Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 21:48

27
مرداد
آنچه والدين دوقلوها بايد بدانند...

آنچه والدين دوقلوها بايد بدانند...

دوقلوها همانطور كه در بسياري موارد شباهت زيادي به هم دارند، در بسياري موارد ديگر نيز با هم فرق دارند...

آنچه والدين دوقلوها بايد بدانند...

 

 

دوقلوها همانطور كه در بسیاری موارد شباهت زیادی به هم دارند، در بسیاری موارد دیگر نیز با هم فرق دارند، ولی هیچگاه نباید فراموش كرد كه آنها دو فرد جداگانه و منحصر به فرد هستند حتی با وجود آنكه زندگی‌شان از بسیاری جهات به هم وابسته است. برای والدین نگهداری از دوقلوها كار دشواری است و معمولا در چنین مواقعی باید مسئولیت مراقبت از آنها به شكل منطقی‌تری بین والدین تقسیم شود و وقتی كه این اتفاق رخ می‌دهد ناخودآگاه یكی از دوقلوها بیشتر تحت تاثیر شخصیت و رفتار مادر قرار می‌گیرد و آن یكی تحت تاثیر پدرش. والدین نیز مسلما همانند افراد دیگر در تشخیص دوقلوها از یكدیگر دچار مشكلاتی می‌شوند و به همین دلیل سعی می‌كنند از برخی نشانه‌‌ها و یا حتی رنگ لباس برای اینكار استفاده كنند. وقتی كه به دوقلوها به صورت یكسان لباس پوشانده می‌شود، در واقع آنها را به سمت یك احساس واحد داشتن تشویق می‌كنیم در حالی‌كه آنها با هم فرق دارند. رقابت بین دوقلوها از همان ابتدا شروع می‌شود و منبع اصلی این رقابت از توجه والدین شروع می‌شود. سال‌های بعد آنها تلاش می‌كنند تا علایق متفاوت خود را رشد بدهند، ولی رابطه بین تفاوت داشتن و رقابت كردن یك رابطه پیچیده است كه عوامل بسیار، روی آن تاثیر گذارند و كم و زیادش می‌كنند. تجربیات دوقلوها به عنوان افراد متفاوت با هم فرق می‌كند و همین مسئله باعث شكل‌گیری شخصیت آنها می‌شود.

در واقع متفاوت بودن در مورد دوقلوها مسئله بسیار مهمی است.در سرتاسر دنیا از هر 1000 نوزاد متولد شده 1 مورد دوقلو هستند اما در آمریكا، كانادا و برخی كشورهای صنعتی دیگر این تعداد 20 برابر می‌شود چرا كه علت آن نیز استفاده بیشتر از روش‌های باروری است. حدود 25 درصد از دوقلوها دقیقاً آینه یكدیگر هستند. طبق آمار و ارقام تعداد دوقلوها در سطح دنیا در حال افزایش است و علت آن نیز استفاده از داروهای باروری است. گاهی این داروها باعث به وجود آمدن و شكل‌گیری بیش از یك جنین در رحم مادر می‌شوند.

شباهت‌های دوقلوها

شباهت‌های شخصیتی بین دوقلوها ناشی از وراثت است. معمولا دوقلوهای یك تخمكی (دوقلوهایی كه از یك تخم كه به وسیله یك اسپرم لقاح یافته به وجود می‌آیند) شباهت‌های بیشتری به هم دارند تا آنجا كه اگر برای مدت زمان طولانی از هم دور باشند و در شرایط محیطی متفاوت رشد كنند باز هم بعد از گذشت مدتی همان شباهت‌های شخصیتی را از خود بروز می‌دهند. ژنتیك نقش مهم و موثری در زمینه میزان فعالیت افراد، پرخاشگری، اضطراب، درونگرایی و برونگرایی، هوشمندی، اجتماعی بودن و یا برعكس منزوی بودن و... دارد. دوقلوها از نظر ظاهری شبیه به هم و دارای ویژگی‌های مشابه هستند، ولی به دلیل پیچیدگی‌های ژنتیكی خلق‌وخوی متفاوتی دارند مثلا دوقلوهایی كه دختر و پسر هستند، نیازهای متفاوتی دارند و نمی‌‌توانند رفتار یكسان داشته باشند به طور كلی نباید از دوقلوها انتظار یكسان داشت و توانمندی‌های یكی را به دیگری نیز تعمیم داد.

با وجود شباهت‌های بسیار، دوقلوها توانایی‌های متفاوت دارند. استفاده از اسامی بسیار نزدیك به هم باعث ایجاد رابطه و وابستگی بسیار شدید‌تر بین دوقلوها می‌شود و از همان ابتدا برچسب دوقلو بودن و مثل هم بودن به آنها زده می‌شود. اشتباه والدین و سایر افراد نزدیك به دوقلوها این است كه به آنها به چشم انسان‌های یكسان نگاه می‌كنند و به آنها هویت‌های جداگانه نمی‌دهند، در حالی‌كه آنها دو شخصیت متفاوت هستند. در واقع باید ویژگی‌ها و توانایی‌های متفاوت آنها را دید و خصوصیات منحصر به فرد هر كدام را مدنظر قرار داد. معمولا والدین كودكان دوقلو به اشتباه فكر می‌كنند كه باید از بازی‌های یكسان، لباس‌های عین هم و اسامی بسیار نزدیك به هم و حتی چیدمان اتاق به صورت یكسان برای فرزندانشان استفاده كننده و این نوع رفتار اشتباه است. با وجود تمام شباهت‌های بین دوقلوها نباید فراموش كرد كه اثر انگشت آنها متفاوت است و به همین دلیل باید تفاوت‌های آنها را نیز پذیرفت. شباهت‌های رفتاری و ظاهری دوقلوها خبر از ارتباط ژنتیكی بسیار محكم و قوی بین آنها دارد. لغت دوقلو كه معادل انگلیسی آن Twin است در واقع ریشه آلمانی دارد و از كلمه Twine گرفته شده است. Twine به معنی با هم است. به محض شنیدن این لغت در ذهن همه ما دو فرد بسیار شبیه به هم شكل می‌گیرد اما حقیقت این است كه هر كدام از دو قلوهای شبیه به هم، شخصیت‌های جذاب و متفاوت دارند.

 

چند نكته مهم درباره دوقلوها

 با وجود تمام شباهت‌ها، اثر انگشت متفاوت دارند.

 با وجود ارتباط و وابستگی خاص بین دوقلوها و یا چند قلوها، اما نمی‌توان از دوقلوها این انتظار را داشت كه بتوانند فكر یكدیگر را بخوانند، چرا كه این وضعیت حالتی متافیزیكی را ایجاد می‌كند.

 خانم‌هایی كه مقدار زیادی از محصولات لبنی را به طور روزانه مصرف می‌كنند، بیشتر از سایرین ممكن است فرزندان دوقلو به دنیا بیاورند.

 طبق تحقیقات مادران دوقلوها بیشتر از سایر مادرها عمر می‌كنند. تحقیقاتی كه در سال‌های 1970-1800 روی 59 هزار خانم انجام شد، این نتایج را نشان می‌دهند.

 دوقلوها حتما نباید در تاریخ و زمان یكسان به دنیا بیایند. بیشترین فاصله زمانی تولد بین نوزادان دوقلو 85 روز ثبت شده است.

 نوزادان دوقلویی كه از بدو تولد از هم جدا شده‌اند و در شرایط متفاوت نگهداری و تربیت شده‌اند، شباهت‌های علایق و شخصیتی خود را حفظ كرده‌اند.

 كمترین فرزندان دوقلوی متولد شده در دنیا در كشور چین است.

 22 درصد از دوقلوها چپ دست هستند.

 برخی از دوقلوها زبان خاص خود را دارند كه این زبان ممكن است برای دیگران قابل فهم نباشد. در واقع زبان آنها، زبان خود ساخته است. آنها مدت زمان طولانی از این زبان استفاده نمی‌كنند.

 سگ‌ها از جمله حیواناتی هستند كه می‌توانند به راحتی دوقلوهای بسیار شبیه به هم را تشخیص دهند. كاری كه برای انسان‌ها سخت است از عهده یك نژاد خاص از سگ‌ها برمی‌آید.

 هرگز به دوقلوها این جملات را نگویید: تو خوب، باهوش و زیبایی و او بد، كودن و زشت

كدام یكی زودتر به دنیا آمده‌اید؟ یا اینكه تو زودتر به دنیا آمده‌ای و باید رفتار مناسب‌‌تری داشته باشی.

دو قلوها به اندازه یك قلو‌ها باهوش نیستند چرا كه مغزشان را با هم تقسیم كرده‌اند.

چرا می‌خواهی دوست تازه پیدا كنی؟ شما یكدیگر را دارید و نیاز به دوست تازه ندارید.

چرا با وجود اینكه دوقلو هستید، زیاد شبیه به هم نیستید؟

من نمی‌توانم شما را از هم تشخیص بدهم، پس می‌توانم شما را «دوقلوها» صدا بزنم؟

برچسب ها: دوقلوها، زندگی آنلاین، وراثت، درونگرایی، برونگرایی تعداد بازديد: 564 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز