Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 20:41

19
مهر
نگهداری اسباب بازی‌های كودك

نگهداری اسباب بازی‌های كودك

دو تکه پارچه مستطیل شکل را از دو طرف بلند آن با کمک چرخ خیاطی بدوزید و یک طرف قسمت کوتاه را نیز بدوزید.

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

داشتن فضای کافی برای نگهداری از وسایل یکی از ضروریات در هر اتاقی است و بسیاری از نداشتن این فضا ناراحت هستند، اما شما باید به یک تعادل در اتاق فرزندتان برسید. تعداد زیادی کمد و کشو بزرگ فرزند شما را به نگهداشتن وسایل غیر ضروری تشویق می‌کند.

در عین حال هم اگر به اندازه کافی جا برای نگهداری از وسایل وجود نداشته باشد، اتاق همیشه نا منظم و به هم ریخته به نظر می‌رسد. شما همچنین باید فرزندتان را تشویق کنید که خودش اتاقش را تمیز و مرتب کند. در کل سعی کنید به دنبال جعبه‌ها و قفسه‌هایی سبک و زیبا باشید که راحت و قابل حمل باشند و بتوان هر چند وقت یکبار آنها را تعویض کرد، زیرا فرزند شما به تنوع نیاز دارد. سعی کنید با اضافه کردن برخی جزئیات آنقدر اتاق فرزندتان را راحت و زیبا بکنید که او خودش بخواهد از آن مراقبت کند و مسئولیتش را به عهده بگیرد.

کتاب‌ها، وسایل بازی و وسایل ورزشی می‌توانند اتاق کودکان را به مکانی کاملا نا منظم و به هم ریخته تبدیل کنند. اگر می‌خواهید به اتاق فرزندتان نظم ببخشید و مرتب کردن اتاق را کمی ‌راحت‌تر کنید، سعی کنید محفظه‌هایی برای نگهداری از اسباب بازی‌ها در درون وسایل اتاق طراحی کنید. ایده‌هایی که در ادامه به شما نشان می‌دهیم در عین حال که ظاهری خوب و آراسته دارد، به مرتب ماندن اتاق کمک بسیاری می‌کند. 

بازیافت  

سطل‌هایی رنگی که شبیه صندوق‌های گنج هستند به اتاق کودکان نشاط خاصی می‌بخشند. این سطل‌ها دستگیره‌هایی دارند تا حمل آنها و تمیز کردن‌شان راحت‌تر شود. حتی شما می‌توانید آنها را به کمک چند قلاب از قفسه‌ای در اتاق آویزان کنید. بیرون و درون محفظه‌ها را کاملا تمیز کنید تا هیچ خطری از جمله اشیای تیز و برنده، کودکان را تهدید نکند. قبل از رنگ کردن سطل‌ها، از تیز نبودن گوشه‌های آن اطمینان حاصل کنید.  سپس با استفاده از رنگ لعاب آنها را رنگ کنید. 

ساک‌ها 

ساک‌های کهنه و بلا استفاده یا ساک‌هایی که فروشگاه‌ها پس از خرید به شما می‌دهند می‌توانند در مرتب کردن اتاق به شما بسیار کمک کنند. کافی است اسباب بازی‌هایی که شکل نامناسبی دارند و نمی‌توان آنها را در کمد یا کشو نگهداری کرد در آنها بریزید. همچنین این ساک‌ها برای حمل اسباب بازی به سایر نقاط خانه و یا حتی بیرون از خانه بسیار مناسب‌اند. به دنبال ساک‌هایی باشید که کف آنها پهن است و دسته‌هایی محکم دارند. همچنین بهتر است رنگ آنها نیز شاد باشد تا با فضای کلی اتاق هماهنگی داشته باشد. 

در معرض دید قرار دهید 

برخی پاکت‌های رنگی و زیبایی که فروشگاه‌ها پس از خرید به خریدار می‌دهند برای آویزان کردن از دیوار و قرار دادن اسباب‌بازی‌ها و کتاب‌ها بسیار مناسب اند. در انتخاب رنگ‌ها به رنگ دیوار و سایر وسایل اتاق توجه کنید. ما این ساک‌ها را در یک ردیف قرار دادیم اما شما می‌توانید آنها را به صورت دایره وار یا اشکال دیگر قرار دهید. 

ذخیره کنید 

مداد شمعی و خودکارهای بدون در معمولا زیر پا می‌مانند و فرش‌ها و کف اتاق را کثیف می‌کنند. ظرف‌هایی رنگی بخرید و فرزندتان را تشویق کنید که وسایل هنری‌اش را در آنها قرار دهد. شیشه مربا نیز می‌تواند عملکردی مشابه داشته باشد. بهتر است بر روی هر شیشه برچسب‌هایی بچسبانید تا جای دقیق آنها مشخص شود. 

از سنجاق و گیره استفاده کنید
می‌توان دو ردیف گیره‌های رنگی یا گیره‌های چوبی به دیوار اتاق کودک نصب کرد تا از آن برای آویزان کردن کارت‌ها، مدال‌ها و یا نقاشی و کارهای هنری کودک استفاده کرد. اگر اشیایی که قصد آویزان کردن آنها را دارید وزن زیادی دارند، باید از رول پلاك استفاده کنید. اگر نمی‌خواهید دیوار خیلی سوراخ شود، می‌توانید یک تخته بزرگ بر دیوار نصب کنید و عکس‌ها و کارت‌ها را به آن بچسبانید.
 

آویزان کنید 
تهیه یک ساک برای قراردادن لباس‌ها در آن بسیار راحت است. کافی است دو تکه پارچه مستطیل شکل را از دو طرف بلند آن با کمک چرخ خیاطی بدوزید و یک طرف قسمت کوتاه را نیز بدوزید.  حال یک تکه پارچه دیگر در انتهای ساک قرار دهید و آن را به مستطیل وصل کنید.

می‌توانید برای این ساک به کمک تعدادی بند یک دستگیره نیز درست کنید. از این ساک‌ها می‌توان به طرق گوناگون استفاده کرد. از جمله اینکه شما می‌توانید اسباب بازی‌ها یا کتاب‌های فرزندتان را در آن بریزید و ساک را از تخت، دستگیره در یا کمد آویزان کنید. سعی کنید برای دوخت این ساک از پارچه‌های رنگی و گلدار استفاده کنید. همچنین اگر می‌خواهید مقاومت پارچه زیاد باشد، بهتر است جنس پارچه کتان یا جنسی مشابه باشد. 

 گنج پنهان 

هر چند که کودکان به تعدادی از وسایل بازی خود علاقه خاصی دارند و این وسایل باید همیشه در دسترس کودک باشند، ولی می‌توان سایر وسایل بازی را هر از چند گاهی از دسترس کودک خارج کرد و به اصطلاح آنها را پنهان کرد. شما می‌توانید برای این کار از جعبه‌هایی استفاده کنید که آنقدر بزرگ باشند که بتوان اسباب بازی‌هایی از قبیل خرس‌های پشمالو و عروسک‌ها را در آنها قرار داد، ولی در عین حال بتوان آنها را زیر تخت جا داد. این جعبه‌ها را می‌توان رنگ کرد و بر روی آنها برچسب‌هایی مخصوص زد تا محتویات هر یک مشخص باشد.

می‌توانید برای صرفه‌جویی بیشتر از جعبه کفش استفاده کنید. با رنگ کردن این جعبه‌ها و یا استفاده از کاغذهای رنگی برای پوشاندن آنها می‌توانید جعبه‌ای مناسب برای نگهداری از اسباب بازی‌ها تهیه کنید. خارج کردن تعدادی از اسباب بازی‌ها از دسترس کودک برای مدتی، باعث می‌شود اتاق کودک مرتب تر بماند و در عین حال کودک بیشتر قدر وسایل بازی خود را می‌داند. کشف کردن اسباب بازی‌هایی که برای مدتی در مقابل چشم کودک نبوده‌اند برای او بسیار جذاب خواهد بود.
  

برچسب ها: دکوراسیون، اسباب بازی، دکوراسیون کودک، اسباب بازی کودک، بازی با کودک، اتاق بازی کودک تعداد بازديد: 2021 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز