Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 19:11

12
بهمن
اوقات فراغت کودک

اوقات فراغت کودک

اکثر والدین فکر می‌کنند فرستادن کودکان و نوجوانانشان به کلاس‌های ورزشی، تفریحی و تقویتی، روش مناسبی برای پر کردن اوقات فراغت آنهاست، در حالی که این روش که معمولا هم به دلیل چشم و هم چشمی والدین است، اشتباه می‌باشد.

گفتگو: فاطمه استیری

 

ركسانا خوشابی؛ كارشناس ارشد مشاوره، در خصوص برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت کودکان در ایام تابستان گفت: «در ایام تابستان و شروع تعطیلات، والدین به تکاپو می‌افتند تا اوقات فراغت کودکانشان را به گونه‌ای پر کنند.

متاسفانه اکثر والدین فکر می‌کنند فرستادن کودکان و نوجوانانشان به کلاس‌های ورزشی، تفریحی و تقویتی، روش مناسبی برای پر کردن اوقات فراغت آنهاست، در حالی که این روش که معمولا هم به دلیل چشم و هم چشمی والدین است، اشتباه می‌باشد.

به والدین عزیز توصیه می‌شود متناسب با علایق و استعدادهای کودکانشان آنها را در کلاس‌های مختلف ثبت نام کنند. ممکن است برخی کودکان دوست داشته باشند تعطیلات را در کنار والدینشان باشند و در کارهای منزل و... به آنها کمک کنند. نباید با این خواسته‌های کودکان مخالفت کرد. 

وی با تاکید براینکه کمیت کلاس‌ها مهم نیست، گفت: لزومی ندارد کودکان را در چندین کلاس ثبت نام کنید.

باید استعداد و علایق آنها را شناسایی نموده و متناسب با آن برای اوقات فراغت کودکانتان برنامه ریزی کنید. یک مساله مهم که والدین باید به آن توجه کنند، مساله استراحت و خواب کودکان در ایام تابستان است.

اگر کودک دوست دارد تا ساعت 9 یا 10 بخوابد، این اجازه را به آنها بدهید. نباید کلاس‌ها به گونه ای باشد که مجبور باشند 7 صبح از خواب بیدار شوند». 

این كارشناس ارشد مشاوره با اشاره به اینکه اجازه کسب تجربه را به کودکان بدهید، افزود: «تجربه در طبیعت به دست می‌آید. تعطیلات تابستان فرصت مناسبی است که علاوه بر کلاس رفتن، کودکان را به طبیعت ببریم و به آنها اجازه دهیم خودشان تجربه کنند.

علاوه بر این والدین هم باید همراه و همگام با کودکانشان در کلاس‌های مختلف ثبت نام کنند. این کار به کودکان انگیزه بیشتری می‌دهد». 

 

برچسب ها: روانشناسی کودک، اوقات فراغت کودک، ثبت نام کودک در کلاس ها، کودک و تعطیلات تابستان، مشاوره کودک تعداد بازديد: 871 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز