Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:37

4
آذر
با «تاتی رو» راه رفتن را به کودک بیاموزید

با «تاتی رو» راه رفتن را به کودک بیاموزید

نظر شما والدین عزیز در مورد استفاده از روروئک برای فرزند دلبندتان چیست؟ آیا از مضرات استفاده از روروئک آگاهی دارید؟ تحقیقات نشان داده‌اند روروئک رشد هوشی کودک را کاهش می‌دهد.

به نظر اغلب والدین، روروئک وسیله خوبی برای راه افتادن کودک شیرخوار است اما نظر متخصصان کودک این نیست!!!

 نتیجه چند تحقیق جالب در مورد استفاده از روروئک

نتیجه تحقیقات در انگلیس نشان داد که روروئک باعث تاخیر جزیی در راه رفتن کودک می‌‌شود و در تحقیقاتی در آمریکا معلوم شده است که روروئک باعث به تاخیر افتادن رشد هوشی کودکان می شود.

در واقع کودکانی که از روروئک استفاده می کنند کمتر از سایر کودکان می توانند به طور طبیعی روی زمین تجسس کنند و قوه و میدان بینایی شان کمتر گسترش پیدا می‌‌کند.

همچنین بررسی‌‌های انجام شده نشان داده است که رشد هوشی و عملکرد مغزی این کودکان به خوبی کودکان دیگر نیست و مدت زمان بیشتری طول می کشد تا بتوانند بخزند، بنشینند و راه بیفتند.

همچنین نتیجه تحقیقی دیگر نشان داد که کودک بوسیله روروئک می‌‌تواند خود را سریع‌‌تر به نقاط خطرناکی نظیر راه‌‌پله، بخاری، شومینه، پریز برق، آشپزخانه، اجاق های خوراک پزی، مواد شوینده و سمی و غیره برساند و همین امر موجب جراحات و صدمات متعددی برای کودکان شده است، صدماتی گاهاً جبران ناپذیر!!!

جالب تر آنکه نظرسنجی ها نشان می دهد بیش از ۸۰ درصد والدین اقرار کرده‌‌اند که پزشکان به آنها هشدار داده‌‌اند که استفاده از روروئک خطرناک است ولی آنها باز هم از آن استفاده می‌‌کردند.

حوادث مرتبط با روروئک

در سال ۱۹۹۴ آمارها نشان داد که این وسیله سالیانه موجب ۲۵ هزار مورد مراجعه به اورژانس های آمریکا شده است.

در سال ۲۰۰۲ در انگلیس ۲۳۵۰ کودک به علت صدمات ناشی از روروئک به بیمارستان آورده شده اند. به نظر می رسد آمار حوادث ناشی از روروئک مشابه حوادث ناشی از ترافیک جاده ها است.

طبق گزارش آکادمی طب کودکان آمریکا، سالیانه بین ۱۴۰۰ تا ۲۵۰۰ حادثه در ارتباط با روروئک اعلام شده که این فقط صدمات گزارش شده است و ممکن است بیشتر حوادث گزارش نشده باشد.

نظر متخصصان در مورد روروئک

به دلیل صدمات ناشی از روروئک، طبق دستور آکادمی طب کودکان آمریکا، کارخانه های سازنده موظفند برچسب اطلاعیه خطر را روی محصولشان نصب کنند و پزشکان کودکان آمریکا بالاخره بر ممنوعیت فروش این وسیله تاکید کردند و برای فروشندگان هر دستگاه هزار دلار جریمه در نظر گرفته شده است.

در کشور کانادا نیز از سال ۲۰۰۴ فروش و استفاده از این وسیله ممنوع شده است و دپارتمان سلامت کودکان آمریکا بر وسایل سرگرمی جایگزین نظیر تاتی رو تاکید کرده است.

 اکثر متخصصان استفاده از روروئک برای کودکان را در هیچ زمانی توصیه نمی‌‌کنند و مضررات متعددی را برای روروئک برشمرده اند از قبیل:

- هنگامی که کودک از روروئک استفاده می کند نمی تواند پاهایش را نگاه کند لذا دیرتر به راه می افتد و روند تکامل حرکتی کودک را به تاخیر می اندازد.

- ممکن است باعث خطرات احتمالی مثل پرت شدن یا سقوط از بلندی ‌یا گیر كردن به فرش و افتادن رورو‌ك و رفتن شیرخوار به فضاهای پرخطر مثل آشپزخانه شود

- این وسیله بیشتر باعث افزایش قدرت در ساق پاها شده ولی روی توان حركتی ران‌ها و لگن تاثیری ندارد و عضلات دست، پشت کمر و زانو بصورت متعادل و یکنواخت تقویت نمی‌‌شود.

- راه رفتن نادرست با روروئک ممکن است بر روی راسته استخوان ساق پا و فضای مفصلی ران بچه تأثیر بد بگذارد.

- نحوه نشستن درون روروئک در شکل استخوان‌ها و عضلات تأثیر منفی دارد.

- عدم سینه خیز رفتن و تجسس روی زمین تأثیر منفی در رشد هوشی کودک دارد.

اکثر متخصصان پیشنهاد می‌‌کنند به جای روروئک از واکرهای کودک نظیر تاتی رو استفاده کنید.

با «تاتی رو» کودک از همان ابتدا یاد می گیرد، باید کف پاهایش را کامل زمین بگذارد و برای راه رفتن، باید یکی یکی پاهایش را از زمین برداشته و راه برود. نه اینکه (به مانند روروئک) با پنجه ی پا خودش را هل بدهد.

یکی از نکات جالب "تاتی رو" ها این است که شما می توانید با استفاده از ترمزی که در این وسیله کار گذاشته شده، سرعت حرکت "تاتی رو" را کنترل کنید و بدین ترتیب در ابتدای راه افتادن کودک، تاتی‌‌رو از زیر دست او در نمی‌‌رود و کودک زمین نمی‌‌خورد.

از طرف دیگر کودک با انگیزه هل دادن تلاش می‌‌کند راه برود و به این ترتیب راه رفتن عادی را بسرعت یاد میگیرد و تمامی عضلات پا و ستون فقرات او بطور یکسان و یکنواخت تقویت می‌‌شود.

به دلیل جذابیت و کیفیت بالایی که این وسیله دارد، تا سن 3 الی 4 سالگی کودک از آن بعنوان گاری حمل اسباب بازی ها استفاده می کند.

در «تاتی رو» ها نکات ایمنی رعایت شده و طوری طراحی شده اند که تحت تاثیر نیرویی تا چند برابر وزن کودک تعادلشان حفظ می شود.

با توجه به اینکه کودکان دوست دارند هر چیزی را مزه کنند و به دهان ببرند؛ در این وسیله، بخش های در تماس با دهان کودک، از چوب طبیعی ساخته شده تا خطری برای نوزاد نداشته باشد.

برای مطالعه مطالب بیشتر می‌‌توانید به سایت choobin.com مراجعه نمایید.

 

برچسب ها: ایمنی کودک، مضرات استفاده از روروئک، روروئک و هوش کودک، روروئک و کودک، حوادث مرتبط با روروئک، تحقیقات در مورد روروئک، تاتی رو تعداد بازديد: 3663 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز