Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 11:56

26
فروردین
مراقبت از كودكان در تابستان (1)

مراقبت از كودكان در تابستان (1)

در طول سه ماه تابستان بچه‌ها فرصت بیشتری دارند تا محیط اطراف خود را كشف كنند؛ بنابراین مراقب وسایل و لوازم خانه خود باشید.

تحریریه دنیای سلامت

 

 

 

رسیدن فصل تابستان و تعطیلی مدارس برای نوجوانان بسیار خوشحالكننده است؛ اما برای پدر و مادرها چندان خوشایند نیست؛ چرا كه با آمدن تابستان و شروع شیطنت بچهها، آمار و ارقام حوادث و رویدادهای ناگوار نیز افزایش مییابد و هنگام دوچرخهسواری، شنا و انواع بازیهای دیگر خطراتی آنها را تهدید میكند.

در واقع فقط سنگ و چوب نیست كه موجب شكستن استخوانها میشود، هر یك از بازیهای بظاهر مطمئن هم میتوانند به نوبه خود خطرناك باشند. پدر و مادرها نمیتوانند تمام طول تابستان را نگران باشند و هر لحظه از شنیدن یك خبر بد دچار استرس شوند.

اما نباید فراموش كرد كه با برنامهریزیهای دقیق، رعایت نكایت ایمنی و البته آشنایی با كمكهای اولیه و نظارت پدر و مادر و سایر بزرگترها میتوان جلوی بسیاری از اتفاقات ناگوار را گرفت و این خطرات را به حداقل رساند.

در طول سه ماه تابستان بچهها فرصت بیشتری دارند تا محیط اطراف خود را كشف كنند؛ بنابراین مراقب وسایل و لوازم خانه خود باشید؛ مثل برخی سموم مربوط به باغچه، وسایل تیز و خطرناك، پلههای بدون نرده، درهای الكتریكی و...
اثرات زیانبار برخی حوادث گاه تا سالها ادامه مییابد.

ممكن است گیاهان و گل و درخت باغچه خود را سمپاشی كرده باشید و كودكتان بدون توجه به این مسأله از آنها بخورد. هرگز به كودك خردسال یا نوجوان خود اجازه نزدیك شدن به منبع حرارتی را ندهید. سیخهای كباب گاهی اوقات به اندازه اسلحه خطرناك هستند.

برخی حشرات و جانوران درون باغچهها زندگی میكنند و اغلب هم مزاحم انسانها هستند و ما متأسفانه اغلب از وجود آنها بیخبریم تا آنكه اتفاق ناخوشایندی روی دهد. نیش حشرات میتواند بسیار جدی باشد. درد، سوزش، قرمزی، خارش نواحی اطراف گزیدگی از علائم سطحی آن است. شخصی كه دچار گزیدگی میشود معمولاً هنگام تنفس مشكل دارد. رنگپریده میشود و خسخس میكند. استفراغ نیز از علائم جدی بعدی است.

در این شرایط باید به سرعت كمكهای اولیه و اضطراری به فرد برسد. از قرار دادن برخی اسپریها و حشرهكشها در دسترس كودكان خود اكیداً خودداری كنید. با توجه به آمار و ارقام، همه ساله كودكان بسیاری غرق میشوند. هر سال حدود 1000 كودك در آمریكا در اثر غرق شدن جان خود را از دست میدهند و حدود 4000 كودك به بیمارستان منتقل میشوند.

آمار و ارقام نشان میدهند كه بیشتر این حوادث مربوط به غرق شدن در استخرهای محلی است. همه پدر و مادرها و كسانی كه مسؤولیت نگهداری از كودكی را به عهده دارند، میدانند كه مراقبت 24 ساعته از كودك عملاً غیرممكن است. همیشه شنا كردن در استخرها، رودخانهها و دریاچهها باعث خفگی كودكان نمیشود، بلكه 5 گالون آب هم كافی است تا آنها در معرض خطر قرار گیرند...

 

 

 

برای خواندن بخش دوم- مراقبت از كودكان در تابستان- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: تعطیلات تابستانی، تعطیلی مدارس، تابستان و کودکان، دوچرخه سواری در تابستان، شنا کردن کودکان در تابستان، بازی کودکان در تابستان، برنامه ریزی کودکان در تابستان تعداد بازديد: 613 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز