Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 03:39

4
فروردین
هله هوله‌ از نوع مفید

هله هوله‌ از نوع مفید

در نوروز کودکان بیشتر دوست دارند از میان وعده‌های غذایی پرکالری و خوشمزه به جای غذاها در وعده‌های اصلی استفاده نمایند. پس باید با مواد غذایی مفید برای کودکان در نوروز، آشنا شویم.

فرزاد برهمندپور؛ کارشناس ارشد تغذیه و ارتقای سلامت

 

تغذیه مناسب برای کودکان در دوران نوروز

یکی از نکات مهم که ضروری است والدین به آن توجه نمایند، اهمیت دادن به میان وعده‌های غذایی کودکان‌شان در دوران نوروز می‌باشد.

5 ماده غذایی مفید و مغذی برای کودکان

1- بهترین ماده غذایی که کودکان می‌توانند در دوران نوروز مصرف نمایند، تکه‌های میوه می‌باشد.

به این دلیل که این مواد غذایی می‌توانند تامین کننده ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن باشند.

به همین دلیل توصیه می‌شود که تکه‌های کوچک از انواع میوه‌های فصلی که کودک دوست دارد با هم ترکیب شوند و با مقدار کمی دارچین در طی روز به عنوان میان وعده به جای مصرف انواع چیپس و پفک جایگزین گردند.

2- در صورتی که کودک دوست دارد در روز آجیل مصرف نماید، بهتر است از انواع مغز‌های گیاهی مانند بادام، بادام زمینی، پسته، بادام هندی (که همگی ترجیحا خام باشند) به جای مصرف انواع آجیل شور و تخمه استفاده نماید.

به علاوه این که سعی شود کودک فقط یکبار در روز از مغزهای گیاهی استفاده نماید.

3- مصرف بیسکویت‌های سبوس‌دار بهتر از مصرف شیرینی‌های خشک و تر در ایام نوروز می‌باشد، هر چند مصرف کنترل شده شیرینی‌ها هم مشکلی برای کودک ایجاد نمی‌کند.

اما مصرف زیاد آنها می‌تواند باعث افزایش چربی بدن و چاقی شود. به علاوه این که منجر به افزایش ولع کودک به مصرف بیشتر مواد شیرین می‌گردند.

4- مصرف آب میوه‌های طبیعی به جای مصرف نوشابه‌های گازدار در میان وعده‌های غذایی

5- مصرف پنیر همراه سیب زمینی به جای چیپس و پفک در میان وعده‌ها در ایام نوروز می‌تواند به عنوان یک عادت غذایی مفید در این ایام مطرح باشد.

توصیه به والدین در ایام نوروز

به والدین توصیه می‌شود که مواد غذایی شیرین، شور، انواع تخمه شور، چیپس و پفک به کودکان خود کمتر بدهند تا کودک تشویق شود تا فراگیرد از 5 نوع ماده غذایی فوق بیشتر در رژیم غذایی خود در ایام نوروز و یا بعد از آن استفاده نماید.

 

برچسب ها: میان وعده کودک، تغذیه نوروز، غذای سالم کودک، تغذیه کودک در نوروز، هله هوله مفید کودک، مواد غذایی مفید کودک، توصیه های غذایی به کودک تعداد بازديد: 1254 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز