Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 00:41

30
آبان
کودک، نوشيدنی های ورزشی و آب های با طعم ميوه

کودک، نوشيدنی های ورزشی و  آب های با طعم ميوه

این نوشیدنی ها، ممكن است 10 یا 20 درصد آبمیوه داشته باشد اما مقدار زیادی قند و كالری نیز دارند. بعضی از این نوشیدنیها كالری كمتری نسبت به نوشابه گازدار دارند، اما آنها اغلب در بطریهای بزرگتری عرضه میشوند.


اگر راهروهای سوپر ماركت محلی خود را بررسی كنید متوجه میشوید كه نوشیدنی‌ها تجارت بزرگی هستند.

دیگر كوكاكولا در مقابل پپسی موضوعی نیست؛ امروزه خریدار میتواند بین چندین نوع نوشیدنی‌های میوهای شیرین‌شده، نوشابه‌های گازدار میوهای وارداتی، نوشیدنی‌های ورزشی، آب‌های طعم‌دار (گازدار یا ساده) و نوشیدنی‌های انرژیزا انتخاب كند.

اگرچه همه این نوشیدنی‌ها برای مصرف كودكان به فروش نمی‌رسند، بسیاری از آنها جذابیت دارند زیرا شیرین و خوشایند بوده و گزینه خوبی به جای نوشابه گازدار به نظر می‌رسند.

اما مهم است بدانیم، كه هر نوشیدنی آبمیوه 100 درصد، شیر یا یك نوشیدنی رژیمی نیست و حاوی شیرین كننده‌ها است كه معمولا شربت ذرت دارای فروكتوز بالا است.

این نوشیدنی ها، ممكن است 10 یا 20 درصد آبمیوه داشته باشد اما مقدار زیادی قند و كالری نیز دارند. بعضی از این نوشیدنی‌ها كالری كمتری نسبت به نوشابه گازدار دارند، اما آنها اغلب در بطری‌های بزرگتری عرضه می‌شوند.

 نوشابه های ورزشی چه طور؟ به طور خاص برای ورزشكاران به منظور نوشیدن در طول بازیها یا مسابقات ورزشی به‌وجود آمده‌اند. آنها علاوه بر آب، حاوی قند و نمك هستند كه طعم را بهبود می‌بخشند و به تسریع هیدراسیون كمك میكنند.

نوشیدنی‌های ورزشی می‌توانند كودكان را زمانی كه سرگرم فعالیت بدنی شدید به‌ویژه فعالیتی كه باعث عرق كردن‌شان می‌شود و یك ساعت یا بیشتر  به طول می‌انجامد از دهیدراسیون حفظ كنند و كودك فعالی كه دوست ندارد مقدار زیادی آب بنوشد ممكن است مزه نوشیدنی ورزشی را جذاب‌تر بیابد.

اما برای مصرف هر روزه مواد متشكله افزوده به نوشیدنی‌های ورزشی برای هیدراسیون لازم نیستند و درست مانند هر نوشیدنی غیرالكلی صرفا كالری‌های بیشتر را از طریق قند، اضافه می‌كنند.

آب ساده سابق به خوبی عمل میكند و ارزان‌تر است.

تعدادی از انواع آب‌های طعمدار بدون كالری هستند. بعضی آبهای گازدار فقط كمی طعم دارند و گرچه ممكن است برای ذائقه كودكان خیلی حساس باشند، گزینه جایگزین خوبی برای نوشابه گازدار قندی هستند.

سایر نوشیدنی‌ها از شیرین كننده های مصنوعی همراه با طعم میوه استفاده می‌كنند.

آنها می‌توانند گزینه های خوبی برای كودكانی باشند كه عادت به نوشیدن نوشیدنی‌های غیرالكلی شیرین‌شده دارند، اما همانطور كه قبلا اشاره شد، آنها ممكن است كودكان را به سمت عادت كردن به طعم شیرین غذاها و نوشیدنی‌های به طور مصنوعی شیرین شده سوق دهند.

 

برچسب ها: نوشابه گازدار، ضرر های آب گازدار، آب میوه های گازدار، آب های گازدار تعداد بازديد: 932 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز