Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 14:45

24
بهمن
درمان بی‌اشتهایی كودكان

درمان بی‌اشتهایی كودكان

میزان مصرف مایعات در كودكان با توجه به سن آنها متغیر است. سعی كنید مصرف مایعات در كودكان پس از صرف غذا باشد نه قبل از غذا خوردن زیرا در غیر این صورت، احساس سیری خواهند كرد.

والدین اغلب از بی‌اشتهایی كودكان خود گله مندند و اظهار می‌دارند كه كودكانشان در مورد مواد غذایی مختلف بهانه‌گیری می‌كنند. بی‌اشتهایی و یا كم اشتهایی بچه‌ها ممكن است دلایل مختلفی داشته باشد؛ والدین باید به طرق مختلف ذائقه كودكان خود را به سمت خوردن مواد غذایی تحریك نمایند. وارد كردن برخی مواد غذایی به رژیم غذایی روزانه كودكان، می‌تواند بطور طبیعی اشتهای آنها را افزایش دهد.

والدین باید به این نكته توجه داشته باشند كه كاهش اشتها برای یك دوره كوتاه‌مدت در كودكان چندان غیر معمول نیست. وجود استرس و اضطراب و یا هر تغییری در زندگی روزمره یك كودك می‌تواند سبب كاهش اشتهای وی شود همانگونه كه بروز یك بیماری می‌تواند بر اشتهای او تأثیر بگذارد. برخی از بچه‌ها در واقع دچار كم اشتهایی و یا بی‌اشتهایی نشده‌اند بلكه از غذا نخوردن به‌عنوان یك حربه علیه پدر و مادر خود استفاده می‌كنند! 

برای تشویق كودكان به غذا خوردن، باید از ترفندهای مختلفی استفاده كنید. تزئین غذای كودك و همچنین استفاده از مواد غذایی با رنگ‌های مختلف و متنوع در تشویق و ترغیب وی به غذا خوردن مؤثر است. در مورد كودكانی كه تمایلی به خوردن غذا نشان نمی‌دهند بهتر است غذا را در حجم كم به او نشان دهیم تا بخورد و در صورت تمایل مجدداً مقدار بیشتری به او بدهیم.

میزان مصرف مایعات در كودكان با توجه به سن آنها متغیر است. سعی كنید مصرف مایعات در كودكان پس از صرف غذا باشد نه قبل از غذا خوردن زیرا در غیر این صورت، احساس سیری خواهند كرد.

خوردن هله هوله محدود شود. برخی از والدین به این نكته توجه ندارند كه خوردن میان‌وعده‌های زیاد و یا هله هوله بچه‌ها را سیر كرده و در نتیجه به هنگام صرف وعده‌های اصلی غذا تمایلی به خوردن غذا پیدا نمی‌كنند. كارشناسان توصیه می‌كنند خوردن میان‌وعده‌ها به 2 بار در روز محدود شود. البته میان‌وعده‌ها نیز، باید از مواد غذایی مناسب و سالم مانند انواع میوه‌ها باشد نه چیپس و پفك.

از مواد غذایی كه بطور طبیعی سبب افزایش اشتها در كودكان می‌شوند مانند انواع میوه‌ها و سبزیجات، استفاده كنید. استفاده از جعفری در غذاها می‌تواند سبب افزایش اشتها شود. زنجفیل نیز می‌تواند احساس گرسنگی را زیاد كند.

از مواد غذایی كه حاوی «نیاسین و تیامین» می‌باشند استفاده كنید زیرا سبب افزایش اشتها می‌شوند. مواد غذایی مانند بادام زمینی، سبوس گندم و غلات صبحانه حاوی نیاسین می‌باشند. تخم‌مرغ، برنج و طالبی نیز حاوی تیامین هستند.

 

برچسب ها: غذای کودک، تغذیه کودک، کودک بد غذا، علل بی اشتهایی کودک، درمان بی اشتهایی کودک تعداد بازديد: 922 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز