Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 12:49

13
بهمن
خواب در شيرخواران (2)

خواب در شيرخواران (2)

یک نوزاد روزانه حدود 16 تا 18 ساعت می‌خوابد و این ساعات به 6 الی 7 دوره تقسیم می‌شود. شما می‌توانید به نوزاد کمک کنید تفاوت شب و روز را از هم تشخیص دهد و با این کار به خوابیدن هر چه بیشتر او در طول شب کمک کنید.

نوزادان هنگام خواب سرو صداهای زیادی ایجاد می‌کنند
همه این صداها به معنی گرسنه بودن نیست. جالب این است که وقتی نوزاد این صداها را تولید می‌کند، کاملا خواب است و اصلا متوجه این موضوع نیست. والدینی که از این پدیده آگاه نیستند، تصور می‌کنند که نوزاد به دلیل گرسنگی از خود صدا ایجاد می‌کند. به همین دلیل او را از خواب بیدار کرده و به او شیر می‌دهند.

این والدین با این کارشان نوزاد را عادت می‌دهند در طول شب چندین بار از خواب بیدار شود. شما باید خواب نوزاد را زیر نظر بگیرید و حالت‌های مختلف او را بشناسید. باید بفهمید کدام صدا به معنای اعلام گرسنگی و کدام صدا بی‌معناست. همچنین اگر نوزاد برای شیر خوردن از خواب بیدار شد، بهتر است هر چه سریع‌تر به او شیر بدهید، زیرا هر چه بیشتر تعلل کنید، گریه او شدت بیشتری گرفته و بیشتر هوشیار می‌شود. در چنین شرایطی بازگرداندن او به خواب کار مشکل‌تری است.

به نوزاد کمک کنید تفاوت روز و شب را بفهمد
یک نوزاد روزانه حدود 16 تا 18 ساعت می‌خوابد و این ساعات به 6 الی 7 دوره تقسیم می‌شود. شما می‌توانید به نوزاد کمک کنید تفاوت شب و روز را از هم تشخیص دهد و با این کار به خوابیدن هر چه بیشتر او در طول شب کمک کنید.  اولین کار این است که در طول روز نوزاد را برای خواب در یک اتاق پر نور و پر سر و صدا بگذارید. در عوض، در طول شب، مکان خواب نوزاد را کاملا تاریک و ساکت کنید. همچنین می‌توانید قبل از خواب شب، نوزاد را حمام کنید تا بدین وسیله او تفاوت بین خواب روز و شب را بفهمد.

به علائم خستگی توجه کنید
یکی از راه‌های بهبود شرایط خواب نوزاد، این است که شما علائم خستگی او را بشناسید و به محض اینکه احساس کردید خسته است، او را برای خواب آماده کنید. نوزاد خودش نمی‌فهمد که خسته است و خودش نیز نمی‌تواند بخوابد. نوزادانی که با وجود خستگی نمی‌توانند بخوابند معمولا بدخلق تر از سایر نوزادان می‌شوند. اگر این روند ادامه پیدا کند، می‌تواند در آینده بر رشد کودک تاثیر منفی بگذارد. علائم خستگی کودک (مانند منفعل شدن و نق زدن) را بشناسید و با دیدن این علائم او را بلافاصله بخوابانید.

راحت باشید
خیلی از پدر و مادرها در طول شب چندین بار به نوزاد سر می‌زنند تا ببینند حال او چطور است. درست است که این فرزند تازه متولد شده برای ما بسیار عزیز است، اما چندین دفعه در طول شب بیدار شدن و تکرار این موضوع در شب‌های متوالی بسیار سخت و مشکل است. در عین حال، نوزاد خودش خود به خود هر چند ساعت یکبار در طول شب بیدار می‌شود پس بهتر است که شما سعی کنید در طول ساعاتی که او خواب است، آرامش داشته باشید.

اولین کار این است که آنقدر نگران از خواب بیدار شدن در طول شب نباشید. نگرانی و ناراحتی به بهبود شرایط هیچ کمکی نمی‌کند. مطمئن باشید که شرایط شما و فرزندتان روز به روز بهتر خواهد شد. کودکان خیلی سریع رشد می‌کنند. به زودی روزی خواهد رسید که فرزند شما راه می‌رود، حرف می‌زند و در طول شب با آرامش تمام می‌خوابد.

 

 

برای خواندن بخش اول -خواب در شیرخواران- اینجا کلیک کنید. 

 

برچسب ها: خواب راحت کودک، خواب نوزاد، مراقبت از نوزاد، خواب کودک در طول شب، خستگی کودک تعداد بازديد: 901 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز