Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 17:53

14
آبان
با کودکتان به رستوران بروید

با کودکتان به رستوران بروید

اولین باری که کودک تان را برای غذا خوردن بیرون می‌برید، با رستورانی خانوادگی یا دوستانه ای که راحت و آسان باشد شروع کنید. ...

با کودکتان به رستوران بروید

 

 

اولین باری که کودک تان را برای غذا خوردن بیرون می‌برید، با رستورانی خانوادگی یا دوستانه ای که راحت و آسان باشد شروع کنید. مطمئن باشید که در لیست غذاهای رستوران غذاهایی هست که کودکتان با آنها و خوردن آنها آشنا است. انتظار نداشته باشید آنان در اولین باری که بیرون می‌روند غذای جدیدی را امتحان کنند. سعی کنید کمی زودتر از زمانی که همیشه شام صرف می‌کنید بیرون بروید. اینگونه مطمئن می‌شوید که قبل از شلوغی رستوران در آنجا هستید و زمان زیادی را صرف پارک کردن اتومبیل، پیدا کردن میز خالی و صف سفارش و دریافت غذا نمی‌کنید.

 

 سن 10-13 سال

قبل از اینکه بروید: در این سن، انتظارات و توقعات در سطح متفاوتی هستند. قوانینی را وضع کنید مانند اینکه حق ندارد وسیله بازی و امثال آن را با خودش

سر‌میز بیاورد. در این مورد خودتان باید بهترین سرمشق او باشید.

در طی صرف غذا: اکنون که کودکتان خودش می‌تواند غذایش را سفارش بدهد. مهم است که اطمینان کسب کنید او بیش از حد غذا سفارش نمی‌دهد و یا تصمیمات ضعیف و بد نمی‌گیرد. اگر به آنها اجازه می‌دهید که نوشابه بخورند، سعی کنید نوشیدنی های سبک تر و ملایم تر را انتخاب کنند. اگر انتظار دارید که کودکتان غذاهای سالم و مناسب را انتخاب کند، شما به عنوان والدین باید الگوی او باشید و انتخاب‌های مناسبی داشته باشید. نوشیدنی های شیرین و گازدار را محدود کنید، به جای نان، سالاد بخورید یا یک پیش غذای مناسب روش دیگری است که عادات غذا خوردن سالم و خوبی را در کل خانواده ایجاد می‌کند.

 

سن6-9 سال

قبل از اینکه بروید: برای همه کودکان در این سن، همیشه قبل از اینکه به رستوران بروید به او گوش زد کنید که چه رفتاری باید داشته باشد و شما چه توقعی از او دارید.

در طی صرف غذا: زمانی که کودک به اندازه کافی بزگ شده، به او اجازه دهید که در میان لیست غذاهای موجود جستجو کند. در این سن، آنها خودشان باید برای خودشان غذا سفارش بدهند. آنها را متوجه مسئولیت‌های جدیدشان کنید و رفتار خوب آنها را تشویق و تحسین کنید. مانند زمانی که در خانه هستید، مطمئنا کودکان در این سن و سال می‌توانند در گفتگو و مکالمات حین صرف غذا مشارکت داشته باشند، همان طور که مدت زمان توجه آنها در این سن بیشتر می‌شود آنها می‌توانند بر روی موضوعات مورد گفتگو تمرکز کنند بدون اینکه حواس آنها از بقیه غذایشان پرت شود.

 

سن 2-5 سال

قبل از اینکه بروید:

کودک‌تان را آماده کنید. به او توضیح دهید و بگویید که قرار است شام «بزرگانه» بخورد. متناسب با سنش برایش توضیح دهید که چه رفتاری از او انتظار دارید (روی صندلی‌اش بنشیند، غذایش را بخورد و غیره). ایده بسیار خوبی است که مقداری غذا یا مقداری تنقلات سالم همراهتان داشته باشید که اگر خیلی شلوغ بود و خیلی غذا طول کشید از کوره در نروید. اگر کودکتان از لیوان مخصوص استفاده می‌کند، حتما آن را همراه خودتان بردارید (یا لیوان در داری با یک نی بردارید تا در اولین بیرون رفتن تان با مشکلی برخورد نکنید).

حتما با خودتان دستمال مرطوب بردارید. از آنجا که کودکان بسیار خردسال مدت زمان توجه‌شان کوتاه است، با خودتان مداد رنگی و کتاب رنگ‌آمیزی و یا سایر فعالیت‌هایی که بتوان روی میز و در آرامش انجام داد بیاورید تا بتوانید آنها را در مدت زمانی که منتظر آماده شدن غذایشان هستند سرگرم کنید. برای والدین، به خاطر داشته باشید که مدت زمان توجه کودکان خردسال کوتاه است. بعد از خوردن غذا، زیاد سر میز و در رستوران نمانید. همان طور که مهم است تا غذا را آرام و سر فرصت میل کنید، تلاش نکنید در اولین تجربه بیرون رفتن با کودکتان زیاد سر میز بنشینید و گرم صحبت شوید. به هر حال، زمانی که سر میز شام در مورد موضوعاتی گفتگو می‌کنید، درست مانند زمانی که در خانه هستید کودکتان را هم وارد گفتگو کنید.

 

در طی صرف غذا:

برای کودکان خردسال، بهتر است که خودتان به جای آنها سفارش بدهید. به هر حال، زمانی که کودکتان بزرگتر می‌شود، در انتخاب غذا از روی لیست به او کمک کنید. بهتر است غذایی را برایش سفارش بدهید که می‌شناسد و یا قبلا خورده است. اگر کودکتان در طول صرف غذا بدرفتاری کرد( از روی صندلی اش بلند شد، یا حرف گوش نکرد)به او اخطار بدهید. اگر به بدرفتاری اش ادامه داد، به او هشدار بدهید به محض اینکه به خانه رسیدید او برای تنبیه به اتاقش خواهد رفت( و به محض اینکه به خانه رسیدید این کار را انجام دهید و او را به اتاقش بفرستید، و به او دلیل فرستادن او به اتاقش را متذکر شوید).

برچسب ها: نوشیدنی، رستوران، زندگی آنلاین تعداد بازديد: 609 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز