویژه در کودکان حائز اهمیت است. آنها در این فصل بیشتر به خوراکی‌های آماده روی می‌آورند و البته از آنجایی که بسیار پرجنب و جوش هستند، احتمال گرمازدگی در آنها بالا می‌رود.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

هرچه به اواسط فصل تابستان نزدیک می‌شویم، هوا گرم و گرم تر می‌شود. بنابراین باید در رژیم غذایی خود و خانواده، خوراکی‌هایی مناسب این فصل را بگنجانید.

این مساله به ویژه برای کودکان حائز اهمیت است. آنها در این فصل بیشتر به خوراکی‌های آماده روی می‌آورند. و البته از آنجایی که بسیار پرجنب و جوش هستند، احتمال گرمازدگی در آنها بالا می‌رود.

یکی از روش‌های پیشگیری از گرمازدگی مصرف میوه است. در این مقاله میوه‌های خوش طعم، خنک کننده و آبرسان به بدن معرفی شده است. با استفاده از آنها سلامت کودک تان را افزایش دهید.

شیر نارگیل

حتما تابستان‌ها به کودک تان شیر نارگیل بدهید. این نوشیدنی سالم ، آبرسانی عالی برای بدن محسوب می‌شود. همچنین این مایع 4 برابر موز، حاوی پتاسیم است.

شیر نارگیل دارای ترکیبات زیستی فعال است که می‌تواند قدرت هضم و سوخت و ساز بدن کودک تان را افزایش دهد. همچنین حاوی کلسیم، آهن، منگنز، روی و منیزیم است.

شیر نارگیل سرشار از ویتامین B کمپلکس و مناسب رشد و نمو است.

انبه‌ها

انبه‌ها سرشار از ویتامین‌های A و C و فیبرهای رژیمی هستند. آنها با سرطان مبارزه می‌کنند و سلامت چشم را افزایش می‌دهند.

انبه‌ها سیستم ایمنی بدن را قوی می‌کنند و از آنجایی که حاوی اسیدگلوتامیک هستند، قدرت تمرکز و حافظه را افزایش می‌دهند.

این میوه سرشار از آهن است و مناسب دخترهای نوجوان نیز می‌باشد.

نوشیدنی انبه شیرین و ترش برای پیشگیری و یا درمان گرمازدگی بسیار خوب است.

هندوانه

هندوانه منبعی عالی از لیکوپن است که سلامت قلب و عروق و همچنین استخوان‌ها را موجب می‌شود.

بنابراین مصرف آن برای رشد و نمو کودک بسیار مهم است. آب هندوانه می‌تواند جلوی گرمازدگی کودک‌تان در تابستان گرم را بگیرد.

موز

این میوه به راحتی در دسترس و در عین حال خوش طعم می‌باشد. موز سرشار از پتاسیم است و عملکرد ماهیچه‌ها را افزایش داده و ریتم ضربان قلب را بهبود می‌بخشد.

مصرف این میوه برای کودکان توصیه شده است، چرا که باعث تقویت و سلامت عضلات می‌شود. همچنین مصرف پتاسیم و آب می‌تواند جلوی گرمازدگی را بگیرد.

انگور

این میوه خوشمزه سرشار از ویتامین‌های A، B6، C و فولات است، جلوی خستگی را گرفته و انرژی بدن را افزایش می‌دهد.

انگور همچنین حاوی مواد معدنی چون پتاسیم، کلسیم، فسفر، منگنز و آهن است.

انگور برای رهایی از احساس سرگیجه ناشی از گرمازدگی بسیار مفید است.

پرتقال

آب پرتقال سرشار از ویتامین C است و ویژگی آنتی‌اکسیدانی دارد و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را افزایش دهد.

پرتقال حاوی فلاونوئید، کاروتنوئید و سیانیدین-3 گلوکساید است که می‌تواند سلامت کلی فرزندتان را بالا ببرد.

مصرف پرتقال برای مداوای کم‌آبی بدن بسیار مفید بوده و می‌تواند از بروز گرمازدگی پیشگیری کند.

 

برچسب ها: انگور، هندوانه، انبه، شیر نارگیل، کم آبی کودک، تغذیه کودک در تابستان، تغذیه کودک در گرما، گرمازدگی کودک، تغذیه و گرمازدگی کودک، پرتقال تعداد بازديد: 202 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز