Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 19:43

29
آذر
تشکچه مخصوص زمین کودک

تشکچه مخصوص زمین کودک

شما می‌توانید از این تشکچه در اتاق کودک یا برای مواقعی که می‌خواهید فرزندتان را به محیط بیرون از خانه برای بازی ببرید استفاده کنید.

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

«کواک کواک، قور قور» قورباغه‌های چابک و اردک‌های نرم حاشیه مناسبی را برای این تشکچه ایجاد می‌کنند. تهیه و استفاده از این تشکچه بسیار ساده است. این تشکچه تنها یک مستطیل از برزنت طبیعی و ضخیم است که رنگ شده و با وسایل داخل خانه تزئین شده است؛ چه چیزی می‌تواند از این ساده‌تر باشد؟

شما می‌توانید از این تشکچه در اتاق کودک یا برای مواقعی که می‌خواهید فرزندتان را به محیط بیرون از خانه برای بازی ببرید استفاده کنید. سطح این تشکچه با روغن جلا پوشانده می‌شود. در نتیجه ریختن هر گونه مایعات یا آلودگی ناشی از کفش‌های کثیف کودک به راحتی با استفاده از یک پارچه نم دار پاک می‌شود. 

لوازم مورد نیاز
 مداد و کاغذ پوستی، نوار چسب، یک ورقه مقوای ضخیم، یک ورقه استات استنسیل، چاقوی تیز یا کاتر، برزنت طبیعی و سنگین، خط کش، قیچی، یک غلطک کوچک اسفنجی، رنگ امولسیون سفید و مات، رنگ امولسیون مات سبز و زرد، اسپری چسب استنسیل، رنگ اکریلیک زرد، سبز و قرمز، برس استنسیل، جلای شفاف اکریلیک، قلم‌موی مخصوص رنگ و چسب مخصوص کاردستی

 1– الگوهای استنسیل قورباغه و اردک را بر روی کاغذ پوستی با استفاده از الگوهای ارائه شده بکشید. سپس اندازه الگو را به نسبت مورد نظر خود بزرگ کنید. هر طرح را به صورت مجزا بر روی یک ورق کاغذ بکشید. از چسب‌های نواری برای چسباندن این طرح‌ها بر روی مقوای ضخیم استفاده کنید. سپس بر روی هر یک یک استات استنسیل قرار دهید. با دقت استنسیل را با استفاده از چاقو یا کاتر ببرید.

 2– با استفاده از اندازه موجود در جدول، یک مستطیل بر روی برزنت بکشید و آن را برش دهید. حتما از خط‌کش استفاده کنید تا خطوط صاف و زوایا دقیق باشند. با استفاده از یک غلطک اسفنجی کوچک، دو الی سه لایه امولسیون مات سفید رنگ بر برزنت بزنید و اجازه دهید هر لایه خشک شود و سپس لایه بعد را بر روی آن بزنید.

 3– پس از خشک شدن رنگ سفید، با استفاده از یک خط‌کش و خطوط بسیار کم رنگ مداد، حاشیه و طرح‌های داخلی برزنت را مشخص کنید. برای اینکار نیز از اندازه موجود در جدول استفاده کنید. حال با استفاده از چسب نواری، حاشیه‌ها و طرح‌های مرکزی را بپوشانید تا پارچه را برای لایه دوم از رنگ آماده کنید.

 4– رنگ امولسیون سبز و زرد را به قسمت‌هایی که چسب ندارند با استفاده از غلطک اسفنجی بزنید. توجه داشته باشید که غلطک نباید بیش از حد رنگ داشته باشد زیرا در این صورت رنگ به حاشیه‌ها نیز سرایت خواهد کرد. پس از خشک شدن رنگ، تمام چسب‌ها را بکنید.

 5– در هر چهار گوشه و مرکز هر ضلع یک استنسیل قورباغه با استفاده از رنگ اکریلیک سبز درست کنید. در هر دو طرف قورباغه‌ها اردک‌های زرد را قرار دهید. برای اینکه طرح قرینه شود، می‌توانید استنسیل را برعکس کنید. توجه داشته باشید که برای نوک و پاهای اردک باید از رنگ قرمز استفاده کنید.

 6– پس از تمام شدن مرحله تزئین با رنگ و خشک شدن رنگ‌ها، یک لایه جلای اکریلیک به سطح کار اضافه کنید. برای خشک شدن جلا، باید مدتی طولانی صبر کنید. پس از اینکار تشکچه را پشت و رو کنید. از گوشه بیرونی تشکچه با مداد دو خط 2/5 و 1/5 سانتی متری بکشید. از هر گوشه به صورت مورب قیچی کنید تا به خط اول برسید. سپس به لبه یا حاشیه مشخص شده چسب بزنید. لبه خام کار را تا بزنید تا به خط دومی که با مداد کشیده‌اید برسد. گوشه کار باید تمیز بوده و حالت تاج مانند به خود بگیرد.

 

برچسب ها: دکوراسیون اتاق کودک، خلاقیت، اتاق خواب کودک، وسایل مورد نیاز نوزاد، خیاطی، تشکچه مخصوص زمین کودک تعداد بازديد: 889 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز