Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 09:59

16
اسفند
کدام پرده برای اتاق کودک مناسب است؟

کدام پرده برای اتاق کودک مناسب است؟

برای خرید پرده اتاق کودک باید به نکاتی توجه نمود که علاوه بر تنظیم نور اتاق به زیبایی آن هم افزوده شود. قبل از اینکه برای خرید پرده اتاق کودک بروید، نگاهی به این مقاله بیندازید.

اعظم اسلامی مجد

 

پنجره‌پوشان یک اصطلاح رایج در میان طراحان داخلی است و به هر چیزی که بتوان با آن پنجره‌ها را پوشش‌دهی کرد، اتلاق می‌شود، مثل: پرده، دراپه، پوششی که کاملا مانع ورود نور شود، پشت‌پرده‌ای (آستری) و... که البته اهمیت آن در اتاق خواب بسیار ویژه است.

این بخش قابلیت تنظیم کردن نور اتاق را دارد، بنابراین به کمک آن می‌توان شرایطی را به وجود آورد که کودک در هر ساعت از شبانه‌روز در یک اتاق آرام و دنج بخوابد.

بسیاری از پرده‌ها را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که توجه هر بیننده‌ای را به محض ورود به اتاق به خود جلب می‌کند.

معمولا پوشش پنجره‌ها چشم‌انداز زیبایی به اتاق می‌دهد و حتی به کمک آنها می‌توان شکل قدیمی و نامتناسب برخی از پنجره‌ها را پوشاند.

در واقع پوشش پنجره‌ها یک نوع ابزار بسیار مناسب و ایده‌آل برای دکوراسیون و طراحی بهتر هر اتاق محسوب می‌شود به کمک آنها می‌‌توان به اتاق رنگ و طرح داد و حتی بقیه وسایل و مبلمان اتاق را با توجه به آن انتخاب کرد، مثلا کاغذ دیواری، قالیچه، مبل، تختخواب و یا برعکس پوشش پنجره را از روی سایر وسایل بزرگ‌تر اتاق انتخاب کرد تا نوعی هماهنگی زیبا به وجود آید.

برخی از انواع پوشش‌های پنجره، قابلیت این را دارند که به کمک آنها  می‌توان مقدار نور طبیعی وارد شده به اتاق را تنظیم کرد.

این وضعیت در اتاق خواب کودک بسیار موثر است، چرا که در طول روز می‌توان با تنظیم نور طبیعی وارد شده به اتاق، کودک را تحریک به خواب و یا بیداری نمود.

برخی از انواع پوشش‌های پنجره‌ها، عایق‌گذاری شده‌اند. در مناطقی که تابستان‌های بسیار گرم و یا برعکس زمستان‌های بسیار سرد دارند، این نوع از پوشش‌های پنجره‌ها حس راحتی و آسایش بیشتری را در اتاق خواب کودک فراهم می‌سازند.

برای بالا بردن میزان انعطاف‌پذیری، می‌توان به جای یک لایه از دو لایه پوشش استفاده کرد، مثلا یک لایه به عنوان آستر و یک لایه حریر برای زیبایی بیشتر کار.

ترکیب این دو لایه باعث می‌شود اتاق بسیار شیک و جذاب به نظر برسد و علاوه بر آن به راحتی نور و هوای وارد شده به اتاق را تنظیم کرد نوری که از این طریق وارد اتاق می‌شود نوری ملایم است که اصلا کودک را اذیت نمی‌کند و او می‌تواند به راحتی در اتاق خود بازی کند و یا به راحتی در یک روز آفتابی در اتاقش چرت بزند.

قبل از آنکه تصمیم بگیرید از چه نوع پوششی برای پنجره‌ها استفاده کنید بهتر است ابتدا در نظر بگیرید که چقدر می‌توانید برای اینکار هزینه‌ کنید، برآورد هزینه‌ها اهمیت زیادی دارد. کفپوش اتاق، روتختی و... همگی روی انتخاب پوشش پرده تأثیر می‌گذارند.

وقتی که تمام این موارد با هم تناسب دارند، پوشش پرده هم بسیار شکیل‌تر و زیباتر به نظر می‌رسد.

برای پنجره‌های قدیمی‌تر که اندازه‌های استاندارد ندارند، کمی انتخاب پرده سخت‌تر می‌شود و البته هزینه‌ها هم بیشتر می‌شود، ولی در مورد پنجره‌های استاندارد می‌توانید از هر مدل و طرحی برای پوشش آنها استفاده کنید، حتی از انواع آماده‌تر که معمولا قیمت پایین‌تری دارند.

چه پرده برای پنجره‌ها انتخاب کنید و چه دراپه و یا حتی یک لایه نازک که فقط نور را کمرنگ‌تر کند، حتما این نکته را در نظر بگیرید که مورد انتخابی‌تان قابلیت این را داشته باشد که در طول روز بتوان با کمک آن نور وارد شده به اتاق را تنظیم کرد تا کودک در طول روز بتواند در اتاقش خواب آسوده‌ای داشته باشد.

در این اتاق جنوبی، از مدل دراپه سنگین و راه‌دار استفاده شده است تا از شما در برابر نور و گرما محافظت کند.

خلاق باشید

می‌توان یک پرده بسیار ساده را با طرح دیوارها هماهنگ کرد، پارچه‌های طرح‌دار را با چسب و اتو روی برخی قسمت‌ها چسباند و پارچه مورد نظر خود را طراحی و از آن به عنوان پرده استفاده کرد.

برنامه‌ریزی برای ظاهر کار

اگر می‌خواهید پوشش پنجره موردنظر و دلخواه خودتان را داشته باشید، بهتر است چند نکته را نیز در نظر بگیرید:

منظره بیرونی

آیا فضای پشت پنجره ارزش‌ آن را دارد که پنجره‌ها را فقط یک پوشش نازک بدهید تا بیرون کاملا پیدا باشد؟ اصلا وضعیت خود پنجره چطور است؟

پنجره‌های بد منظره که ظاهر نامناسبی دارند، بهتر است که با پرده پوشانده شوند.

اگر پوشش چنین پنجره‌هایی نازک باشد، باعث می‌شود که توجه بیشتر به پنجره معطوف شود که شاید این اتفاق دلخواه‌تان نباشد پس برای چنین شرایطی بهتر است از پرده مناسب با  سایر وسایل اتاق استفاده کنید.

وقتی که این مدل پرده، در حالت بسته است، نوری از بیرون وارد اتاق نمی‌شود علاوه بر این قابلیت، این پرده، طرحی شاد و زیبا دارد که می‌تواند با عکس‌های مختلف از پرنده‌ها کودکتان را سرگرم کند.

به دنبال نور خورشید

تماس نور مستقیم خورشید با وسایل و مبلمان اتاق به طور یکسره و همیشگی باعث آسیب‌دیدگی آنها بعد از گذشت مدتی می‌شود در ضمن مبلمان اتاق به هنگام تابش نور مستقیم خورشید، رنگ و رویی متفاوت‌تر پیدا می‌کنند.

اگر یک و یا چند پنجره به سمت شرقی اتاق باز می‌شوند، بهتر است در برابر نور و تابش صبحگاهی آن فکری‌کنید تا ایجاد مزاحمت نکند.

اتاق‌هایی که پنجره رو به غرب دارند، بعدازظهرها، پر از نور می‌شوند.

اتاق‌های شمالی نور مستقیم خورشید را دریافت نمی‌کنند، یعنی در زمستان از طریق تابش نور خورشید، ‌گرم شدن در کار نیست، اما یک اتاق جنوبی معمولا در بیشتر روزهای سال نور کافی دریافت می‌کند.

 از ابزار درست برای اندازه‌گیری استفاده کنید

برای اینکه یک پرده به درستی پنجره را پوشش‌دهی نماید، بهتر است بهترین اندازه‌گیری را داشته باشید دورتادور پنجره (قاب پنجره) را به طور دقیق با متر مناسبی، اندازه‌گیری کنید.

اگر می‌خواهید پرده قسمتی از دیوار را نیز بپوشاند، آن بخش را نیز اضافه کنید.

 همه چیز را اندازه‌گیری کنید

حتی اگر اینگونه به نظر برسد ولی باز هم فریب نخورید که حتما پنجره‌ها یک اندازه‌اند بهتر است از متر استیل استفاده کنید و تمام ابعاد اتاق را همان لحظه ثبت کنید تا فراموش نشود.

چقدر پول در اختیار دارید؟ قبل از شروع کار، تمام جوانب مالی را نیز در نظر بگیرید.

آیا اگر مبلغ کمی دارید نمی‌توانید کمی هزینه‌ها را کاهش دهید و یا اینکه از پارچه‌های گران‌قیمت استفاده نکنید؟

 

برچسب ها: دکوراسیون اتاق کودک، چیدمان اتاق کودک، پرده اتاق کودک، انتخاب پرده مناسب اتاق کودک، پوشش پنجره اتاق کودک، جنس پرده اتاق کودک، راهنمای خرید پرده اتاق کودک تعداد بازديد: 2143 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز