Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 05:48

30
دی
امتحان كردن طعم‌ها و مزه‌ها

امتحان كردن طعم‌ها و مزه‌ها

احتمال دارد نوزادتان از برخی غذاها خوشش نیاید و برخی غذاها را بیشتر را از سایر غذاها دوست داشته باشد. خود شما نیز برخی از غذاها را بیشتر از غذاهای دیگر دوست دارید.

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

وقتی كه شیرخوار شما شروع به خوردن غذاهای جامد می‌كند، این‌كار برای او نوعی سرگرمی است.اطراف خود را كثیف می‌كند، اما خوشحال است. او از طعم فرنی و پوره میوه‌ها خسته نمی‌شود؛ ولی ممكن است شما خسته شوید و فكر كنید كه حالا دیگر زمان ایجاد برخی تغییرات رسیده است و باید با طعم‌ها و بافت‌های غذاهای دیگر نیز آشنا شود.

فراموش نكنید كه باید انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشید تا بتوانید غذاهای جدید را به او معرفی كنید. احتمال دارد نوزادتان از برخی غذاها خوشش نیاید و برخی غذاها را بیشتر را از سایر غذاها دوست داشته باشد. خود شما نیز برخی از غذاها را بیشتر از غذاهای دیگر دوست دارید. هر چه تنوع غذایی كودك‌تان بیشتر باشد، رژیم غذایی متعادل‌تری خواهد داشت.

حالا دیگر قبل از شیر دادن به كودك‌تان به او غذا بدهید و بعد از غذا به او شیر بدهید یعنی بر عكس كاری كه تا چند وقت پیش انجام می‌دادید. به این ترتیب نوزاد شما از غذاهای جامدی كه برایش تهیه می‌كنید، مواد مغذی بیشتری را دریافت می‌كند. پیشنهاد ما به شما در این شماره حریره جو می‌باشد: 

حریره جو 

حریره را می‌توانید با شیر سرد یا گرم به كودك‌تان بدهید و یا حتی كمی پوره میوه به آن اضافه كنید. 

مواد لازم

جوی پرك     یك‌سوم پیمانه 
آب یا شیر    یك پیمانه  

روش تهیه

مواد را داخل ظرفی ریخته و روی حرارت بگذارید تا نرم شوند و پس از چند دقیقه سوپ غلیظی به دست آید. پس از پخت می‌توانید مقداری پوره میوه، و یا شربت نیز به آن اضافه كنید. بیسكویت گندم به همراه مقدار فراوانی شیر، یك صبحانه خوب است. مقداری غلات برنج كه برای صبحانه تهیه می‌شوند، با پوره میوه و یا ماست به كودك‌تان بدهید. 

 

برچسب ها: تغذیه تکمیلی، تغذیه کودک، پوره کودک، تغذیه نوزاد، حریره جو تعداد بازديد: 800 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز