Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 11:12

19
بهمن
8 روش برای كنترل بدخلقی در کودکان

8 روش برای كنترل بدخلقی در کودکان

آیا کودکی در سن مهدکودک، اما بی حال و بی حوصله دارید؟ قبل از اینکه ...

8 روش برای كنترل بدخلقی در کودکان

 

 

آیا کودکی در سن مهدکودک، اما بی حال و بی حوصله دارید؟ قبل از اینکه هیجان زده شود و اشکهایش سرازیر شود آنها را متوقف کنید؟

اگر می‌توانید ذهن دیگران را بخوانید، این کار چندان هم سخت نیست، تا بتوانید هر عمل و واژه کودکتان را قبل از اینکه اتفاق بیفتد پیش‌بینی کنید. نه تنها شما باید قویترین حس ششم را روی کره زمین داشته باشید، بلکه باید بتوانید مانع یکی از منزجر کننده‌ترین جنبه‌های پدر و مادری: بدخلقی و نحسی، شوید. راه حل ممانعت از بدخلقی و نحسی کودک در برنامه‌ای در سطح خیلی پیشرفته انجام می‌شود. ذهن خوانی نیازی نیست، اما یک شناخت درست و حسابی از کودک باید داشته باشید. یک راه حل بر پایه آنچه که دم دست و در آن شرایط دارید انتخاب کنید. آنچه که در خانه جواب می‌دهد ممکن است مورد پذیرش و قبول دکترها نباشد و برعکس.

 

بازی‌های ذهنی  انجام دهید

بسیاری از بدخلقی و نحسی‌ها بدین خاطر شروع می‌شوند که کودک شما خسته و بی‌حوصله است. یک فعالیتی که بچه‌ها اصلا دوست ندارند چیست؟ ساکت منتظر بنشینند. بنابراین خواه منتظر دکتر هستید، یا در اداره پست یا در تعمیرگاه اتومبیل، تعدادی بازی جالب در ذهن‌تان آماده داشته باشید که در چنین مواقعی بتوانید با هم بازی کنید. مانند اینکه به اطراف اتاق یا جایی که هستید نگاه کنید تا ببینید چه کسی اول یک چیز جالب پیدا می‌کند. بازی حدس زدن همیشه سرگرم کننده است و فرصت‌های زیادی را فراهم می‌کند. از کودکتان بخواهید که چشمانش را ببندد و چیزی را از کیف دستی‌تان بیرون بیاورید و حدس بزند که آن چیست.

 

خوراکی‌های سالم برای نجات

بدخلقی و نحسی بعضی وقت‌ها به این خاطر است که کودکتان گرسنه است، یا آنقدر خسته و بی‌حوصله است که تصور می‌کند گرسنه است. تعدادی خوراکی سالم، فاسد نشدنی مانند پف فیل، چوب شور(برای این دو، مطمئن باشید که کودکتان آنقدر بزرگ شده که خدای نکرده باعث خفگی او نشود)، همه خوراکی‌های میوه‌ای طبیعی و ....کورن فلکس خشک فوق‌العاده است همین طور آب نبات چوبی بدون قند اگر می‌خواهید پذیرایی مخصوصی از او کنید حسابی او را غافلگیر می‌کند. آب میوه‌های پاکتی و بطری معمولا برای طولانی مدت می‌مانند، بنابراین شما می‌توانید چند تا از آنها را دم دست داشته باشید، یا سعی کنید قبل از اینکه از خانه خارج شوید از داخل یخچال چندتایی بردارید.

 

داستان‌های کوتاه و بلند تعریف کنید

لزومی به کتاب نیست. از خلاقیت و تصوراتتان کمک بگیرید، یا حتی بهتر، از کودکتان بخواهید که از تخیلش کمک بگیرد. داستان‌های جالب و مورد علاقه کودکی خودتان را تعریف کنید یا با هم کار کنید تا کتابی را که اغلب با هم می‌خوانید، خلاصه کنید. داستان بسازید. آیا یک تابلو نقاشی جالب در اتاق انتظار وجود دارد؟ در مورد چیست؟ خودتان به داستان پیچ و تاب بدهید. اگر دم دست مداد شمعی و کاغذ (یا حتی یک خودکار یا مداد) دارید تصاویری متناسب با داستان‌تان بکشید.

 

همیشه کلی سرگرمی داخل کیف بگذارید

شما هیچ‌گاه خانه را بدون کلید ماشین‌تان ترک نمی‌کنید، بنابراین چرا مداد شمعی، کتاب یا چیزهای کوچک دیگری که تا این حد ضروری است را با خودتان بر نمی‌دارید؟ بدون آنها، شما این فرصت را به کودکتان می‌دهید که حسابی خرابکاری کند. با آنها، کودکتان فرشته می‌شود. خوراکی‌ها خیلی فانتزی نیستند. بهترین چیزها شامل بسته کوچکی مداد شمعی، کتاب برای نقاشی، کتاب‌های مقوایی، ماشین قالبی و اسباب بازیهایی است که در رستوران‌ها همراه غذا به بچه‌ها می‌دهند. چندین انتخاب به همراه داشته باشید و که در صورت لزوم و بعد از گشت و گردش برای کاهش و از بین بردن بی‌حوصلگی و خستگی آنها را عوض کنید. انتخاب‌های دیگری که ردخورد ندارد: یک آینه، متر، برچسب و چراغ قوه کوچک است. نمی‌توانید تصور کنید که این ابزارها و لوازم خانه چقدر می‌توانند سرگرم کننده و کمک حال باشند. از تخیل‌تان کمک بگیرید!

 

سوال بپرسید

از این فرصت برای آموختن در مورد فرزندتان استفاده کنید و به او هم فرصت بدهید تا شما را بشناسد. این سوالات برای کودکان مهد کودکی می‌تواند بسیار ساده باشد - «برای تولدت چه هدیه ای می‌خواهی؟» برای کودکان بزرگتر سوالات پیچیده‌تر می‌شود - «اگر اسباب بازیها واقعی شوند چه اتفاقی می‌افتد؟» اینها فرصت‌هایی هستند که مکالمه و گفتگویی مفید و جالب را رقم می‌زنند. خودتان را هم آماده پاسخگویی به سوالات کنید!

 

انتظار=آموختن

هنوز آن خودکار و کاغذ را دارید؟ تصور نمی‌کنید استفاده از آنها تا چه حد می‌تواند مفید باشد. حتی کودک سه ساله هم از تمرین نوشتن اسم و اعداد لذت می‌برد. همه اسم‌هایی را که می‌دانید بنویسید، از پدر بزرگ، مادر بزرگ گرفته تا دوستان کودکتان، و خواهر و برادرش و ... . اگر این کار برایش خسته کننده و یکنواخت شد بروید سراغ اعداد. با کودکان بزرگتر نوشتن کلمه‌های سه حرفی را تمرین کنید.

 

غیب‌گو و پیش‌گو شوید

نفر بعدی کیست؟ اسم منشی چیست؟ وقتی که نشسته‌اید و منتظرید می‌توانید سوالات زیادی را مطرح کنید. آیا فکر می‌کنید وقتی برگردید شخصی روی تلفن منزل برایتان پیام گذاشته است؟ فکر می‌کنید وقتی به پارکینگ می‌روید ماشین کناریتان چه رنگی است؟ از علایق طبیعی کودکتان سوالاتی را طرح کنید.

 

ترفندهایی برای از بین بردن نحسی و بد خلقی

چهار چیز از کیفتان بیرون بیاورید. از کودکتان بخواهید آنها را وارسی کند. از او بخواهید چشمانش را ببندد و یا رویش را برگرداند. یکی از آنها را بردارید. ببینید او می‌تواند حدس بزند که کدام مورد را حذف کرده‌اید. از کودکتان بپرسید ببینید می‌تواند حدس بزند چقدر طول می‌کشد یک دقیقه بگذرد. 30 ثانیه چی؟ ببینید چقدر پاسخش به جواب صحیح نزدیک است. به خاطر داشته باشید که زمان مفهوم بسیار سختی برای کودکان است. یک چیز کوچک مانند دکمه یا سکه را در دستتان مخفی کنید. کودکتان می‌تواند حدس بزند که آن کجاست؟ از کودکتان بخواهید که چشمانش را ببندد. آیا او رنگ لباس شما را به خاطر می‌آورد؟ آیا شما رنگ جورابش را به یاد دارید؟

برچسب ها: زندگی آنلاین، كنترل بدخلقی در کودکان، از بین بردن بی‌حوصلگی و خستگی تعداد بازديد: 581 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز