Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 19:04

26
تیر
میان وعده‌های مفید برای کودکان در تابستان

میان وعده‌های مفید برای کودکان در تابستان

میان وعده های غذایی نقش به سزایی در رشد کودکان ایفا می کنند لذا نیاز به توجه ویژه والدین در این خصوص هست. در ادامه با میان وعده های مفید مناسب فصل تابستان اشنا خواهید شد.

نگار بلورفروشان؛ متخصصین تغذیه

 

آب و آبمیوه طبیعی

برخلاف تصور آبمیوه‌های غیر طبیعی برای کودکان مفید نمی‌باشد، زیرا با دارا بودن شکر فراوان بدن را کم آب کرده و توانایی کودک را پایین می آورد.

ماده نگهدارنده در آبمیوه بنزوات سدیم است که سدیم نیز سبب کم آب شدن و ایجاد عطش در کودکان می‌گردد.

پس توصیه می‌گردد کودکان روزانه آب 6-4 لیوان مصرف کنند یا از آبمیوه‌های طبیعی (حتما بدون شکر) به آنها داده شود.

اگر حتی آب طالبی به کودک داده شد، شکر به آن افزوده نگردد.

میان وعده‌های حاوی ویتامین C بالا

این مواد برای انرژی بخشی مفید هستند. مانند: مخلوط میوه‌های توت فرنگی، آناناس یا توت سفید که به بدن انرژی ببخشند و یا انواع سالاد کاهو با گوجه فرنگی فراوان.

میان وعده‌های حاوی ماده معدنی آهن

 این میان‌وعده‌ها قدرت فکری را بالا ببرند. مانند: زردآلو و خرما یا مقدار کم عدسی یا نان تست جو با عسل و گردو و یا تست پنیر و اسفناج

میان وعده مناسب که حاوی ماده معدنی روی بالا باشد

روی قدرت عضلانی و ذهنی را بالا می‌برد و از احساس خستگی جلوگیری می‌کند.

نان تست جو با کره بادام زمینی یا برشتوک با شیر و یا 20 عدد آجیل بسیار مفید می‌باشد و سبب رفع خستگی در کودکان مخصوصاً هنگام ورزش می‌گردد و توانایی حرکت را در آن‌ها افزایش می‌دهد.

مواد غذایی که حاوی اسید آمینه تریپتوفان هستند

 این اسید آمینه که در بدن به سروتونین تبدیل می‌گردد اصلاً توصیه نمی‌گردد، زیرا حالت سیستمی در فرزندان دلبند ما ایجاد می‌کند.

مانند: شیر و عسل یا تست بوقلمون. مصرف این مواد غذایی هنگام خواب به فرزندان عزیز توصیه می‌گردد که سبب خواب کافی در آن‌ها شود.

مواد غذایی حاوی منیزیم بالا

مصرف این مواد سبب افزایش قدرت عضلانی می‌گردد و برای مابین فعالیت‌های ورزشی در پسران مانند: شنا، فوتبال، بسکتبال و تنیس بسیار مفید می‌باشد.

در حرکات موزون و شنا و ... از انواع این میان وعده‌ها می‌توان برای دختران استفاده نمود. می‌توان به آن‌ها نخودچی با کشمش، بادام با شکلات تلخ، تست با مرغ و فلفل دلمه

مواد غذایی حاوی امگا 3 بالا

این مواد حاوی چربی‌های ضروری بسیار مفید هستند، زیرا توانایی ریه و قلب را در هنگام فعالیت ورزشی در کودکان افزایش می‌دهند مانند: خرما و گردو یا زیتون پرورده و یا تست ماهی با پنیر و یا سالاد تن ماهی با کرفس و پیازچه.

میان وعده‌های حاوی آب زیاد

مصرف این مواد سبب شادابی کودکان عزیزمان می‌گردد. آبمیوه‌های مخلوط مانند: شیر هویج یا آب طالبی، هندوانه، سالاد شیرازی با لیمو ترش فراوان که همگی سبب پر آبی و شادابی فرزندان دلبند ما می‌گردند.

امید است با مطالعه و رعایت مطالب فوق، فرزندان عزیز شما تابستان دلپذیری داشته باشند.

 

برچسب ها: تغذیه کودک، مواد مغذی مورد نیاز کودک، تغذیه کودک در گرما، میان وعده کودک در تابستان، نوشیدن آب در کودک، کودک و آب میوه، کودک و سلامت تعداد بازديد: 785 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز