Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 04:16

21
آذر
جرأت ورزی آری؛ پرخاشگری نه!

جرأت ورزی آری؛ پرخاشگری نه!

پدر و مادرها به صورت غريزي و ذاتي به سمت مراقبت و محافظت از فرزند...

جرأت ورزی آری؛ پرخاشگری نه!

 

 

 پدر و مادرها به صورت غریزی و ذاتی به سمت مراقبت و محافظت از فرزند خود كشیده می‌شوند. آنها تلاش می‌كنند فرزندشان را در پناه خود بگیرند. اینكار هم خوب است و هم با ارزش، چرا كه شما می‌خواهید فرزندتان از هر لحاظ در شرایط امن باشد و آنها را از سختی‌ها و اتفاقات حفظ كنید، اما گاه در اینكار زیاده‌روی می‌كنید به طوری كه فرزندتان به این سرویس‌دهی عادت می‌كند و در واقع به آن معتاد می‌شود.

 

   

بگذارید كمی خطر كند

 والدین باید به فرزندان خود اجازه بدهند كه گاه پا را یك قدم فراتر بنهند و كمی خطر كنند و خطر كردن احتمالا با درد، شكست و ناراحتی نیز توأم است. در واقع خدمت‌رسانی درست به كودكان یعنی اینكه به آنها فرصت امتحان كردن را بدهیم. برخی از كارها را می‌توان تجربه و امتحان كرد و برخی دیگر را نه و ما باید به آنها یاد بدهیم كه چه كارهایی را می‌توانند تجربه كنند و یاد بگیرند و كدام‌ها را نمی‌‌توانند.

 

به تصمیم‌گیری‌های فرزند خود توجه كنید

والدین می‌توانند به تصمیم‌گیری‌های فرزند خود توجه و دقت كنند و در صورت احساس خطر وارد میدان شوند. برخی از تصمیم‌گیری‌ها روی سلامت كودك و حتی اطرافیان او تأثیر می‌گذارد. در چنین مواقعی والدین تلاش می‌كنند توجه خاصی به این نوع تصمیم‌گیری‌ها داشته باشند.

 

فرزندتان را زیر ذره‌بین نگیرید

والدینی كه فرزندان خود را زیر ذره‌بین می‌گیرند، در واقع بدون قصد و نیت قبلی به آنها صدمه می‌زنند و در این میان خودشان نیز آسیب می‌بینند. باید به فرزندان‌مان اجازه بدهیم كه خودشان تصمیم‌گیری كنند، خودشان فرمول‌سازی كنند، خودشان وقایع و اتفاقات را مشاهده و بررسی كنند و خودشان نتایج كارشان را ارزیابی نمایند و با این فرایند، پتانسیل رهبری كردن در آنها تقویت شود.

 

فرصت تجربه به همراه احساس امنیت

وقتی كه كودكان فرصت به دست آوردن تجربه‌های جدید را در اختیار دارند، از آن بسیار لذت می‌‌برند و احساس رضایت زیادی می‌كنند. در واقع حمایت ما از فرزندانمان باید به نحوی باشد كه هم به آنها امكان تجربه كردن را بدهیم و هم به آنها احساس امنیت بدهیم و در مواقع نیاز، كمك‌شان كنیم. گاه والدین در این زمینه دچار زیاده‌روی می‌شوند و زمانی‌كه كودك به كمك آنها نیاز دارد، در دسترس نیستند. زمین فوتبالی را تصور كنید كه در آن بازیكنان تمام تلاش خود را برای نتیجه‌ گرفتن می‌كنند، ولی مربی نیز آنها را به حال خود رها نمی‌كند و در طول مدت زمان مسابقه همراه و ناظر كارهایشان، ولی در خارج از زمین بازی است. وقتی‌كه شما راهنمایی و حمایت می‌كنید فرزندان شما قدرت بیشتری برای ریسك كردن و جلو رفتن در خود احساس می‌كنند، چرا كه همواره حضور امن شما را در كنار خود احساس می‌كنند.

برچسب ها: سلامت كودك، پرخاشگری، زندگی آنلاین، جرأت ورزی تعداد بازديد: 731 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز