Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 21:46

14
آبان
رنگ‌آميزی اتاق كودك

رنگ‌آميزی اتاق كودك

یكی از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد فضایی منحصر به فرد در اتاق خواب كودك این است كه تكنیك‌های ساده را در آنجا پیاده كنید.

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

یكنواختی و هماهنگی رنگ‌ها 

وقتی كه رنگ‌های را از یك طیف انتخاب می‌كنید و رنگ‌هایی را برمی‌گزینید كه شباهت زیادی به هم دارند، هماهنگی و یكنواختی بیشتری در فضای اتاق ایجاد می‌شود.  

تناقض و كنتراست
وقتی كه رنگ‌های ضد هم را مورد استفاده قرار می‌دهید؛ مثلاً از آبی در كنار زرد استفاده می‌كنید، جسور و پرشهامت‌تر به نظر می‌رسید و در اتاق كودك محرك ایجاد می‌شود. اگر می‌خواهید كه این تضاد كمی نرم‌تر باشد، رنگ‌هایی را كه كمی ضد هم هستند، انتخاب كنید. 

چند نكته برای انتخاب طرح روی دیوارها

كودكان از طرح‌ها و نقاشی‌های روی دیوار به اندازه رنگ‌ها لذت می‌برند و از این راه می‌توان رضایت آنها را با تصویر انواع حیوانات، فضاپیماها، پرنس‌ها و ... روی دیوار به دست آورد. برای انتخاب طرح‌ها و تركیب آنها می‌توانید از موارد زیر كمك بگیرید. طرح انتخابی خود را مطابق با اندازه و ابعاد اتاق برگزینید. یك اتاق واقعاً بزرگ را می‌توان با طرح‌ها و نقاشی‌های بیشتری پر كرد و یك اتاق خواب كوچك باید تصاویر و عكس‌های بسیار كوچك‌تر داشته باشد. برخی از طرح‌ها در تمام دیوارها به طور یكسان و یك شكل دیده می‌شوند؛ مثل نقاط و طرح‌های ریز، برخی راه راه‌ها و ... در چنین شرایطی در استفاده از طرح كوچك زیاده‌روی نكنید. هیچ‌گاه از تركیب كردن رنگ‌ها با یكدیگر نترسید. وقتی كه برای دیوارها از رنگ‌های پررنگ و تیره استفاده می‌كنید، سعی كنید رنگ سقف و كف زمین روشن و سفید باشد. برخی از سازندگان و تولیدكنندگان رنگ‌ها كار شما را بسیار آسان‌تر كرده‌اند. آنها رنگ‌ها را با هم تركیب و رنگ‌های زیباتری ایجاد كرده‌اند. و شما این فرصت را دارید كه بدون دردسر و با اطمینان بیشتر از این رنگ‌ها استفاده كنید.  

كاغذ دیواری- طرح‌های روی دیوارها 

كاغذ كردن یكی از دیوارهای اتاق نه تنها كاری اقتصادی و مقرون به صرفه است، بلكه این روزها بسیار هم از آن استقبال می‌شود. به این ترتیب می‌توانید در كنار دیوارهایی كه رنگ‌های ساده دارند، برخی دیوارها را طرح‌دارتر كنید. از طرفی، كار شما نیز بسیار راحت‌تر می‌شود. چسباندن كاغذ دیواری در گوشه‌های اتاق بسیار دشوار است، ولی وقتی كه فقط یك طرف دیوار را كاغذ دیواری می‌كنید، كارتان بسیار ساده‌تر است. از كاغذ دیواری می‌توانید در اتاق‌های كوچك استفاده كنید تا مثل جعبه به نظر نرسند و در اتاق‌های بزرگ با سقف‌های بلند از رنگ‌های تند و تیره در كنار كاغذ دیوارهای طرح‌دار استفاده كنید تا فضا كمی كوچك‌تر به نظر آید.  

تكنیك‌های خاص و ساده 
یكی از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد فضایی منحصر به فرد در اتاق خواب كودك این است كه تكنیك‌های ساده را در آنجا پیاده كنید و یكی از این تكنیك‌ها، روش استفاده از استنسیل است. آن را جدا روی دیوار نصب كنید؛ سپس با استفاده از استامپ قسمت‌های مورد نظر را رنگ‌آمیزی كنید. می‌توانید از شخصیت‌های معروف كارتون‌ها استفاده كنید و یا هر طرح دیگری را مورد استفاده قرار دهید. در ضمن می‌توانید این طرح‌ها را هر چند وقت یكبار عوض كنید و طرح دیگری را روی دیوار پیاده كنید تا برای كودك خسته‌كننده نباشد. برخی افراد ترجیح می‌دهند كه به جای استنسیل با دستان هنرمند خود طرح مورد نظرشان را روی دیوار بكشند و بعد آن را رنگ‌آمیزی كنند. این روش بسیار سریع‌تر از روش قبل انجام می‌شود.  

استنسیل‌ها 
به هنگام استفاده از استنسیل‌، طرح‌های بزرگ را تا حد متوسط كوچك كنید. به جای آنكه تمام دیوارهای اتاق را با استفاده از استنسیل نقاشی كنید، می‌توانید به طور پراكنده برخی طرح‌های كوچك را روی سه دیوار و طرح اصلی را روی یك دیوار پیاده كنید. به این دیوار به چشم یك كار هنری بنگرید. استنسیل را می‌توانید به صورت آماده از فروشگاه‌ها بخرید؛ ولی اگر خودتان آن را تهیه و آماده كنید، می‌توانید طرح دلخواه‌تان را درآورید. برای انتخاب طرح می‌توانید از كتاب‌های داستان كودكان و یا طرح كاغذ دیواری‌ها الهام بگیرید و بعد با استفاده از كاتر، طرح را درآورید. معمولاً با استفاده از طرح‌های كوچك استنسیلی تناسب بیشتری با مبلمان اتاق و سایر اسباب و وسایل به وجود می‌آید. 

چگونه استنسیل مورد نظر خودتان را تهیه كنید؟ 
برای تهیه استنسیل نیاز به ورقه طلق، شكل و یا طرح مورد نظر، مداد نرم، كاغذ، (قیچی، چاقو و یا كاتر تیز)، نوارچسب، باریك و رنگ اكریلیك دارید. 
طرح مورد نظر را روی كاغذ بكشید. 
طرح را روی طلق پیاده كنید. 
قسمت‌های داخلی طرح را در آورید. نوك چاقو، قیچی و یا كاتر( مناسب‌تر است) حتماً تیز باشد تا طرح به بهترین شكل درآید. 
بخش‌های داخلی طرح را كنار بگذارید و چیزی كه باقی مانده، همان استنسیلی است كه می‌خواهید با كمك آن روی دیوارها طرح بكشید. 
استنسیل را روی دیوار نصب كرده (با استفاده از نوار چسبی كه چسبندگی آن را كم كرده‌اید) و با كمك رنگ‌های اكریلیك شروع به پر كردن بخش‌های توخالی طرح كنید. برای این كار، رنگ‌های اكریلیت بهترین انتخاب هستند. بعد از خشك شدن رنگ (زود خشك می‌شود) استنسیل را از روی دیوار برداشته و طرح زیبای خود را روی دیوار ببینید. برای كاهش چسبندگی چسب می‌توانید آن را كمی باز كنید، روی بلوز یا شلوارتان بچسبانید و بلند كنید تا از چسبندگی آن كاسته شود و به هنگام استفاده رنگ دیوار را بلند نكند. شما می‌توانید از این طرح‌ها نیز استفاده كنید.

 

برچسب ها: اتاق کودک، دکوراسیون اتاق کودک، تغییر دکوراسیون اتاق کودک، رنگ آمیزی اتاق کودک، کاغذ دیواری اتاق کودک، طرح دیواراتاق کودک تعداد بازديد: 1171 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز