Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 02:51

21
بهمن
تغذیه کودک دو ساله

تغذیه کودک دو ساله

كمی به كودك‌تان آزادی عمل بدهید و بگذارید با استقبال بیشتری قاشق در دست بگیرد و خودش غذا را به سمت دهانش ببرد. شما قاشق را برایش پر كنید و آن را به دستش بدهید. با این كار او متقاعد می‌شود كه تصمیم‌گیرنده اصلی برای غذا خوردن، خودش است.

تحریریه ماهنامه كودك سالم


با شروع دومین سال زندگی، كودك نوپای شما كم‌كم آماده می‌شود از همان غذاهایی بخورد كه اطرافیانش می‌خورند؛ ولی همه كودكان در رسیدن به این مرحله یكسان نیستند. برخی از كودكان حادثه‌جوترند و می‌خواهند با طعم‌های متفاوت آشنا شوند؛ در حالی كه برخی دیگر هیچ علاقه‌ای به این كار ندارند.

برخی فقط وقتی غذا می‌خورند كه خودشان این كار را بكنند و كسی به آنها غذا ندهد و برخی دیگر دوست دارند با قاشق به آنها غذا بدهید. اینها هیچ‌كدام عجیب نیست، چرا كه كودكان نیز مثل بزرگ‌ترها دوست دارند غذاها را مزه كنند و درست مثل دیگران اشتهای‌شان برای غذا خوردن با هم فرق دارد. 

به همین دلیل فهرست غذاهایی كه ما عنوان می‌كنیم، فقط برای راهنمایی شماست و به هیچ‌وجه نمی‌توان آنها را مثل قوانین اجباری پیاده كرد. اگر كودك شما تخم‌مرغ آبپز دوست ندارد، آن را به شكل‌های دیگر تهیه كنید (مثل املت) تا به هر نحوی از خواص فراوان تخم‌مرغ بهره‌مند شود. 

كودكانی كه شروع به راه رفتن كرده‌اند، انرژی بیشتری مصرف می‌كنند و احتمالاً بیشتر گرسنه می‌شوند و به همان نسبت، كودكانی كه هنوز راه نیفتاده‌اند، كمتر انرژی مصرف می‌كنند. اگر كودك شما در این مرحله سنی است و به غذای بیشتری احتیاج دارد، احتمالاً خودش بیشتر غذا می‌خورد. كودكانی كه طعم غذاهای‌شان، تغییر كند، باید به طور نامحسوس‌تر و بار روند كندتری با این برنامه خو بگیرند. 

كمی به كودك‌تان آزادی عمل بدهید و بگذارید با استقبال بیشتری قاشق در دست بگیرد و خودش غذا را به سمت دهانش ببرد. شما قاشق را برایش پر كنید و آن را به دستش بدهید. با این كار او متقاعد می‌شود كه تصمیم‌گیرنده اصلی برای غذا خوردن، خودش است. 

غذاهایی كه با سیب‌زمینی تهیه می‌شوند
كودكان نوپا غذاهایی را كه با سیب‌زمینی درست می‌شوند، بسیار دوست دارند. این هم بسیار سریع آماده می‌شوند و هم طعم خوبی دارند. سیب‌زمینی را می‌توانید به هر شیوه‌ای كه دوست دارید، بپزید و به آن برخی طعم‌دهنده‌ها را اضافه كنید؛ مثل: 
تخم‌مرغ آبپز كه له شده است و با سس مایونز كم‌چرب نرم و روان شده است.  

نان شیرینی‌های عدس

مواد لازم برای 16 عدد

عدس                  یك‌چهارم پیمانه
كرفس خردكرده      2 ساقه
سیب خردكرده       یك‌چهارم پیمانه 
سیر                    4 حبه
آرد سوخاری           یك پیمانه  

روش تهیه

عدس‌ها را با كمی آب روی حرارت بگذارید تا بپزد و نرم شود. سپس آن را با كرفس، سیب، سیر و یك‌چهارم پیمانه از آرد سوخاری مخلوط كنید. این مواد را قاشق قاشق در آرد سوخاری باقیمانده بغلتانید، به شكل كلوچه درآورید و در روغن داغ فرو برده و بگذارید به مدت 15 دقیقه پخته شوند و به رنگ طلائی درآیند.

 

برچسب ها: غذای کودک، آشپزی کودک، تغذیه کودک، میان وعده کودک، تغذیه کودک دو ساله، دومین سال زندگی کودک، غذاهای اصلی کودک، نان شیرینی عدس تعداد بازديد: 1008 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز