Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 07:09

27
خرداد
کوسن‌ برای اتاق كودك

کوسن‌ برای اتاق كودك

الگوهای کوسن را بر کاغذ پوستی بکشید، سپس آنها را به میزان دلخواه بزرگ کنید.

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

اگر شما کنار دریا را دوست دارید، حتما عاشق این سه کوسن خواهید شد. اندازه این کوسن‌ها به خود شما بستگی دارد. کوسنی کوچک برای یک صندلی کوچک یا کوسنی بزرگ برای تخت خواب. برای تغییر اندازه، کافیست اندازه الگو را تغییر دهید. ساخت اولیه و قسمت‌های مربوط به زمینه باید با چرخ خیاطی دوخته شوند در حالیکه سایر قسمت‌ها با دست دوخته می‌شوند.

لوازم مورد نیاز

لوازم خیاطی و چرخ خیاطی
یک متر پارچه راه راه آبی برای آسمان و پشت کوسن
30 سانتی‌متر پارچه آبی ساده برای دریا
اتوی بخار
مداد و کاغذ پوستی
30 سانتی‌متر پارچه به رنگ بژ برای شن‌ها
تکه‌های پارچه به اندازه کف دست به رنگ قرمز، سفید، بژ، زرد و پارچه راه راه هماهنگ
تکه‌های روبان شطرنجی قرمز
سه عدد کوسن

نکته: برای جزئیات ریز از تکه‌های اضافی و بلااستفاده پارچه‌ها استفاده کنید.

روش كار

1– برای هر کوسن، موارد زیر را ببرید:
 2 عدد مستطیل در ابعاد 53 در 33 سانتی‌متر از پارچه راه راه آبی برای پشت کوسن یک مستطیل در ابعاد 53 در 28 سانتی‌متر از پارچه راه راه آبی برای آسمان  یک مستطیل در ابعاد 53 در 28 سانتی‌متر از پارچه آبی ساده برای دریا
تکه‌های مربوط به آسمان و دریا را، با در نظر گرفتن 1/5 سانتی‌متر جای دوخت، از رو با دست بدوزید، سپس دوخت را باز کنید و فشار دهید. این کار زمینه روی هر کوسن را ایجاد می‌کند.
2– الگوهای کوسن را بر کاغذ پوستی بکشید، سپس آنها را به میزان دلخواه بزرگ کنید. لازم است هر یک از جزئیات (مانند کلبه‌های کنار دریا، خورشید، قلعه‌های شنی، چراغ خانه، قایق و غیره) دوباره کشیده شوند و جای دوخت 6 میلیمتری برای آنها در نظر گرفته شود. برای بریدن هر تصویر از پارچه مناسب، از تصویر به عنوان راهنما استفاده کنید.


3– شن را بر روی هر یک از سه مربع زمینه در محل مناسب با دست دوخت اولیه بزنید، سپس اطراف آن را با کمک نوک یک سوزن به درون فرو ببرید، سپس این قسمت را با دقت و ظرافت بدوزید. حال طرح‌های کوچک مانند کلبه کنار دریا، خورشید، قلعه شنی و چراغ خانه را نیز به همین نحو تکه‌دوزی کنید.
4– ممکن است دوخت جزئیات کوچک مانند قایق یا پایه چراغ خانه دشوار باشد اما نتیجه آنها بسیار تخصصی خواهد بود و به همین دلیل ارزش این که بر روی آنها وقت بگذارید را دارند.
5– برای تکمیل طرح، تعدادی از جزئیات را با چرخ خیاطی بدوزید. تنظیمات چرخ خیاطی را بر روی دوخت ریز و باریک بگذارید و با استفاده از نخ قرمز، سه دوخت عمودی به شکل پنجره برای چراغ خانه ایجاد کنید. روبان قرمز را طوری ببرید که به شکل یک پرچم درآید سپس آن را با نخ بژ به وسیله چرخ خیاطی به قلعه شنی بدوزید. حال تمام نخ‌های دوخت اولیه را جدا کنید.
6 – لبه هر پارچه پشت کوسن را دوبار تا بزنید و بدوزید. دو پارچه پشت را از رو بر هر پارچه رویی قرار دهید. لبه‌های دوخته نشده را از بیرون با یکدیگر منطبق کنید و لبه‌های دوخته شده را از وسط بر روی یکدیگر قرار دهید. اطراف آن را با در نظر گرفتن 5/1 سانتی‌متر برای دوخت با چرخ خیاطی بدوزید. قسمت‌های اضافی گوشه‌ها را به شکل اریب ببرید. سپس کوسن را از رو داخل پارچه کرده و فشار دهید.

 

برچسب ها: دکوراسیون اتاق کودک، وسایل اتاق کودک، خلاقیت، چیدمان اتاق کودک، کوسن اتاق کودک، تزئین کوسن تعداد بازديد: 1141 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز