Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 16:20

20
دی
چرا كودك از مدرسه مي‌ترسد!

چرا كودك از مدرسه مي‌ترسد!

اكثر بچه‌ها از رفتن به مدرسه مي‌ترسند، ولي در برخي موارد اين استرس و ...

چرا كودك از مدرسه مي‌ترسد!

 

 

اكثر بچه‌ها از رفتن به مدرسه می‌ترسند، ولی در برخی موارد این استرس و ترس آنقدر زیاد می‌شود كه حتی می‌تواند آنها را بیمار كند. در این مقاله به روش‌های شناسایی این نوع از اضطراب كودكان و راه‌های مقابله با آن خواهیم پرداخت.

اضطراب از رفتن به مدرسه در میان كودكان در حال افزایش است و می‌تواند به شكل سردرد، معده‌درد و... بروز كند. روانشناسان معتقدند كه این اضطراب با توجه به استرس و اضطراب والدین و تنش‌های خانوادگی و مسائل اقتصادی افزایش می‌یابد. اگر پدر و مادرها به خاطر شغل خود مجبور باشند خانه خود را هرازگاهی عوض كنند و یا در نگهداری و مراقبت از كودكان خود دچار مشكل باشند، این بی‌ثباتی و ترس به كودكان نیز منتقل می‌شود. حال نحوه برخورد والدین با ترس كودكان باید چگونه باشد؟

مهد كودك و پیش دبستانی: آنها را با حقایق روبرو كنید. متخصصان می‌گویند به آنها این اطمینان را بدهید كه كاملاً ایمن هستند و راه رسیدن به موفقیت رفتن به مدرسه است. هرگاه آنها را به مدرسه می‌رسانید. برای‌شان دست تكان دهید و با كلماتی همچون سلام پسر دبستانی من و... آنها را به رفتن مدرسه تشویق كنید.

اواخر دبستان و راهنمایی: در این سنین كودكان از یك سیستم وارد سیستمی كاملاً متفاوت می‌شوند و اگر تا به امروز فقط یك یا دو معلم داشته‌اند، از امروز به بعد برای هر درس معلم جداگانه‌ای خواهند داشت و همین مساله كار آنها را مشكل‌تر می‌كند. با كودكان خود صحبت و آنها را در زمان‌بندی انجام تكالیف همراهی كنید و موفقیت‌های قبلی‌شان را یاد‌آوری كنید؛ مثلاً به یاد آنها بیندازید كه اگرچه دوچرخه‌سواری برای‌شان خیلی سخت بوده است، ولی خیلی زود آن را یاد گرفتند.

دبیرستانی‌ها: فشارهای اجتماعی و ترس از شكست در این مرحله از زندگی بسیار زیاد است و اگر نوجوان شما به‌طور كل علاقه رفتن به مدرسه را از دست بدهد، می‌تواند نشان از افسردگی باشد. حتماً با روانشناس مشورت كنید كه در این مورد با توجه به شرایط خانوادگی هر فردی روش خاصی وجود دارد. اجتناب از ترس فقط آن را شدیدتر می‌كند، هر كاری كه می‌توانید؛ انجام دهید تا آن را از بین ببرید.

برچسب ها: زندگی آنلاین، ترس از مدرسه تعداد بازديد: 531 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز