Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 19:01

27
بهمن
نكات ايمنی در مراقبت از كودك (2)

نكات ايمنی در مراقبت از كودك (2)

لباس‌‌های نخی نسبت به لباس‌‌هایی از جنس الیاف مصنوعی زودتر آتش گرفته و‌‌ می‌‌سوزند. نایلون و پلی استر دیرتر شعله ور‌‌ می‌‌شوند. لباس‌‌های نخی و گشاد که معمولا هنگام خواب از آنها استفاده‌‌ می‌‌شود دارای استانداردهای لازم نیستند.

تخت‌‌های دو طبقه
کودکان زیر 6 سال هرگز نباید از طبقه بالای تخت‌‌های دو طبقه استفاده کنند. طی 20 سال گذشته چند مورد مرگ کودکان زیر 6 سال بر اثر استفاده از طبقه بالای تخت‌‌های دو طبقه گزارش شده است. معمولا بدن کودکان بین دسته محافظ تخت و تشک گیر کرده و منجر به خفه شدن آنها‌‌ می‌‌شود.

 هر چند وقت یکبار سالم بودن بدنه‌‌ تخت را کنترل کنید.

 هر دو طرف تخت باید دسته محافظ داشته باشد حتی اگر تخت چسبیده به دیوار باشد.

 فاصله بین دسته محافظ و تشک نباید آنقدر زیاد باشد که بدن کودک از آن عبور کند.

 اندازه تشک باید دقیقا با اندازه تخت منطبق باشد به طوری‌که در اطراف تشک فواصل خالی وجود نداشته باشد. 

میزهای مخصوص تعویض پوشک
وقتی از این میزها استفاده‌‌ می‌‌کنید، فراموش نکنید که در زمان کوتاهی که شما برای برداشتن چیزی از میز دور‌‌ می‌‌شوید، کودک ممکن است غلت زند و به پایین پرت شود.

اگر شما به هر دلیلی مجبور به ترک اتاق هستید، حتما کودک را با خودتان ببرید.

اگر میز تسمه یا بند ایمنی دارد، حتما هنگام تعویض پوشک از این بندها استفاده کنید.

پوشاک کودکان
لباس‌‌های نخی نسبت به لباس‌‌هایی از جنس الیاف مصنوعی زودتر آتش گرفته و‌‌ می‌‌سوزند. نایلون و پلی استر دیرتر شعله ور‌‌ می‌‌شوند. لباس‌‌های نخی و گشاد که معمولا هنگام خواب از آنها استفاده‌‌ می‌‌شود دارای استانداردهای لازم نیستند. اما احتمال آتش گرفتن لباس‌‌های تنگ‌تر نسبت به دامن‌‌های گشاد وآستین‌‌های دراز بسیار کمتر است.

 هنگام خواب، لباس مخصوص خواب به تن کودک کنید. تیشرت‌‌های گشاد که گاهی هنگام خواب از آنها استفاده‌‌ می‌‌شود و لباس مخصوص روز محسوب‌‌ می‌‌شوند، در برابر آتش مقاومت لازم را ندارند.

 بندهای دراز لباس‌‌ها را باید از آنها جدا کنید. پیچیدن این بندها به دور گردن کودک یا حتی سایر اشیا‌‌ می‌‌تواند منجر به خفگی کودک شود.

 بند و کمربند لباس خواب کودک شما باید به وسط پشت او با گیره‌ای نصب شود زیرا این بندها در صورت جدا شدن از لباس برای کودک خطرآفرینند.

 لباس کودک را کنترل کنید تا هیچ یک از دکمه‌‌ها شل نباشد زیرا همین دکمه‌‌ها ممکن است منجر به خفه شدن او شوند.

 پتو، بالش و ملحفه کودک را کنترل کنید تا نخی در نرفته باشد. نخ‌‌های دررفته می‌توانند به دور انگشت یا گردن کودک بپیچند و به او آسیب برسانند.

به فرزندتان آموزش‌‌های لازم در صورت بروز آتش را بدهید. به آنها یاد دهید اگر لباسشان آتش گرفت،1 - ابتدا توقف کنند، 2- سپس خودشان را به زمین بیاندازند 3- و در نهایت بر روی زمین بغلتند.

 

 

برای خواندن بخش اول -نكات ايمنی در مراقبت از كودك- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: تربیت کودک، مراقبت از کودک، سلامت کودک، ایمنی کودک، نكات ايمنی در مراقبت از كودك تعداد بازديد: 894 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز